Johan Modastraat 6, 9671 CD Winschoten, Nederland
Begindatum:
17 nov 2025Einddatum:
17 nov 2026Publicatiedatum:
22 okt 2025Zorg jij voor grip op onze informatie? Bij de gemeente Oldambt willen we onze informatiehuishouding beter op orde brengen en houden. In een tijd waarin transparantie, duurzaamheid en digitale dienstverlening steeds belangrijker worden, speelt informatiebeheer een sleutelrol. Denk aan de implementatie van de Wet open overheid (Woo), de digitalisering van archieven, het verbeteren van documentstromen en het duurzaam toegankelijk houden van informatie. Door langdurige ziekte zoeken we tijdelijk een ervaren Adviseur Informatiebeheer die ons helpt om informatiebeheer strategisch te versterken en praktisch te organiseren.
Als informatieadviseur informatiebeheer werk je op het snijvlak van beleid, uitvoering en ICT. Jij:
Adviseert over de inrichting van informatiebeheer, zowel analoog als digitaal;
Ondersteunt de organisatie bij de uitvoering van de Woo, inclusief processen rond informatieverzoeken;
Zorgt voor beleidsontwikkeling en implementatie op het gebied van archivering, documentbeheer, metadata en informatiekwaliteit;
Werkt nauw samen met Informatiebeheer, CISO, Privacy Officer, FG, functioneel beheer, informatieadviseurs en beleidsmedewerkers om samenhang en naleving te waarborgen;
Signaleert risicos en kansen, bijvoorbeeld rond privacy, bewaartermijnen en duurzame toegankelijkheid;
Je krijgt een actieve rol in de projectorganisatie die zich bezig houdt met de transitie naar een nieuw zaaksysteem Dit doen we samen met andere gemeenten binnen het samenwerkingsverband Dimpact. De transitie behelst ook de migratie van zaakdata;
Verbindt de dagelijkse praktijk van informatiebeheer met gemeentebrede ambities voor digitale volwassenheid en transparantie;
Zorgt voor bewustwording en kennisdeling binnen de organisatie over het belang van goed informatiebeheer.
Bij de gemeente Oldambt willen we onze informatiehuishouding beter op orde brengen en houden. In een tijd waarin transparantie, duurzaamheid en digitale dienstverlening steeds belangrijker worden, speelt informatiebeheer een sleutelrol.
Je werkt nauw samen met Informatiebeheer, CISO, Privacy Officer, FG, functioneel beheer, informatieadviseurs en beleidsmedewerkers om samenhang en naleving te waarborgen.
De transitie naar een nieuw zaaksysteem doen we samen met andere gemeenten binnen het samenwerkingsverband Dimpact.
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Op basis van werkervaring, kennis en persoonlijkheid wordt getoetst welke kandidaat het beste aansluit bij de opengestelde opdracht.
Exacte startdatum zal in overleg worden vastgesteld.
Een rol met impact: jij draagt direct bij aan transparantie en duurzame informatievoorziening. Een organisatie met maatschappelijke relevantie en uitdagende informatievraagstukken. De ruimte om je kennis in te zetten en te verbreden, binnen een betrokken team. Een open, collegiale werkomgeving met ruimte voor ontwikkeling en initiatief.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.