Functioneel applicatiebeheerder

Gemeente Rhenen

Nieuwe Veenendaalseweg 75, 3911 MG Rhenen, Nederland

Sluit over 5 dagen
Opdracht tarief 96Opdracht uren 16Opdracht locatie Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

17 dec 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Achtergrond
Voor de versterking van het team Informatisering & Automatisering is Gemeente Rhenen op zoek naar een ervaren Functioneel Applicatiebeheerder Burgerzaken. In deze rol zorg je voor het optimaal functioneren, beheren en doorontwikkelen van de Centric-applicaties binnen het domein Burgerzaken. Jij bent de verbindende schakel tussen gebruikers, systemen en leveranciers.

Opdrachtomschrijving
Als functioneel applicatiebeheerder ben je verantwoordelijk voor het dagelijks beheer van de systemen die binnen het domein Burgerzaken worden gebruikt, met een sterke focus op Centric Burgerzaken en Centric Datadistributie.

Je werkt nauw samen met gebruikers, leveranciers en collega-beheerders om de applicaties optimaal te laten functioneren. Je ondersteunt bij wijzigingen, nieuwe functionaliteiten en (keten)koppelingen. Daarnaast draag je bij aan diverse audits en implementatieprojecten.

Werkzaamheden

  • Dagelijks functioneel beheer van Centric Burgerzaken en Centric Datadistributie.
  • Onderhouden, bewaken en optimaliseren van applicatie-inrichting.
  • Implementeren, testen en ondersteunen van eDiensten, o.a. huwelijk.
  • Onderhouden van de Centric-omgeving en het uitvoeren van updates en wijzigingen.
  • Adviseren en instrueren van gebruikers voor optimaal gebruik van de applicaties.
  • Opstellen van rapportages, steekproeven en selecties ten behoeve van mailings, enquêtes en onderzoeken.
  • Verzorgen van jaarlijkse audits zoals de DigiD-audit, ENSIA en de uitwijktest.
  • Signaleren en oplossen van knelpunten, en proactief uitvoeren van verbeteringen.
  • Installatie, configuratie en updates van relevante software.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Functioneel Applicatiebeheerder binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met Centric Burgerzaken;
  • Aantoonbare werkervaring met implementeren en beheren van eDiensten;
  • Aantoonbare werkervaring binnen audit-trajecten (DigiD, ENSIA).

Wensen en competenties

Wensen

  • Uiterlijk per 5 januari beschikbaar voor 16 uur per week gedurende de periode van een jaar;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Functioneel Applicatiebeheerder binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare kennis van Key2burgerzaken, Autorisatiemodule, Centric Datadistributie, JCC Betalen, JCC afspraken, Oribi en RAAS;
  • Aantoonbare kennis van koppelingen en gegevensstromen binnen het domein Burgerzaken.

Competenties

  • Zelfstandigheid
  • Analytisch vermogen
  • Samenwerken & netwerken
  • Communicatieve vaardigheden

Organisatie en team

Organisatie
Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in de gemeente Rhenen!

Rhenen is een prachtige historische vestingstad, gelegen op het uiterste zuidoosten van de provincie Utrecht. Met de Nederrijn aan je voeten en de groene bossen van de Utrechtse Heuvelrug om je heen, is het hier heerlijk wonen en werken. Gemeente Rhenen staat bekend om Ouwehands Dierenpark, de Grebbeberg en natuurlijk de gezellige Rijnweek.

De gemeente heeft veel te bieden: prachtige monumentale natuur, uitgebreide wandel- en fietsroutes en mooie ruiterpaden. Of je nu door de stad Rhenen zelf wandelt of de kernen Elst en Achterberg ontdekt, in Rhenen beleef je zowel rust als avontuur! Rhenen is goed bereikbaar met trein, bus en auto en vervult een belangrijke toeristische rol. Meer informatie over de gemeente Rhenen vind je via www.rhenen.nl.

We werken waarderend en vanuit de bedoeling
In Rhenen werken we voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en het versterken van onze rol in de regio. We streven er naar om een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven, met een stevig fundament van flexibiliteit, vertrouwen, samenwerking en verantwoordelijkheid. We werken vanuit de bedoeling en op een waarderende manier, wat dagelijks zichtbaar is in ons werk. We denken in mogelijkheden, leveren maatwerk en doen dit voor zowel onze inwoners als medewerkers. We geven ruimte voor talent, stimuleren samenwerking en werken resultaatgericht. We ontwikkelen ons richting zelforganisatie. Zo maken we het verschil voor Rhenen en voegen we echte waarde toe!

Gespreksinformatie

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
De administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie drie (3) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
De administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te
beoordelen door de administratieve partner”.

De drie (3) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor
stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige
kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door een administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.

  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 24 december 2025, 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 22 december 2025 bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1 professional

Overig algemeen:

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Beroepsaansprakelijkheid voor €250.000 euro per aanspraak: Ja

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.