Financieel Adviseur Projecten - cluster BCO

Gemeente Rotterdam

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 10 dagen
73 36 Zuid-Holland

Begindatum:

15 okt 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

26 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

In deze rol ga je aan de slag met onderstaande werkzaamheden:

  • Je toetst nieuw aangemaakte projecten en mutaties op projecten op kwaliteit en juistheid.

  • Je controleert contracten, facturen en memorialen op juistheid en onderbouwing.

  • Je beheert tussenrekeningen en levert maandelijks het dossier hiervoor op.

  • Je beantwoordt tweedelijnsvragen van de Servicedesk Financiën.

  • Je signaleert risico’s vroegtijdig, bespreekt ze met het team en doet verbetervoorstellen.

Kandidaat omschrijving

Jij houdt de projectadministratie strak op orde en maakt processen slimmer, sterker en toekomstbestendig.

Eisen

  • Je bent in het bezit van een afgeronde hbo-opleiding in Accountancy, Finance & Control, Bedrijfseconomie of vergelijkbaar;

  • Je beschikt over drie jaar ervaring met financiële administratie met de volgende werkzaamheden:

    • ervaring met het bijhouden van tussenrekeningen en opstellen balansdossier;

    • beoordelen memoriaal boekingen.

  • Je hebt ervaring binnen een publieke organisatie, bij voorkeur een gemeente;

  • Je hebt ervaring met projectadministratie.

Wensen en competenties

Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 20 % prijs

  • 80% kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Wensen

  • Je hebt ervaring met een financieel administratiesysteem, bijvoorbeeld Oracle Cloud;

  • Je hebt ervaring met de implementatie van een nieuw financieel systeem;

  • Je hebt ervaring met procesoptimalisatie.

Competenties

Als Financieel Adviseur neem jij initiatief en breng je structuur en scherpte in het werk. Je werkt zelfstandig en schakelt moeiteloos tussen details en de grote lijnen.

Je begrijpt verschillende belangen en weet mensen bij elkaar te brengen, juist als het ingewikkeld wordt. Tegelijk weet je dat je meer bereikt door samen op te trekken.

Je kunt helder schrijven en spreken, maakt complexe zaken begrijpelijk en overtuigt met sterke onderbouwing. Je werkt zorgvuldig, houd je aan afspraken en spreekt anderen daarop aan. Je hebt oog voor wat er speelt bij je collega’s en beweegt flexibel mee als de situatie daarom vraagt. Je draagt actief bij aan vernieuwing en verbetering van processen en krijgt energie van het bedenken en realiseren van slimme oplossingen.

Organisatie en team

Organisatie

Je komt te werken binnen het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning: de verbindende schakel binnen de gemeentelijke organisatie. Vanuit dit cluster ondersteunen we het stadsbestuur en de organisatie met expertise op onder andere financiën, HR, ICT en inkoop. We leveren kwaliteit, spelen flexibel in op wat er nodig is en geven ruimte aan persoonlijke ontwikkeling.

De afdeling

De afdeling Accounting, onderdeel van de directie Financiën, Juridisch en Inkoop, vormt het financiële fundament van de gemeente. Hier wordt alle financiële basisinformatie geregistreerd. De afdeling bestaat uit meerdere teams, waaronder debiteuren, crediteuren, grootboek, projecten en subsidies. Je komt terecht in een divers, dynamisch en flexibel team waar vakmanschap, samenwerking en eigenaarschap centraal staan. Het subteam Projecten waarin jij komt te werken bestaat uit circa 14 medewerkers.

Gespreksinformatie

Data voor verificatiegesprek
Week 41

Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten.
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Aanvullende informatie

  • Thuiswerkbeleid:  
    In het kader van Anders werken wordt er voornamelijk vanuit huis gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams.

  • Verlengingsopties:
    2 x 6 maanden

  • Tariefrange:  
    €64.00 - €73.00

  • Verhouding prijs/kwaliteit:  
    20% - 80%

Let op!: Geen ZPP, ook doorleenconstructies zijn niet toegestaan.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.