Functioneel beheerder (financien)

Gemeente Purmerend

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

TIJDELIJK
Sluit over 10 dagen
Geen maximum 36 Noord-Holland

Publicatiedatum:

21 jun 2025

Sluitingsdatum:

1 jul 2025

Begindatum:

-

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

36

Organisatie
De gemeente Purmerend en in het bijzonder het  team ICT is volop in ontwikkeling. Als gemeente willen we weten wat er in de stad speelt, in verbinding staan met onze inwoners en ondernemers. Dat betekent dat we goed in de gaten houden hoe het met onze inwoners, ondernemers én collega’s gaat. Het team ICT bestaat uit 40 medewerkers en zorgt ervoor dat systemen en applicaties op de juiste manier werken zodat onze collega’s zich optimaal kunnen inzetten. Als onderdeel van team ICT bestaat de afdeling functioneel beheer uit ca. 25 collega’s, verdeeld over 5 clusters. Financiën, Bedrijfsvoering, Maatschappelijk, Publiek en Ruimtelijk & Techniek

Omschrijving van de opdracht
Purmerend is op zoek naar een zelfstandig professional voor het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van functioneel applicatiebeheer met betrekking tot iFinanciën van PinkRoccade.

De werkzaamheden worden uitgevoerd op opdrachtniveau binnen het cluster financiën. De professional opereert zelfstandig binnen afgesproken kaders en levert advies en ondersteuning op basis van eigen expertise. De samenwerking vindt plaats met interne stakeholders zoals eindgebruikers, proceseigenaren, key users en leveranciers.

Werkzaamheden omvatten onder meer:

  • Adviseren over, en ondersteunen bij, de inrichting en optimalisatie van iFinanciën.

  • Analyseren van binnengekomen signalen met betrekking tot de werking van de applicatie en zelfstandig oplossingsrichtingen aandragen of uitvoeren.

  • Documenteren van uitgevoerde werkzaamheden en opgeleverde resultaten.

  • Begeleiden van functionele updates en releases, inclusief het voorbereiden en testen van nieuwe functionaliteiten.

  • Adviseren van proceseigenaren en key users over gebruiksmogelijkheden.

  • Signaleren van verbeterpotentieel binnen de processen en applicatie-inrichting, en deze vertalen naar voorstellen richting leverancier.

  • Bijdragen aan kennisoverdracht door het opstellen van instructies of het geven van gebruikerssessies indien nodig.

  • Deelname aan projectmatige inzet rondom doorontwikkeling van de applicatie.

Vereisten / knock-outcriteria 

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder bij (lokale) overheid

  2. Aantoonbare werkervaring met het gebruik en beheer van SAP;

  3. Aantoonbare werkervaring met de werkprocessen binnen afdelingen/teams Financiën

  4. Beschikbaar voor 36 uur per week gedurende de opdracht;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) 

  1. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met iFinanciën (benoem dit duidelijk in het cv.)(40 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke organisatie (benoem dit duidelijk in het cv.) (20 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met het implementeren van financiële en DMS/ERP systemen (benoem dit duidelijk in het cv.) (20 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met het adviseren én instrueren ten behoeve van financiële en DMS/ERP systemen (benoem dit duidelijk in het cv).

Competenties

  • Teamspeler;

  • Communicatief vaardig;

  • Verbindingen kunnen leggen;

  • Meedenken;

  • Adviserend.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent dat thuiswerken alleen mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.

Planning
De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zullen in overleg met de kandidaten in de week van 7 juli 2025 (week 28) worden ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk vrijdag 4 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.