Oldehoofsterkerkhof 2, 8911 DH Leeuwarden, Nederland
Publicatiedatum:
24 jun 2025Sluitingsdatum:
3 jul 2025Begindatum:
1 sept 2025Einddatum:
1 mei 2026Uren per week:
16 -24Opdracht: Aanbesteding en implementatie Betaalsysteem
Aantal uren: 16 uur (24 uur per week eventueel)
Vorm: Detachering of ZZP
CV's beoordelen: 8 juli
Datum gesprekken: 10 juli tussen 13:00 - 17:00 en eventueel 11 juli 14:00 - 17:00
Aanvraag staat langer open i.v.m. vakantie hiring manager.
Organisatie
De Gemeente Leeuwarden zoekt een enthousiaste en ervaren projectleider voor de implementatie van een nieuw centraal betalingssysteem, dat voortkomt uit een meervoudig onderhandse aanbesteding. Met jouw expertise en leiderschapskwaliteiten zorg je ervoor dat het nieuwe systeem efficiënt, gebruiksvriendelijk wordt neergezet. Niet alleen voor vakafdelingen maar gemeente breed. Als projectleider speel je een cruciale rol in het verwezenlijken van deze verandering. Je werkt nauw samen met diverse belanghebbenden en zorgt voor een vlekkeloze implementatie.
Omschrijving van de opdracht
Opstellen van een projectplan met de juiste business-doelen van de vakafdelingen en ICT/Informatiemanagement doelen, gebaseerd op de projectopdracht van de business en Informatiemanagement.
Leiden van het implementatieproject waarbij je het nieuwe betalingssysteem implementeert voor de afdelingen Burgerzaken en Service & Informatie, Belastingen en vergunningen en later de fysieke hardware vervangt. Ook leidt je de implementatie van het betalingssysteem voor andere fysieke - en internet kassa's.
Vastleggen van de voortgang in het projectmanagementsysteem en in korte notulen. Ook de agendering en voorbereiding van de project overleggen hoort hierbij.
Samenwerken met interne en externe stakeholders, waaronder projectleden, beheerders, informatieadviseurs, administratieve medewerkers en softwareleveranciers, om een soepele vervanging en/of implementatie te waarborgen die voldoet aan de behoeften van de Gemeente Leeuwarden.
Opstellen en bewaken van planningen, uitvoeren van offerte-aanvragen en aanbestedingen, en het verzorgen van rapportages aan de opdrachtgever.
Optreden als adviseur en sparringpartner voor projectleden en stakeholders, waarbij je overtuigend communiceert en in staat bent om verschillende belangen te verenigen.
Zorgen voor een naadloze overgang van het huidige naar het nieuwe systeem, met bijzondere aandacht voor de wensen van de specifieke afdelingen.
Rapporteren aan de Manager Informatiemanagement en aan de business-eigenaar van het betalingsproces over respectievelijk beheer/implementatie en businessdoelen.
Samen met de informatieadviseur zorgdragen voor de juiste procedurele voortgang van het project en het bewaken van de kwaliteit zoals gedefinieerd in de businesscase.
Wat breng je mee
Ervaring met projectmanagement en implementatie van IT-systemen, bij voorkeur in een gemeentelijke omgeving. Meerdere jaren (tenminste 3 jaar) relevante projectleiding ervaring is noodzakelijk.
Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling, en het vermogen om effectief te communiceren opdrachtgevers en diverse stakeholders.
Leiderschapskwaliteiten en het vermogen om een team te motiveren en te begeleiden.
Flexibiliteit en aanpassingsvermogen om te kunnen omgaan met veranderende omstandigheden en prioriteiten.
Kennis van en ervaring met de vervanging en/of implementatie van (cloud)applicaties, en betalingssystemen is een pre.
Op te leveren resultaten
Het succesvol implementeren (in twee fasen) van een betaalsysteem voor gemeentelijke diensten (balie+fysiek+pin) en later ook de internetkassa's.
Waarom een opdracht bij Gemeente Leeuwarden?
Impactvolle projecten vanuit IM-Informatiemanagement die bijdragen aan de efficiëntie bedrijfsvoering en dienstverlening van de gemeente.
Samenwerking met een divers team van professionals in een dynamische werkomgeving.
Ruimte voor ervaring in een gemeente opdoen en nieuwsgierig zijn naar de groei van IM-Informatiemanagement, projectmanagement en ICT binnen de gemeentelijke organisatie.
Eisen en Wensen
Akkoord met de Algemene Inhuurvoorwaarden Inhuurdesk Gemeente Leeuwarden https://www.inhuurdeskleeuwarden.nl/voorwaarden
Aanbieder is akkoord met de volgende artikelen mbt het door-/uitlenen van personeel:
Opdrachtnemer enkel Inhuurkrachten zal inzetten met wie hij zelf een arbeidsovereenkomst is aangegaan of met wie hij zelf een vooraf door de Belastingdienst goedgekeurde (model)overeenkomst van opdracht is aangegaan op basis van Tussenkomst (tenzij nadrukkelijk anders is overeengekomen) die toeziet op de op basis van een overeenkomst van opdracht ex artikel 7:400 BW uit te voeren werkzaamheden voor de Klant of Opdrachtnemer in de vorm van een Maatschap werkzaamheden verricht onder een overeenkomst van opdracht ex artikel 7:400 BW voor de Klant.
Indien de Opdrachtnemer Inhuurkrachten wenst in te zetten die niet bij haar in dienst zijn, kan dat slechts na schriftelijke toestemming van de externe partij c.q. de Klant. De externe partij c.q. de Klant heeft het recht aan deze inzet voorwaarden te verbinden, mede ter zekerstelling van haar eventuele verplichtingen jegens derden, waaronder begrepen de Belastingdienst en de Uitvoeringsinstellingen.
Ervaring met projectmanagement en implementatie van IT-systemen, bij voorkeur in een gemeentelijke omgeving.
Aangeboden tarief is inclusief reiskosten
Meerdere jaren (tenminste 3 jaar) relevante projectleiding ervaring is noodzakelijk.
Leiderschapskwaliteiten en het vermogen om een team te motiveren en te begeleiden.
Kennis van en ervaring met de vervanging en/of implementatie van (cloud)applicaties, en betalingssystemen is een pre.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.