Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 dec 2026Publicatiedatum:
21 nov 2025Binnen het team Informatiebeheer DIV zorg je er samen met collega's voor dat het geheugen van de organisatie op orde is en blijft. Je speelt in op maatschappelijke en technologische ontwikkelingen zoals digitalisering, veranderende wetgeving en de groeiende behoefte aan transparantie. Je werkt o.a. mee aan de uitrol van verschillende systemen, de ontwikkeling van kaders en richtlijnen en de implementatie van MS365. Je denkt vanaf de start mee over hoe informatie duurzaam toegankelijk en vindbaar blijft. Affiniteit met digitale werkomgevingen of gerichte kennis en ervaring met MS365 is daarbij een pre.
Werkzaamheden:
Je schrijft adviezen over het beheer en het duurzaam toegankelijk maken en houden van informatie.
Je ontwikkelt en implementeert kaders en richtlijnen rond informatiebeheer.
Je neemt actief deel aan (IV)projecten en zorgt voor een goede aansluiting op de organisatiebehoeften.
Je maakt het collega's makkelijk om informatie correct op te slaan, terug te vinden en duurzaam toegankelijk te houden.
Je verdiept je in de behoeften van verschillende teams en stemt je aanpak daarop af.
Je denkt mee over vraagstukken zoals zaakgericht werken, duurzame toegankelijkheid en archiving by design.
Je adviseert breed binnen de organisatie, bereidt besluiten voor, spart met collega's en onderhoudt contact met het Waterlands Archief en omliggende gemeenten.
Je draagt bij aan de bewustwording rondom informatiebeheer en stimuleert een cultuur van zorgvuldig omgaan met informatie.
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de Purmerendse manier, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.
De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 15 december 2025 tussen 13:00 uur en 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 10 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Opties verlenging
Mogelijk, maar nog niet bekend
Werkdagen
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe administratieve broker wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.
