Specialist Burgerzaken en BRP

Gemeente Leidschendam-Voorburg

Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland

Sluit over 5 dagen
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24 - 32Opdracht locatie Zuid-Holland

Begindatum:

12 jan 2026

Einddatum:

12 mei 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

11 dec 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Opdracht

Als specialist Burgerzaken en Basisregistratie Personen (BRP) ben je inzetbaar binnen de vakgroep Burgerzaken. Je bent op de hoogte van de actuele BRP wet- en regelgeving. Je beschikt over actuele ervaring bij het invoeren van (complexe) mutaties, correcties en aanvullingen in de BRP aan de hand van brondocumenten. Als specialist draag je bij aan het optimaliseren van de BRP. Daartoe voer je ook controles uit in de BRP.

Werkzaamheden
Werkzaamheden zullen o.a. op de bekende taakvelden liggen van eerste inschrijvingen, naturalisaties, burgerlijke stand, persoonslijsten, enz.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop (geen iPad); de werkplekken van de gemeente Leidschendam-Voorburg zijn voorzien van USB-C (Thunderbolt) docking beeldschermen;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als specialist BRP/Burgerzaken;
  • Een afgeronde opleiding BOBZ/BABZ.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding BRP specialist (20 punten);
  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als specialist BRP/Burgerzaken (35 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met Key2Burgerzaken, in de afgelopen 5 jaar (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met LO3.9 & LO3.10, GBA-V, personeelslijsten, berichtenverkeer, inhoudelijke zelfevaluatie BRP (maximaal 25 punten).

Competenties

  • Klantgericht;
  • Verantwoordelijkheidsgevoel;
  • Analytisch vermogen;
  • Kwaliteitsgericht.

Organisatie en team

Werken bij Leidschendam-Voorburg

Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. We werken met zo’n 680 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen.

De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatiegestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.

Afdeling

Het Klant Contact Centrum (KCC) vormt voor de inwoners, bedrijven en instellingen van de gemeente Leidschendam-Voorburg de toegang tot de producten van de overheid. De afdeling is regisseur van de vraag en beheert de basisregistraties. De kernwoorden voor KCC zijn klantgericht, betrouwbaar en transparant. Binnen het KCC werken wij volgens het principe van hostmanship: wij behandelen de klant zoals de klant graag behandeld wil worden en wij werken aan een mensgerichte dienstverlening. De afdeling KCC bestaat uit 4 teams namelijk, Eerstelijns, Vergunningen, Basisregistraties en Kwaliteit en Organisatie.

Gespreksinformatie

Beoordelingsprocedure

Uitnodiging voor een selectiegesprek
Leidschendam-Voorburg beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.

  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald.

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 22 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 19 december 2025 bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend

Hybride: We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.

Aantal professionals of FTE: 1 professional

Overig algemeen:

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.

  • ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.