Projectleider ICT

Gemeente Purmerend

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 16 - 24 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

11 sept 2025

Omschrijving

We gaan onze medewerkers laten werken in MS Teams. De bestanden moeten worden gemigreerd van de fileserver naar M365. De projectleider zal met het migratieteam de organisatie ondersteunen om de bestanden te analyseren, classificeren en te migreren. De projectleider organiseert in samenwerking met het programma de adoptie, communicatie en fysieke uitrol van nieuwe hardware. Je ondersteund functioneel beheer en informatiebeheer gedurende deze transitie. Als projectleider zorg je ervoor dat de voortgang van het project geborgd is en dit periodiek kan rapporteren.

Eisen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met migreren en classificeren van bestanden binnen een gemeente;

  • Minimaal 3 uitgevoerde overheidsmigraties (benoem dit in 3 voorbeelden concreet in het cv);

  • Aantoonbare werkervaring met Microsoft Purview in de rol als projectleider;

  • Aantoonbare ervaring met provisioningtools Teams.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als projectleider met MS sharepoint en de technische inhoudelijke kant (25 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring MS Purview binnen een gemeente (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring datamigratie bij minstens 3 organisaties (20 punten);
  • Aantoonbaar ervaring met adoptie M365 binnen organisaties (30 punten).

Competenties

  • Communicatief vaardig
  • Gedreven en Enthousiast
  • Motivator
  • Planning en Risicobeheersing
  • Analytisch vermogen

Organisatie en team

Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de Purmerendse manier, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Gespreksinformatie

De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 24 september tussen 13:00 uur en 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 22 september bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.