Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland
Publicatiedatum:
6 aug 2025Sluitingsdatum:
15 aug 2025Begindatum:
1 sept 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
36Je komt te werken bij de afdeling Basisinformatie in het team Topografie & 3D in opdracht van de afdeling Parkeren. De afdeling Basisinformatie beheert de registraties van de parkeervakken. De afdeling Parkeren heeft de verschillende werkgebieden omtrent parkeren: garageparkeren, fietsparkeren, straatparkeren maar ook de fiscale handhaving.
Voor de fiscale handhaving rijden scanauto’s rond die kentekens scannen en deze doorzetten, inclusief coördinaten, naar een interne applicatie om daarin te controleren of het kenteken parkeerbelasting heeft betaald of een vergunning heeft. Maar als eerste wordt er in deze applicatie gecheckt of het gescande kenteken op een fiscale parkeerplaats staat. De coördinaten van het voertuig worden gecontroleerd in de geografische parkeerdatabase (de GPD). Daarin zit een kaartlaag met de fiscale parkeerplekken, bijzondere parkeerplekken (zoals gehandicaptenparkeerplaatsen of laden & lossen) en langsparkeerstroken. Deze kaartlaag wordt ‘gevoed’ door de registraties bij de afdeling Basisinformatie. Als vervolgens blijkt dat het kenteken geen geldig parkeerrecht heeft, dan krijgt de kentekenhouder een naheffing.
Uit meerdere onderzoeken, voor 2023, is gebleken dat deze registraties niet overeenkwamen met de werkelijkheid in de fysieke ruimte. Oorzaak hiervan was voornamelijk een niet goed ingericht proces voor mutaties, waardoor wijzigingen door de jaren heen beperkt zijn doorgegeven en geregistreerd. Hierdoor gingen er óf onterechte naheffingen naar de burger óf het kenteken werd onterecht niet gecontroleerd. Er is in 2023 een project opgestart: GPD BASIS op Orde. Doel is om de registraties bij Basisinformatie gelijk te trekken met de fysieke werkelijkheid, zodat de GPD op orde is. Dit is gedaan door digitaal te schouwen, fysiek buiten te schouwen en de correcties in de registraties of in de buitenruimte door te voeren.
Vanuit de afdeling Parkeren is er al langer de wens om de parkeercapaciteit zo scherp mogelijk in zicht te hebben. Daar zijn al flinke stappen in gezet met GPD Basis op Orde. Een mooie vervolgstap zou het opdelen zijn van de digitale parkeervlakken in digitale individuele vakken en, in een tweede fase, het toevoegen van kenmerken van de specifieke parkeervakken
Voor het digitaal schouwen en opknippen van de digitale parkeervlakken in digitale individuele vakken in de registraties van Basisinformatie zoeken wij ervaren bestandsbeheerders.
Beschrijving van de werkzaamheden:
Het digitaal schouwen en corrigeren van de parkeergebieden in Rotterdam. Hiervoor gebruik je de tools die Basisinformatie beschikbaar heeft (zoals luchtfoto’s en panoramafoto’s). Dit zal naar schatting 70-80% verbetering opleveren;
Het opknippen van de digitale parkeervlakken in digitale individuele vakken binnen de beheerapplicatie;
Onduidelijke situaties bespreken met de BGT-beheerder.
Bij jou staan kwaliteit en nauwkeurigheid voorop. Je werkt resultaatgericht en met een scherp oog voor detail: je levert niet alleen werk af dat klopt, maar zoekt ook actief naar verbeterkansen. Je bent proactief, onderzoekend en weet de juiste focus te houden. Daarnaast ben je communicatief vaardig in het Nederlands – zowel mondeling als schriftelijk – en weet je je bevindingen helder te verwoorden en af te stemmen met collega’s of betrokken afdelingen.
Je hebt minimaal een afgeronde mbo-opleiding;
Je hebt minimaal 3 jaar kennis van en ervaring met CAD-software;
Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring in een technische beheerorganisatie, opgedaan in de afgelopen 4 jaar.
Je hebt kennis van en ervaring met het gebruik van dg DIALOG BGT;
Je hebt basiskennis van de BGT.
Cluster Stadsbeheer werkt aan resultaat op straat. Aan een openbare ruimte die schoon, veilig en onderhouden is. De medewerkers variëren van rioolreinigers tot straatvegers, van handhavers tot toezichthouders in garages en van onderhoudsmonteurs tot landmeters. Of het nu is via beheer, onderhoud, handhaving of toezicht, Stadsbeheer heeft één doel. Dagelijks de handen uit de mouwen steken voor een verzorgd Rotterdam. Omdat het altijd beter kan.
Stedelijk Beheer zorgt ervoor dat Rotterdam klaar is voor de toekomst door het organiseren van het stadsbrede beheer van de Rotterdamse buitenruimte: bovengrond, ondergrond en plattegrond: van wegen tot aan rioolbuizen en van bruggen tot aan parken.
De afdeling
Afdeling Basisinformatie is verantwoordelijk voor de verwerking van zowel geografische als administratieve data. Basisinformatie zorgt ervoor dat de registratie kwalitatief optimaal wordt bijgehouden binnen de daarvoor geldende (wettelijke) termijnen. De afdeling bestaat uit verschillende teams voor het bijhouden van andere (basis)registraties om zo in het gehele Geo-werkveld te kunnen. Hierbij valt te denken aan de Basisregistratie Grootschalige Topografie en Beheer Openbare Ruimte (BOR).
De collega’s van Basisinformatie werken samen met collega’s binnen de afdeling, maar ook daarbuiten. Samen met onze ketenpartners verbeteren we de kwaliteit van onze data en bereiden we ons voor op de komende ontwikkelingen.
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 6 kandidaten.
Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:
20 % prijs
80 % kwaliteit
De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.