Medewerker service en informatie A

Gemeente Leeuwarden

Oldehoofsterkerkhof 2, 8911 DH Leeuwarden, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 4 dagen
Geen maximum 24 Friesland

Publicatiedatum:

16 jun 2025

Sluitingsdatum:

20 jun 2025

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

29 aug 2025

Uren per week:

24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Medewerker Service en Informatie (balie)
Let op: Dit betreft een aanvraag voor de duur van 6 weken. Het gaat in totaal om 45 uur per week wat verdeeld kan worden over 2 inhuurkrachten.

Beschik jij over uitstekende communicatieve vaardigheden en wil je elke dag in verbinding staan met onze inwoners? Dan is dit misschien wel jouw de (tijdelijke) zomerbaan! Als Medewerker Service en Informatie ben jij hét visitekaartje van de gemeente Leeuwarden en het eerste aanspreekpunt voor het uitreiken van documenten. Het team Service en Informatie zoekt i.v.m. de zomerperiode tijdelijke ondersteuning voor het proces van o.a. paspoorten, rijbewijzen en identiteitskaarten uitreiken. De startdatum is 01 juli 2025 tot en met 29 augustus 2025.  

Er wordt een loket ingericht waarbij de documenten worden uitgereikt. Dit loket beman jij, waarbij je ook voor vragen bij de baliemedewerkers van burgerzaken terecht kan. De documenten liggen veilig opgeborgen en worden uitsluitend aangereikt aan de aanvrager, na controle van een geldig legitimatiebewijs en/of afhaalbewijs. Jij ontvangt de inwoner met een glimlach, controleert de gegevens volgens een vaste werkwijze en overhandigt het document. Er komt een vast rooster, minimaal 24 uur per week binnen de openingstijden van dit loket. Het exact aantal uren is in overleg. De openingstijden zijn maandag t/m vrijdag 08:30 uur - 17:00 uur. Donderdag open tot 19:30 uur.

Wie ben jij?

  • Je beschikt over goede gesprekvaardigheden en bent in staat om goed te luisteren, door te vragen en verbinding te maken, waardoor je de klant professioneel en vriendelijk te woord kunt staan;

  • Ervaring in retail of met face to face werkzaamheden is gewenst;

  • Bij voorkeur zoeken we hbo-studenten, gezien onze eerdere ervaring

  • Je wordt blij en enthousiast van het klantcontact en de dienstverlening die wij leveren;

  • Je kunt inspelen op de behoeften en belangen van de klant, om zo de klant deskundig, duidelijk en snel van dienst te kunnen zijn;

  • Je hebt kennis van en kunt goed werken met relevante computersystemen (Office pakket, etc.);

  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed en hebt passieve kennis van de Friese taal (wel kunnen verstaan, spreken niet noodzakelijk);

  • Je bent bereid om opdrachten aan te nemen en volgens werkinstructies te werken;

  • Je kunt goed omgaan met veranderingen, bent stress bestendig en stelt je flexibel op.

 Waar ga je werken
Leeuwarden! Met ruim 128.000 inwoners de tweede hoofdstad van Noord-Nederland. Het is een kennisstad en de provinciehoofdstad met een uitgebreid voorzieningenpakket. De gemeente Leeuwarden is een boeiende organisatie met zo’n 2.000 medewerkers. Zij geven vorm aan het bestuur, het beleid en de ontwikkeling van de stad. De gemeente Leeuwarden biedt een informele werksfeer en een werkplek in hartje stad.

In deze dynamische omgeving maakt Sector Burgerzaken Service & Informatie (BS&I) continu afwegingen tussen individuele en collectieve belangen. We doen wat nodig is, zodat iedereen kan deelnemen aan de samenleving. Daar doen we het voor: dat iedereen mee kan doen.

Het team
Je wordt onderdeel van ons team Service & Informatie. Alle klantvragen (van burgers, instellingen en bedrijven) komen binnen bij het team Service & Informatie. Ons team bestaat uit ongeveer 40 collega’s, met verschillende achtergronden, taken en rollen.

Eisen

  • Akkoord met de Algemene Inhuurvoorwaarden Inhuurdesk Gemeente Leeuwarden

  • Aanbieder is akkoord met de volgende artikelen mbt het door-/uitlenen van personeel:

    • Opdrachtnemer enkel Inhuurkrachten zal inzetten met wie hij zelf een arbeidsovereenkomst is aangegaan of met wie hij zelf een vooraf door de Belastingdienst goedgekeurde (model)overeenkomst van opdracht is aangegaan op basis van Tussenkomst (tenzij nadrukkelijk anders is overeengekomen) die toeziet op de op basis van een overeenkomst van opdracht ex artikel 7:400 BW uit te voeren werkzaamheden voor de Klant of Opdrachtnemer in de vorm van een Maatschap werkzaamheden verricht onder een overeenkomst van opdracht ex artikel 7:400 BW voor de Klant.

    • Indien de Opdrachtnemer Inhuurkrachten wenst in te zetten die niet bij haar in dienst zijn, kan dat slechts na schriftelijke toestemming van Het Flexhuis B.V. c.q. de Klant. Het Flexhuis B.V. c.q. de Klant heeft het recht aan deze inzet voorwaarden te verbinden, mede ter zekerstelling van haar eventuele verplichtingen jegens derden, waaronder begrepen de Belastingdienst en de Uitvoeringsinstellingen.

  • Je beschikt over goede gesprekvaardigheden en bent in staat om goed te luisteren, door te vragen en verbinding te maken, waardoor je de klant professioneel en vriendelijk te woord kunt staan;

  • Aangeboden tarief is inclusief reiskosten

  • Deze aanvraag betreft géén ZZP opdracht. Aanbieder verklaart hiervan op de hoogte te zijn.

  • Ervaring in retail of met face to face werkzaamheden is gewenst;

  • Bij voorkeur zoeken we hbo-studenten, gezien onze eerdere ervaring

  • Graag in het cv aangeven wat iemand zijn/haar beschikbaarheid is, zodat we in staat zijn om de openingstijden dekkend te maken

  • Er komt een vast rooster, minimaal 24 uur per week binnen de openingstijden van dit loket. Het exact aantal uren is in overleg. De openingstijden zijn maandag t/m vrijdag 08:30 uur - 17:00 uur. Donderdag open tot 19:30 uur. Het is van belang dat je tijdens deze periode beschikbaar bent.

  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed en hebt passieve kennis van de Friese taal (wel kunnen verstaan, spreken niet noodzakelijk);

Wensen

  • Kandidaat is

    • Zelfstandig zonder personeel (ZZP) obv van een goedgekeurde TUSSENKOMST modelovereenkomst van de Belastingdienst (bij gunning verplicht nummer overeenkomst communiceren) (0 Punten)

    • Aangeboden obv Uitzenden/Detachering (0 Punten)

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.