Medewerker Personeelsadministratie

Gemeente Leidschendam-Voorburg

Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 20 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

21 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Opdracht omschrijving

Als medewerker Personeelsadministratie regel je alle administratieve zaken die met de medewerkers van de gemeente te maken hebben en weet je alle taken snel en accuraat af te handelen. Je beheert de personeelsadministratie van de gemeente, samen met je collega's van de personeels- en salarisadministratie. Je werkt nauwkeurig en gestructureerd. Op drukke momenten ben je flexibel en stressbestendig.

Werkzaamheden/Verantwoordelijkheden
Als medewerker van de personeelsadministratie ben je verantwoordelijk voor een breed pakket aan taken:

  • Uitvoeren van het administratieve proces voor de instroom, doorstroom en uitstroom van tijdelijke en vaste medewerkers

  • Beheren, verwerken en controleren van personeelsmutaties volgens de gemeentelijke CAO en wet- en regelgeving.

  • Opstellen en controleren van arbeidsovereenkomsten en brieven m.b.t. de arbeidsvoorwaarden

  • Beantwoorden van vragen van collega's over personele aangelegenheden, zoals IKB, verlof en verzuim etc.

  • Ondersteuning bij werving & selectie

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop (geen iPad); de werkplekken van de gemeente Leidschendam-Voorburg zijn voorzien van USB-C (Thunderbolt) docking beeldschermen.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als medewerker Personeelsadministratie;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring jaar als medewerker Personeelsadministratie (30 punten);

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als medewerker Personeelsadministratie bij een gemeente (35 punten);

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met IT-systeem MijnPenO (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Microsoft Office (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het opstellen en controleren van arbeidsovereenkomsten en brieven m.b.t. arbeidsvoorwaarden. Benoem duidelijk in het cv waar de werkervaring is opgedaan (5 punten).

Competenties

  • Integriteit;

  • Verantwoordelijkheid;

  • Analytisch vermogen;

  • Kwaliteitsgerichtheid;

  • Nauwkeurig;

  • Zelfstandig;

  • Schriftelijke communicatie;

  • Flexibel.

Organisatie en team

Organisatie

Een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 700 collegas aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: Verbeteren, vertrouwen, verbinden en verantwoordelijkheid.

Afdeling

Werken voor Bedrijfsvoering is werken voor de motor van de gemeente. Bij elke ontwikkeling of ieder proces is deze afdeling betrokken. Hier werken adviseurs en ondersteuners die collegas helpen hun werk te doen. Bij de afdeling Bedrijfsvoering vind je HR, Financien, Inkoop, Juridische zaken, Facilitaire zaken en ten slotte Communicatie- directie en bestuur advisering. Kortom, grote afwisseling in collegas en in het werk.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 5 november 2025 tussen 09:00 uur en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op woensdag 29 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Cv-eisen

  • Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands

  • Minimaal 2 referenties

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: dinsdag, donderdag en vrijdag.

Overige informatie

De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.