Ondersteuner/administratief medewerker VTH

Gemeente Midden-Delfland

Anna van Raesfeltstraat 37, 2636 HX Schipluiden, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 24 - 32 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

8 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

De gemeente Midden Delfland zoekt een nauwkeurige, dienstverlenende en zelfstandig werkende professional voor de uitvoering en coördinatie van administratieve en ondersteunende werkzaamheden binnen het vergunningenproces. De opdrachtnemer vervult een belangrijke rol als coördinator en contactpersoon van de afdeling: je bent het eerste aanspreekpunt voor burgers, bedrijven en interne collega’s en zorgt dat informatie, vragen en dossiers op de juiste manier worden opgepakt en doorgezet.

De werkzaamheden bestaan onder meer uit:

  • verwerken van aanvragen in het zaaksysteem (aanpassen zaaknamen, controleren en aanvullen van locatiegegevens, controleren betrokkenen, leesbaar maken van documentomschrijvingen, publiceren van aanvragen en koppelen van zaakrelaties);

  • verdelen en coördineren van zaken en post (zowel via de VTH-Outlookbox als het zaaksysteem);

  • uitvoeren en monitoren van administratieve deelprocessen (bijwerken besluit statussen, publiceren, nalopen taken, anonimiseren, ter inzage leggen en archiefwaardig maken van dossiers);

  • signaleren van bijzonderheden en actief terugkoppelen aan collega’s en management;

  • fungeren als contactpersoon voor burgers en bedrijven: vragen beantwoorden, doorverwijzen en zorgen voor duidelijke communicatie;

  • fungeren als spin in het web voor interne medewerkers: werk verdelen, de voortgang bewaken en zorgen dat collega’s beschikken over de juiste informatie;

  • aanleveren van publicaties voor het plaatselijke huis-aan-huisblad;

  • wekelijks coördineren en afstemmen van de werkvoorraad met plantoetsers.

Resultaten

De opdrachtnemer levert resultaatgericht en zelfstandig een betrouwbare bijdrage aan de kwaliteit en voortgang van het vergunningenproces. Je hebt een dienstverlenende instelling, weet overzicht te bewaren en zorgt ervoor dat zowel burgers als interne collegas tijdig en zorgvuldig geholpen worden.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo4 niveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als ondersteuner / administratief medewerker;

  • Aantoonbare werkervaring als administratief medewerker vergunningen binnen een gemeentelijke organisatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als administratief medewerker vergunningen binnen een gemeentelijke organisatie (35 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met RX. Mission, benoem waar dit is opgedaan (25 punten);

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met MS Office, benoem waar dit is opgedaan (15 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het coördineren van werkprocessen, licht dit duidelijk toe in het cv middels een aparte alinea in het cv (15 punten);

  • Uiterlijk per 1 november 2025 beschikbaar voor 24 tot 32 uur per week (10 punten).

Competenties

  • Je beschikt over goede communicatieve mondelinge en schriftelijke vaardigheden;

  • Je bent besluitvaardig en resultaat- en klantgericht;

  • Je bent collegiaal en gericht op samenwerking;

  • Een praktische insteek, met de bedoeling van beleid en wet- en regelgeving voor ogen;

  • Je laat je niet snel uit het veld slaan;

  • Een open, enthousiaste en besluitvaardige persoonlijkheid.

Organisatie en team

Midden-Delfland is een informele, laagdrempelige organisatie, met korte communicatielijnen. We kennen flexibele werktijden, zodat je werk en privé goed op elkaar af kunt afstemmen.

Als Ondersteuner/administratief medewerker VTH ben je werkzaam binnen de afdeling Landschap, Wonen en Economie. Deze afdeling bestaat uit collega’s die zich bezighouden met vergunningverlening, toezicht en handhaving, ruimtelijke ordening en milieu, landschap en locatieontwikkeling. Je bent werkzaam binnen het team Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH). Team VTH zorgt voor een passende afhandeling van vergunningsaanvragen. Het team is ook verantwoordelijk voor het toezicht op de (gebouwde) omgeving en het handhaven van wet- en regelgeving voor die omgeving. Het team werkt nauw samen met Omgevingsdienst Haaglanden voor milieutaken, met de Veiligheidsregio Haaglanden en stichting Dorp, Stad en Land.  

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente worden gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
maandag tot en met vrijdag, tenminste 3 dagen per week op locatie, bij voorkeur meer.

Overige informatie

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

  • Bij gunning zal er om een Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen gevraagd worden.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Midden-Delfland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Midden-Delfland mag. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.