Specialist Informatiehuishouding

Gemeente Purmerend

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 16 - 24Opdracht locatie Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

29 nov 2025

Omschrijving

Opdracht

Het doel van deze opdracht is het versterken van de informatiehuishouding binnen de organisatie door het ontwikkelen en implementeren van een hotspotmonitor. Deze monitor moet zorgen voor een tijdige signalering van informatie-intensieve en bestuurlijk gevoelige dossiers, zodat hier adequaat op kan worden geanticipeerd. Daarnaast omvat de opdracht het actualiseren en herstructureren van twee bestaande handboeken, zodat deze weer aansluiten bij de actuele werkwijze en regelgeving.

De opdrachtnemer voert deze werkzaamheden zelfstandig uit, op basis van eigen expertise en inzicht. In het kader van deze opdracht onderhoudt de opdrachtnemer contact met interne en externe stakeholders om informatie te verzamelen, behoeften te inventariseren en draagvlak te creëren voor voorgestelde verbeteringen.

Eisen

  • Ervaring met beleidsmatig schrijven en/of ervaring met projectmatig werken;

  • Een aantoonbare afgeronde hbo-opleiding;

  • Proactief in het opbouwen van netwerken en het verzamelen en valideren van informatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met inrichting van recordmanagement (benoem dit duidelijk in het cv);

  • Aantoonbare opleiding op het gebied van digitaal informatie- en archiefbeheer;

  • Aantoonbare ervaring met het ontwikkelen van een hotspotmonitor;

  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met de toepassing van archiefwet- en regelgeving;

  • Werkervaring met recordmanagementtaken bij een gemeente en het ontwikkelen van o.a. vervangingshandboeken.

Competenties

  • Goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden

  • Gedreven en Enthousiast

  • Dienstverlenend

  • Didactische vaardigheden

  • Zelfstandig, resultaatgericht en zorgvuldig

Organisatie en team

Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de Purmerendse manier, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Gespreksinformatie

De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 18 december tussen 10:00 uur en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 9 december bericht.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging
Mogelijk, maar nog niet bekend

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.