Medewerker backoffice burgerzaken

Gemeente Loon op Zand

Anton Pieckplein 1, 5171 CV Kaatsheuvel, Nederland

Sluit over 7 dagen
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32Opdracht locatie

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

2 dec 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Functie beschrijving

  • Je voert complexe en specialistische taken uit binnen de Basisregistratie Personen (BRP) en Burgerlijke stand, zoals eerste inschrijvingen (RNI), adoptiedossiers, inschrijvingen echtscheidingen, geslachtswijzigingen;

  • De controle op bovenstaande taken is mede jouw verantwoordelijkheid;

  • Je doet (juridisch) onderzoek naar nationale en internationale documenten, stelt complexe dossiers zoals nationaliteitsvraagstukken op en beheert deze;

  • Past relevante wet- en regelgeving toe zoals de Wet basisregistratie Personen (BRP), Internationaal Privaatrecht (IPR), Paspoortwet en de Rijkswet op het Nederlanderschap en ziet toe op naleving van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) bij het verwerken van persoonsgegevens;

  • Onderzoekt meldingen van identiteitsfraude of onregelmatigheden in de persoonsregistratie;

  • Behandelt naturalisatie- en optieverzoeken;

  • Verantwoordelijk voor de kwaliteit van de BRP en zelfevaluatie BRP en Reisdocumenten;

  • Je ondersteunen bij verkiezingen, bent vraagbaak voor je collega's van de frontoffice bij inhoudelijke of complexe vragen;

  • Je werkt samen met ketenpartners zoals de IND, SVB, politie en andere overheidsinstanties.

Eisen

  • Uw kandidaat is in het bezit van een diploma BABZ/MLO BZ aangevuld met de modules personen- en familierecht, internationaal personen- en familierecht en nationaliteitsrecht. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring als backoffice medewerker burgerzaken. Dit moet blijken uit het CV.
  • Uw kandidaat heeft kennis en minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van BRP en Burgerlijke Stand en. Dit moet blijken uit het CV.
  • Uw kandidaat heeft kennis en minimaal 5 jaar ervaring van het Internationaal Privaat Recht (IPR). Dit moet blijken uit het CV.
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp'ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp'er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uw kandidaat heeft kennis van het ORIBI systeem.
  • Uw kandidaat heeft ruime kennis van en ervaring in het werken met I-Burgerzaken.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als medewerker frontoffice burgerzaken. Dit moet blijken uit het CV.
  • Uw kandidaat kan starten op 2 januari 2026.

Competenties

  • Analytisch vermogen
  • Nauwkeurig
  • Relativeringsvermogen

Organisatie en team

Organisatie

De dorpen Loon op Zand, Kaatsheuvel en De Moer vormen samen de gemeente Loon op Zand. We zijn een gemeente met 25.000 inwoners, omgeven door mooie natuur in het hart van Brabant.

We zijn klein en tegelijkertijd hebben we grote ambities. We willen werken aan de dingen die er voor onze inwoners en onze ondernemers écht toe doen. Bij de uitvoering van landelijk beleid kiezen we voor een praktische en effectieve aanpak. Initiatieven vanuit onze samenleving ondersteunen we zonder ze helemaal over te nemen.

De gemeente Loon op Zand is een vitale organisatie waarin we resultaatgericht met elkaar samenwerken om onze dienstverlening aan inwoners en ondernemers voor nu en in de toekomst centraal te stellen. Dit vraagt om een verbindende structuur, dienend leiderschap, verantwoordelijkheid nemen en het waarderen en stimuleren van ieders ontwikkeling om de optimale toegevoegde waarde te leveren vanuit eigen talenten.

Al met al verwachten we wel wat van je als je bij ons komt werken. Je krijgt er ook veel voor terug: een veelzijdige baan, korte communicatielijnen en een grote mate van zelfstandigheid. In onze organisatie benaderen we elkaar positief-kritisch, werken we veel samen en staan we open voor vernieuwing. Zo dagen we je uit het beste uit jezelf te halen!

Afdeling

Team 1e lijn Dienstverlening

Gespreksinformatie

De derde week van december is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Optie tot verlenging: Ja

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.