Medewerker financiële administratie

Gemeente Noordoostpolder

Harmen Visserplein 1, 8302 BW Emmeloord, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 36 Flevoland

Begindatum:

10 nov 2025

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

17 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Opdracht omschrijving

Het cluster B&FPC is verantwoordelijk voor gemeentelijke belastingen, planning & control, financieel adviseurschap, financiële toetsing van beleidsvoorstellen, financiële administratie en invordering. Je werkt in een enthousiast team van zes medewerkers.

Werkzaamheden
Met passie en lef werk je aan de financiële verslaglegging. Samen met jouw collega’s ben je mede eindverantwoordelijk voor de financiële verslaglegging.

Je taken omvatten:

  • Opstellen en analyseren van financiële rapportages en jaarrekeningen;

  • Uitvoeren van complexe financiële controles en identificeren van afwijkingen;

  • Ontwikkelen en implementeren van efficiënte financiële processen en procedures;

  • Beheren van de centrale boekhouding en verwerken van financiële mutaties;

  • Fungeren als vraagbaak voor medewerkers en actief benaderen van kredietbeheerders bij     onregelmatigheden;

  • Bijdragen aan de ontwikkeling en optimalisatie van financiële systemen en tools.

Kandidaat omschrijving

Wij verwachten dat je beschikt over de benodigde kennis en kunde, of deze snel eigen maakt.

Wij denken hierbij aan:

  • Een afgeronde financiële HBO-opleiding, bijvoorbeeld bedrijfseconomie;

  • Of een MBO+ opleiding met meerjarige ervaring binnen een gemeentelijke organisatie;

  • Werkervaring in een soortgelijke functie is een pluspunt;

  • Je zorgt ervoor dat managers, inkopers en financiële medewerkers snel inzicht hebben in de financiële situatie en draagt bij aan het behalen van hun doelen;

  • Je bent een natuurlijke drager van onze kernwaarden HALLO: je werkt met hartstocht, zoekt het avontuur, toont lef, bent leergierig en gelooft in de kracht van ontmoeten.

Je hebt een dienstverlenende instelling, werkt graag samen en helpt collega's vanuit jouw expertise. Na een gedegen inwerkperiode kun je zelfstandig werken. Je bent nauwkeurig en hebt oog voor details.

We zijn vooral op zoek naar een MBO+ er die van aanpakken weet. 

Eisen

  • De kandidaat heeft een afgeronde financiele HBO-opleiding, bijvoorbeeld bedrijfseconomie.
  • Aantoonbare recente werkervaring als Medewerker financiele administratie bij een gemeentelijke organisatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uurtarief
    Weging: 25 %

  • Pakketkennis
    Toon aan dat je goed bekend bent met het financiële pakket Unit4 Financials
    Weging: 10 %

  • Beschikbaarheid
    Per direct beschikbaar voor gevraagde periode
    Weging: 15 %

  • Kennis
    Toon aan dat je basiskennis van BBV (Besluit Begroting en Verantwoording) hebt en inzicht in gemeentelijke financiële processen (crediteuren/debiteuren, memoriaalboekingen, BTW, etc.).
    Weging: 25 %

  • Interview
    Weging: 25 %

Competenties

  • Je bent een natuurlijke drager van onze kernwaarden HALLO: je werkt met hartstocht, zoekt het avontuur, toont lef, bent leergierig en gelooft in de kracht van ontmoeten.

  • Je hebt een dienstverlenende instelling, werkt graag samen en helpt collega's vanuit jouw expertise.

  • Na een gedegen inwerkperiode kun je zelfstandig werken.

  • Je bent nauwkeurig en hebt oog voor details.

Organisatie en team

Dit is het cluster

Het cluster B&FPC is verantwoordelijk voor gemeentelijke belastingen, planning & control, financieel adviseurschap, financiele toetsing van beleidsvoorstellen, financiele administratie en invordering. Je werkt in een enthousiast team van zes medewerkers.

Gespreksinformatie

Interview planning

De interviews worden gepland op 6 november om 11.00, 13.00 en 14.00 uur. De interviews zijn met Rene Stigt (teamleider B&FPC), Ruurd Visser (medewerker financiële administratie) en Edith van den Berg (Coordinator team financiële administratie en invordering).

Gesprek

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de competenties.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie verlenging

3 x 6 maanden

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.