Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland
Begindatum:
15 okt 2025Einddatum:
1 mei 2026Publicatiedatum:
26 sept 2025In deze rol ga je aan de slag met onderstaande werkzaamheden:
Je toetst nieuw aangemaakte projecten en mutaties op projecten op kwaliteit en juistheid.
Je controleert contracten, facturen en memorialen op juistheid en onderbouwing.
Je beheert tussenrekeningen en levert maandelijks het dossier hiervoor op.
Je beantwoordt tweedelijnsvragen van de Servicedesk Financiën.
Je signaleert risico’s vroegtijdig, bespreekt ze met het team en doet verbetervoorstellen.
Jij houdt de projectadministratie strak op orde en maakt processen slimmer, sterker en toekomstbestendig.
Je bent in het bezit van een afgeronde hbo-opleiding in Accountancy, Finance & Control, Bedrijfseconomie of vergelijkbaar;
Je beschikt over drie jaar ervaring met financiële administratie met de volgende werkzaamheden:
ervaring met het bijhouden van tussenrekeningen en opstellen balansdossier;
beoordelen memoriaal boekingen.
Je hebt ervaring binnen een publieke organisatie, bij voorkeur een gemeente;
Je hebt ervaring met projectadministratie.
Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:
20 % prijs
80% kwaliteit
De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.
Je hebt ervaring met een financieel administratiesysteem, bijvoorbeeld Oracle Cloud;
Je hebt ervaring met de implementatie van een nieuw financieel systeem;
Je hebt ervaring met procesoptimalisatie.
Als Financieel Adviseur neem jij initiatief en breng je structuur en scherpte in het werk. Je werkt zelfstandig en schakelt moeiteloos tussen details en de grote lijnen.
Je begrijpt verschillende belangen en weet mensen bij elkaar te brengen, juist als het ingewikkeld wordt. Tegelijk weet je dat je meer bereikt door samen op te trekken.
Je kunt helder schrijven en spreken, maakt complexe zaken begrijpelijk en overtuigt met sterke onderbouwing. Je werkt zorgvuldig, houd je aan afspraken en spreekt anderen daarop aan. Je hebt oog voor wat er speelt bij je collega’s en beweegt flexibel mee als de situatie daarom vraagt. Je draagt actief bij aan vernieuwing en verbetering van processen en krijgt energie van het bedenken en realiseren van slimme oplossingen.
Je komt te werken binnen het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning: de verbindende schakel binnen de gemeentelijke organisatie. Vanuit dit cluster ondersteunen we het stadsbestuur en de organisatie met expertise op onder andere financiën, HR, ICT en inkoop. We leveren kwaliteit, spelen flexibel in op wat er nodig is en geven ruimte aan persoonlijke ontwikkeling.
De afdeling Accounting, onderdeel van de directie Financiën, Juridisch en Inkoop, vormt het financiële fundament van de gemeente. Hier wordt alle financiële basisinformatie geregistreerd. De afdeling bestaat uit meerdere teams, waaronder debiteuren, crediteuren, grootboek, projecten en subsidies. Je komt terecht in een divers, dynamisch en flexibel team waar vakmanschap, samenwerking en eigenaarschap centraal staan. Het subteam Projecten waarin jij komt te werken bestaat uit circa 14 medewerkers.
Data voor verificatiegesprek
Week 41
Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.
Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten.
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.
Aanvullende informatie
Thuiswerkbeleid:
In het kader van Anders werken wordt er voornamelijk vanuit huis gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams.
Verlengingsopties:
2 x 6 maanden
Tariefrange:
€64.00 - €73.00
Verhouding prijs/kwaliteit:
20% - 80%
Let op!: Geen ZPP, ook doorleenconstructies zijn niet toegestaan.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.