Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jul 2026Publicatiedatum:
17 dec 2025De Woo verplicht de gemeente Pijnacker-Nootdorp tot het actief openbaar maken van informatie uit 15 informatiecategorieën. In 2024 hebben wij een implementatieplan Wet open overheid (Woo) opgesteld. In de afgelopen periode zijn een projectleider en projectondersteuner volop bezig geweest om uitvoering te geven aan het implementatieplan. Een aanbestedingstraject voor anonimiserings- en publicatiesoftware heeft plaatsgevonden en een leverancier is geselecteerd. In 2026 richten we ons op de implementatie van de software, het aanpassen van werkprocessen, het bewustmaken, opleiden en trainen van medewerkers, en het implementeren van tranche 2 en 3. Ook treffen we voorbereidingen voor de implementatie van tranche 4. Na implementatie van tranche 4 zijn alle verplichte informatiecategorieën van de Woo geïmplementeerd en eindigt het project.
Door vertrek van de huidige projectleider zijn wij op zoek naar een nieuwe projectleider, die de coördinatie en uitvoering van genoemde activiteiten op zich neemt.
Je belangrijkste taken en verantwoordelijkheden ten aanzien van de Woo:
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 470 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Je komt te werken bij de Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening, team Bedrijfsbureau en zal in praktijk de samenwerking met de verschillende organisatieonderdelen opzoeken. Je werkt hierbij nauw samen met de programmamanager Dienstverlening en de team Juridische Zaken.
Het Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening is de drijvende kracht die de gemeentelijke organisatie optimaal laat functioneren. Het domein ondersteunt het primaire proces en zorgt ervoor dat medewerkers en bestuur hun werk zo goed mogelijk kunnen doen. Wij zorgen ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van onze gemeente goed worden ondersteund en geadviseerd. Dit doen we op het gebied van: financiën, inkoop, ict, personeel & organisatie en publiekszaken.
Stap 1: beoordeling CV’s op knockoutcriteria
Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie CV’s
De (maximaal) tien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
Pijnacker-Nootdorp beoordeelt de CV’s van de vijf geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 30 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 29 december 2025 bericht.
Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 2x 6 maanden
Hybride: Geen verdere informatie
Aantal professionals of FTE: 1
Overig algemeen:
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Overige informatie
- De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
- ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.
