Recordmanager DIV

Gemeente Purmerend

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 13 dagen
Opdracht tarief 90Opdracht uren 32 - 36Opdracht locatie Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

21 nov 2025

Omschrijving

Opdracht

Binnen het team Informatiebeheer DIV zorg je er samen met collega's voor dat het geheugen van de organisatie op orde is en blijft. Je speelt in op maatschappelijke en technologische ontwikkelingen zoals digitalisering, veranderende wetgeving en de groeiende behoefte aan transparantie. Je werkt o.a. mee aan de uitrol van verschillende systemen, de ontwikkeling van kaders en richtlijnen en de implementatie van MS365. Je denkt vanaf de start mee over hoe informatie duurzaam toegankelijk en vindbaar blijft. Affiniteit met digitale werkomgevingen of gerichte kennis en ervaring met MS365 is daarbij een pre.

Werkzaamheden:

  • Je schrijft adviezen over het beheer en het duurzaam toegankelijk maken en houden van informatie.

  • Je ontwikkelt en implementeert kaders en richtlijnen rond informatiebeheer.

  • Je neemt actief deel aan (IV)projecten en zorgt voor een goede aansluiting op de organisatiebehoeften.

  • Je maakt het collega's makkelijk om informatie correct op te slaan, terug te vinden en duurzaam toegankelijk te houden.

  • Je verdiept je in de behoeften van verschillende teams en stemt je aanpak daarop af.

  • Je denkt mee over vraagstukken zoals zaakgericht werken, duurzame toegankelijkheid en archiving by design.

  • Je adviseert breed binnen de organisatie, bereidt besluiten voor, spart met collega's en onderhoudt contact met het Waterlands Archief en omliggende gemeenten.

  • Je draagt bij aan de bewustwording rondom informatiebeheer en stimuleert een cultuur van zorgvuldig omgaan met informatie.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor;
  • Aantoonbare werkervaring met archief- en informatiebeheer;
  • Aantoonbare kennis van de archiefwet en van regelgeving en normen binnen het vakgebied (licht duidelijk toe waar deze kennis is opgedaan);
  • Aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding SOD-1 of LARM;
  • Aantoonbare werkervaring met ontwikkelen van kaders en richtlijnen omtrent informatiebeheer;
  • Aantoonbare werkervaring als recordmanager DIV binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare ervaring met het advisering mbt M365 trajecten.

Competenties

  • Goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden;
  • Gedreven en Enthousiast;
  • Dienstverlenend;
  • Didactische vaardigheden;
  • Zelfstandig, resultaatgericht en zorgvuldig.

Organisatie en team

Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de Purmerendse manier, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Gespreksinformatie

De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 15 december 2025 tussen 13:00 uur en 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 10 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Opties verlenging
Mogelijk, maar nog niet bekend

Werkdagen
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe administratieve broker wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.