Staringstraat 25, 7081 BN Gendringen, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
5 nov 2025Er is capaciteitsdruk binnen het sociaal domein en er is behoefte om te bepalen of uitbreiding van de formatie nodig is op het gebied van kwaliteit en toezicht. Tegelijkertijd blijkt dat taken versnipperd zijn over verschillende functies, de rol van kwaliteitsmedewerkers onduidelijk is en de doelen niet helder gecommuniceerd worden. Voordat een beslissing over extra formatie wordt genomen, willen we eerst duidelijkheid creeren over rolzuiverheid, taakverdeling en prioriteiten door een proces van gezamenlijke reflectie en afstemming met betrokken medewerkers. De opdracht duurt circa 2 maanden en vindt plaats in nauwe samenwerking met teamleiders, kwaliteitsmedewerkers, contractmanager en backoffice-medewerkers. De notitie verkenning kwaliteit en opzet kwaliteitsplan vormen het vertrekpunt.
Wij verwachten van de procesbegeleider dat hij/zij:
De procesbegeleider levert de volgende concrete resultaten:
De procesbegeleider verrijkt de reeds gemaakte probleemanalyse met een inventarisatie van de huidige taakverdeling (wie doet wat, op welk moment en met welk doel), de taken die buiten de kern van de functie vallen en de belangrijkste knelpunten in rolzuiverheid en planmatigheid.
De procesbegeleider organiseert en begeleid vier interactieve werksessie met de betrokken collegas gericht op 1) het scherpstellen van de kern van iedere functie, 2) het gezamenlijk bepalen welke taken waar thuishoren en het definieren van verbeteracties richting rolzuiverheid, 3) planmatig werken en het formuleren van doelen en 4) het stellen van prioriteiten en het vaststellen van het advies.
De procesbegeleider levert twee producten op die met elkaar samenhangen: 1) een adviesrapport ten aanzien van rolzuiverheid, taakverdeling met daarin een onderbouwd advies ten aanzien van aanpassingen en of uitbreiding van formatie; 2) een jaarplan waarin doelen, prioriteiten en bijbehorende acties/taken per functie zijn uitgewerkt op basis van het OGSM-model.
Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
Aantoonbaar bereid om te werken op locatie gemeentehuis Gendringen en Stoer Ulft
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als procesbegeleider bij een gemeente
Aantoonbare werkervaring met organisatievraagstukken rondom rollen, functies en taken
Aantoonbare werkervaring met kwaliteitsprocessen in het sociaal domein bij een gemeente
Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een adviesrapport
Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een jaarplan
Faciliterend leiderschap
Analytisch vermogen
Organisatieontwikkeling
Verbindend
Resultaatgericht
Werken voor de gemeente Oude IJsselstreek betekent werken aan de brede welvaart van onze inwoners. Breed omdat welvaart voor iedereen iets anders kan betekenen: voor de een is dat veel groen, voor de ander is dat een bloeiende economie en voor weer een ander is een inclusieve gemeente belangrijk. We zetten ons dan ook dagelijks op tal van terreinen in zodat onze inwoners veilig, gezond en gelukkig kunnen wonen, leven, werken, leren en recreeren.
Dit doen we bijvoorbeeld door het aanleggen en onderhouden van wegen en fietspaden, het verstrekken van vergunningen voor de bouw- en verbouw van woningen, het sluiten van huwelijken en partnerschappen, en de realisatie van een compleet nieuw, duurzaam bedrijventerrein. Maar ook door te zorgen dat iedereen zoveel mogelijk mee kan doen aan het dagelijkse leven.
De leefwereld van onze inwoners zit vol dagelijkse grote en kleine verrassingen. Dat vraagt ons goed te kijken naar wat er speelt en te doen wat echt nodig is. Door in de leefwereld van de inwoner te stappen kunnen we onze afwegingen goed maken. De afweging tussen het individueel belang en het algemeen belang. De afweging tussen het maatschappelijk effect, de financiele middelen en de wet- en regelgeving.
Met ruim 300 collegas verdeeld over zon 25 teams zijn we een zeer diverse club. Bij de gemeente Oude IJsselstreek werken mensen met uiteenlopende leeftijd en (opleidings-) achtergrond. Je vindt er generalisten en specialisten, doeners, denkers en alles wat daar tussen zit. We hebben echter, hoe verschillend wij ook van elkaar zijn, een aantal dingen met elkaar gemeen: we zijn hardwerkende, verantwoordelijke professionals die niet simpelweg uitvoeren wat de regels of het beleid ons voorschrijft maar continu afwegen en er net even wat meer van maken.
We gaan uit van het oplossend vermogen van de samenleving, zonder daarbij (altijd) zelf te oplossing te willen zijn of te willen geven. Ook gaan we er van uit dat de meeste mensen deugen. We werken vanuit vertrouwen met elkaar en onze inwoners samen. We realiseren ons dat incidenten altijd zullen gebeuren, hoe vervelend deze ook kunnen zijn. Voor ons is het de kunst om daar op een slimme manier mee om te gaan. Niet te problematiseren of te panikeren, maar er naar kijken als een kans om van te leren en onze visie of werkwijze zo nodig bij te stellen. De functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 19 november 2025, 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 17 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands
Minimaal 2 referenties
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Optie tot verlenging: 1 x 2 maanden
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de
desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.
