Nieuwe Veenendaalseweg 75, 3911 MG Rhenen, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
31 dec 2025Publicatiedatum:
3 okt 2025De Gemeente Rhenen staat aan de vooravond van de implementatie van een nieuw personeelssysteem (AFAS). Ter ondersteuning van dit traject zoeken wij een ervaren projectleider die als zelfstandig professional (zzp'er) tijdelijk de leiding neemt over de interne projectorganisatie en het gehele implementatieproces coördineert.
Taken en verantwoordelijkheden
Het doel van de opdracht is te zorgdragen voor een succesvolle en tijdige implementatie van het personeelssysteem (AFAS), inclusief inrichting, acceptatie binnen de organisatie en overdracht naar beheer.
Aansturen en coördineren van de interne projectorganisatie van gemeente Rhenen;
Gerealiseerde en gevalideerde projectblauwdruk en inrichting van AFAS;
Rapportages (voortgang, risico, impact, besluiten) opgeleverd aan stuurgroep en directie;
Voorbereiden van keuzepunten en adviseren over alternatieven;
Borgen van draagvlak en acceptatie binnen de organisatie;
Succesvolle begeleide van test-, communicatie- en verandertrajecten;
Leiden van projectoverleggen en bewaken van scope, planning en budget
Signaleren en beheersen van risico’s en afwijkingen in het project;
Toezien op kwaliteit van inrichting en realisatie van de blauwdruk;
Bijdragen aan de vorming van een sterke, zelfstandige beheerorganisatie.
Projectmatig werken binnen een complexe gemeentelijke organisatie;
Ervaring met projectmatig werken en aansturing van multidisciplinaire teams;
Kennis van HR-processen en digitale transformaties;
Ervaring met implementaties van AFAS of vergelijkbare systemen;
Stakeholdermanagement op verschillende niveaus;
Verander- en communicatiemanagement;
Opleveren van professionele rapportages en plannen;
Oplossingsgericht denken en daadkrachtig handelen.
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen de (semi-)publieke sector;
Aantoonbare werkervaring met implementatie van HRM- en salarissystemen;
Aantoonbare werkervaring met de aansturing van complexe verandertrajecten;
Beschikbaar voor 12 uur per week;
Aantoonbare werkervaring met stakeholdermanagement binnen gemeenten.
Aantoonbare werkervaring met AFAS-implementaties (50 punten);
Aantoonbare werkervaring als projectleider van gemeentelijke projecten gericht op implementatie van systemen (30 punten);
Aantoonbare werkervaring op het gebied van verandermanagement (20 punten).
Communicatief sterk
Resultaatgericht
Analytisch vermogen
Organisatiebewustzijn
Overtuigingskracht
Flexibel en stressbestendig
Vaardigheden:
Stakeholderanalyse en -management
Planning & control van projecten
Rapporteren en adviseren op tactisch/strategisch niveau
Leidinggeven aan werkgroepen
Opstellen van project-, communicatie- en testplannen
Coördinatie van test-, conversie- en livegangactiviteiten
Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in de gemeente Rhenen!
Rhenen is een prachtige historische vestingstad, gelegen op het uiterste zuidoosten van de provincie Utrecht. Met de Nederrijn aan je voeten en de groene bossen van de Utrechtse Heuvelrug om je heen, is het hier heerlijk wonen en werken. Gemeente Rhenen staat bekend om Ouwehands Dierenpark, de Grebbeberg en natuurlijk de gezellige Rijnweek.
De gemeente heeft veel te bieden: prachtige monumentale natuur, uitgebreide wandel- en fietsroutes en mooie ruiterpaden. Of je nu door de stad Rhenen zelf wandelt of de kernen Elst en Achterberg ontdekt, in Rhenen beleef je zowel rust als avontuur! Rhenen is goed bereikbaar met trein, bus en auto en vervult een belangrijke toeristische rol. Meer informatie over de gemeente Rhenen vind je via www.rhenen.nl.
We werken waarderend en vanuit de bedoeling
In Rhenen werken we voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en het versterken van onze rol in de regio. We streven er naar om een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven, met een stevig fundament van flexibiliteit, vertrouwen, samenwerking en verantwoordelijkheid. We werken vanuit de bedoeling en op een waarderende manier, wat dagelijks zichtbaar is in ons werk. We denken in mogelijkheden, leveren maatwerk en doen dit voor zowel onze inwoners als medewerkers. We geven ruimte voor talent, stimuleren samenwerking en werken resultaatgericht. We ontwikkelen ons richting zelforganisatie. Zo maken we het verschil voor Rhenen en voegen we echte waarde toe!
Kom jij ons tijdelijk versterken?
Team
Je wordt tijdelijk onderdeel van het team Personeel en Organisatie van de gemeente Rhenen. Dit team bestaat uit drie personeelsadviseurs, een medewerker P&O, een salarisadministrateur, een corporate recruiter, een organisatieadviseur en een adviseur inwonerparticipatie. Werken bij onze gemeente betekent werken in een ambitieuze organisatie waar werkplezier hoog in het vaandel staat. Er is veel ruimte voor jouw eigen inbreng, verantwoordelijkheid, flexibel werken en groei.
De kernvraag bij ons werk is steeds: wat kan ik voor Rhenen betekenen? We noemen dit 'werken vanuit de bedoeling'. Er is veel ruimte om jezelf te ontwikkelen in onderwerpen die je interessant vindt. We zijn een open en dynamische organisatie, met betrokken collega's. Waarin je werkt tussen, naast en met de inwoners van Rhenen.
De gesprekken bij de gemeente worden gepland op maandag 13 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht een fee van €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
De uitbetaling van de factuur zal plaatsvinden op de G-rekening (60%) en rekeningnummer leverancier (40%). Niet van toepassing voor ZZP’ers.
Alleen maandelijkse facturatie vereist (geen 4 weken)
Beroepsaansprakelijkheid voor €250.000 euro per aanspraak: Nee
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.