Medewerker Beleidsuitvoering II in HR21

Gemeente Oisterwijk

De Lind 44, 5061 HX Oisterwijk, Nederland

Sluit over 8 dagen
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24Opdracht locatie Noord-Brabant

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

11 dec 2025

Omschrijving

Als medewerker belastingen is geen proces jou te complex. Weet je alles van invordering en heffen? Dan ben jij de medewerker waar wij naar op zoek zijn! Als medewerker heffen en invordering werk je zelfstandig in een enthousiast team en ben je verantwoordelijk voor het efficiënt en effectief afhandelen van invorderingszaken en alle werkzaamheden omtrent de aanslagoplegging.

Werkzaamheden:

  • Je voert werkzaamheden uit op basis van wet- en regelgeving voor belastingen voor de gemeenten Goirle, Hilvarenbeek en Oisterwijk;

  • Je draagt zorg voor een correcte aanslagoplegging van verschillende heffingen, zoals toeristenbelasting;

  • Je verzorgt de (dwang-) invordering van onbetaalde gemeentelijke belastingen;

  • Je behandelt bezwaar- en (administratieve) beroepszaken op het gebied van o.a. afval-, riool-, reclamebelastingen als ook (dwang-) invordering, kwijtschelding van gemeentelijke belastingen;

  • Je voert interne controles uit op volledigheid en juistheid en voert kwaliteitscontroles uit op het gebied van heffen, invordering en kwijtschelding;

  • Je verstrekt informatie en communiceert met betrokken interne en externe partijen;

  • Je volgt en bewaakt de verschillende uitvoeringsprocessen en –procedures;

  • Je draagt bij aan procesoptimalisatie binnen het team en de belastingapplicatie;

  • Je voert alle voorkomende werkzaamheden uit binnen het team belastingen.

Eisen

  • Kandidaat heeft een laptop met thunderbolt aansluiting;

  • Je beschikt over MBO+ werk- en/ of denkniveau;

  • Je bent bekend met Office-applicaties, zoals word en Excel.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat voldoet aan de gevraagde eisen. Dit moet blijken uit het CV;

  • Kandidaat heeft ervaring met uitvoeren van interne controles op volledigheid en juistheid en voert kwaliteitscontroles uit op het gebied van heffen, invordering en kwijtschelding en behandelt bezwaar- en (administratieve) beroepszaken op het gebied van o.a. afval-, riool-, reclamebelastingen als ook (dwang-) invordering, kwijtschelding van gemeentelijke belastingen. Dit moet blijken uit CV;

  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?

  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?

  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV;

  • Kandidaat heeft ervaring met (dwang-) invordering van onbetaalde gemeentelijke belastingen en Dit moet blijken uit CV.

Competenties

  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

  • Je werkt nauwkeurig en zelfstandig en hebt een proactieve houding;

  • Je bent communicatief vaardig en dienstverlenend. Bovendien sta je sterk in je schoenen;

  • Je bent flexibel en in staat om snel te schakelen tussen verschillende werkzaamheden;

  • Je bent nieuwsgierig en krijgt energie van het verder bouwen aan jezelf en jouw team.

Organisatie en team

Werken bij de gemeente Oisterwijk betekent werken in een prachtige omgeving. Niet voor niets wordt Oisterwijk de parel in ’t groen genoemd. De Oisterwijkse bossen en vennen zijn je achtertuin, daar loop je dus gemakkelijk even heen om je collega’s te ontmoeten of om je hoofd even leeg te maken.

Wij zijn de medewerkers van de gemeente Oisterwijk: met plezier, hart voor de dorpen en hart voor elkaar staan wij dagelijks klaar voor onze inwoners. We zijn alert en gefocust op wat er in onze dorpen speelt en gaan daar actief mee aan de slag. We hebben aandacht voor elkaar en houden elkaar scherp. We vieren successen en zetten er gezamenlijk onze schouders onder als er noodzaak is voor verbetering. Ons streven naar continue verbetering geldt ook voor ieder van ons individueel, in de overtuiging dat een sterke organisatie is opgebouwd uit gemotiveerde mensen met de drang om te blijven groeien. Als medewerker, maar ook als persoon, maak je deel uit van ons team. Iedere dag weer werken wij samen aan ons doel om de beloften die we doen, te realiseren.

Gespreksinformatie

De gesprekken staan gepland op dinsdag 23 of woensdag 24 in de ochtend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Ja

Overige informatie:

  • Functie is ingeschaald in schaal 8 of 9

  • VOG niet ouder dan 3 maanden screenen op 11-12-13

  • Hybride werken is in overleg mogelijk 50%-50% maar indien vereist dan op kantoor werken

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.