Functioneel Beheerder Sociaal Domein

Gemeente Rheden

Hoofdstraat 3, 6994 AB De Steeg, Nederland

Sluit over 10 dagen
Opdracht tarief 105Opdracht uren 24Opdracht locatie Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

8 dec 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Wij zijn op zoek naar tijdelijke ondersteuning bij team Functioneel Beheer binnen afdeling Samenleving, in verband met verminderde beschikbaarheid van onze 'vaste' functioneel beheerders voor een project om stapsgewijs onze software voor het Sociaal Domein te vernieuwen en over te brengen naar een Saas-oplossing. Samen met 2 andere collega's ben jij verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van onze applicatie Civision Samenlevingszaken, terwijl collega's afwisselend of deels deelnemen aan een project om de software te vernieuwen. In jouw opdracht draag jij er dus aan bij dat de huidige applicatie goed beschikbaar blijft, up to date blijft, de verschillende dataverzoeken volledig beantwoord worden en eventuele problemen snel worden opgelost. 6 Uitvoeringsteams maken gebruik van deze applicatie: de teams Inkomen, WPI (Werk, participatie en inburgering), WMO, Sociaal Meldpunt, Vervoer en Jeugd. Samen bedienen zij veel inwoners van Rheden en Rozendaal met hun hulpvragen. Veel van onze collega's en inwoners zijn dus van Civision Samenleving afhankelijk. Ben jij goed bekend met het beheer van Civision Samenleving en kun jij ons helpen de handen vrij te maken voor de overstap naar de upgrades?

Werkzaamheden

  • Beheer, onderhoud en optimaliseer je Civision Samenlevingszaken
  • Draag je zorg voor autorisatiebeheer
  • Draag je zorg voor versiebeheer
  • Implementeer je wijzingen van processen binnen de applicatie
  • Vertaal je wensen en behoeften naar inrichting en sjablonen
  • Analyseer je fouten en lost deze op
  • Implementeer en onderhoud je koppelingen tussen systemen
  • Ondersteun je collegas bij applicaties
  • Geef je uitleg over applicaties
  • Corrigeer je foutieve handelingen van collegas
  • Fungeer je als vraagbaak/ helpdesk bij problemen met de applicaties
  • Adviseer je over de inrichting, doorontwikkeling en het gebruik van de applicatie om de processen of doelstellingen van de teams te behalen.
  • Ontsluiten van data uit de applicaties voor managementrapportage en bewaken van de continuiteit.
  • Op afroep leveren van specifieke data voor management of beleid.
  • Stem je voortdurend proactief en reactief af met leveranciers, bedrijfsvoering en de Connectie.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring (laatste ervaring niet langer dan 3 jaar geleden) in het functioneel beheer van Civision Samenlevingszaken;
  • Aantoonbare werkervaring met programmeertaal SQL (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een maximum uurtarief van 105,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee Flextender.

Wensen en competenties

5. Aantoonbare werkervaring (laatste ervaring niet langer dan 3 jaar geleden) in het functioneel beheer van Civision Samenlevingszaken (40 punten);
    a. minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring (40 punten);
    b. minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring (20 punten);
    c. minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten).
6. Aantoonbaar beschikbaar voor minimaal nader benoemde dagen fysiek op kantoor aanwezig te zijn (Benoem dit duidelijk in het cv) (35 punten);
    a. 2 dagen fysiek (Benoem dit duidelijk in het cv) (35 punten);
    b. 1 dag fysiek (Benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
    c. niet fysiek aanwezig (Benoem dit duidelijk in het cv) (0 punten);
7. Een maximum uurtarief van exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer én fee Flextende (25 punten);
    a. Tot € 95,- (25 punten);
    b. Van € 95,- tot € 105,- (15 punten);
    c. Hoger dan € 105,- (0 punten).

Competenties

  • Klantgericht;

  • Doorzettingsvermogen;

  • Resultaatgericht werken;

  • Samenwerken;

  • Overtuigen;

  • Assertiviteit;

  • Organiseren;

  • Analyserend vermogen;

  • Plannen en organiseren;

  • Nauwkeurig.

Organisatie en team

Gemeente Rheden

Een dynamische gemeente vol ambities: dat zijn wij! We zoeken daarom geregeld nieuwe collegas zowel jonge talenten als ervaren krachten - die zin hebben om met een frisse blik onze afdelingen te versterken. De gemeente Rheden is een organisatie waarin onze kernwaarden Experimenteren, Oprecht nieuwsgierig, Persoonlijk leiderschap en Samenwerken centraal staan. We vinden het belangrijk om onze inwoners service op maat te bieden, een verbindende rol te spelen en om gastvrij te zijn. We houden het niveau van onze dienstverlening en voorzieningen graag hoog. Hierbij gebruiken we de Global Goals als uitgangspunt. Om op deze manier armoede, ongelijkheid en klimaatverandering te bestrijden. Bij de gemeente Rheden bieden we volop ontwikkelingsmogelijkheden en werk je in een prachtige omgeving met de Veluwezoom als wandelgebied. We zijn flexibel in werktijden en bieden een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket. Er is een informele werksfeer waar we interesse hebben in de mens achter de collega. We werken hybride: op ons gemeentehuis in de Steeg of vanuit huis.

Gespreksinformatie

Beoordelingsproces

  1. Beoordeling Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
    Flextender beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
  2. Stap 2: Selectie cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
    Flextender beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
  3. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
  4. Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 29 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 22 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Optie tot verlenging: 2x 6 maanden

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Nee.

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.