Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt.  Neem alvast contact op  met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Implementatiemanager RAVE - cluster BCO

Gemeente Rotterdam

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen
Opdracht uren 36Opdracht locatie Zuid-Holland

Begindatum:

15 jul 2024

Einddatum:

14 jul 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

4 nov 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Ben jij een geboren organisator met een passie voor eindgebruikers? Wil jij meewerken aan de concernbrede implementatie van ROZA (Rotterdamse Zaakafhandeling), hét nieuwe zaaksysteem voor inwoners en ondernemers in de gemeente Rotterdam? Dan ben jij de Implementatiemanager die wij zoeken!

Jouw functie
Als Implementatiemanager bij de gemeente Rotterdam ben je lid van het change team van het programma RAVE (Rotterdamse aanpak vervanging e-Suite). Samen met de Business change manager en de andere Implementatiemanagers organiseer je de inbreng van de gebruiker in de activiteiten van het programma. Zodat ROZA biedt wat Rotterdammers en de organisatie nodig hebben.

Taken en verantwoordelijkheden
Als Implementatiemanager RAVE ben je verantwoordelijk voor:
  • Het goede gesprek voeren met de eindgebruikers bij de clusters en in kaart brengen wat zij nodig hebben van ROZA.
  • Meedenken en continu vertalen van de vragen van de gebruikers naar het verbeteren van de werkwijze bij de overstap van oud naar nieuw, de overstapservice.
  • Overzicht creëren in de klantreizen en de use-cases van de gebruikers en optreden als sparringpartner voor het technisch ontwikkelteam.
  • Samenwerken met de diverse adviseurs op het gebied van informatiehuishouding zodat zij aangehaakt zijn op de ontwikkelingen in het programma en de werkwijze bij de implementatie.
  • Het zelfstandig begeleiden van proces-eigenaren in de voorbereiding en de uitvoering van de overstap.

Eisen

  • Je beschikt over minimaal een afgeronde HBO -opleiding;
  • Je hebt als business consultant werkervaring met het begeleiden van tenminste 3 IT verandertrajecten binnen het sociale en fysieke domein. Elk traject bevatte ten minste 50 belanghebbenden (zoals eindgebruikers, ketenpartners en of interne stakeholders). Dit blijkt uit eerdere werkervaring toegelicht in het cv. Deze werkervaring is in de afgelopen 5 jaar opgedaan.
  • Je bent in het bezit van de volgende certificeringen: Lean SIX Sigma Orange Belt, Prince2Agile, Professional Scrum 1
  • Je hebt in de afgelopen 3 jaar werkervaring opgedaan met het bedrijfsmodelleren in BPMN.

Wensen en competenties

Wensen
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring als business consultant bij de implementatie van IT-systemen bij organisaties met meer dan 2000 medewerkers;
  • Je hebt ervaring met het werken binnen een GZAC-omgeving.
Competenties
  • Je bent als creatieve Implementatiemanager in staat om zowel online als fysiek werkvormen te bedenken. Met eenvoudige hulpmiddelen weet jij het resultaat vast te leggen en over te dragen.
  • Je bent hierbij empathisch, je begrijpt de impact van verandering en je weet mensen te motiveren.
  • Je hebt hierbij een open houding, je kan goed luisteren en je weet hoe je ruimte maakt voor het andere geluid.
  • Tot slot ben je verbindend, waarbij je gemakkelijk contact zoekt met zowel eindgebruikers, adviseurs en ontwikkelaars en brengt ze dichter bij elkaar.

Organisatie en team

De afdeling
In deze functie word je geplaatst binnen het Projectbureau van de afdeling IM&P (Informatiemanagement & Projecten). De afdeling is onderdeel van de directie IIFO (Innovatie, Informatievoorziening, Facilitair en Onderzoek) binnen het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning van de gemeente Rotterdam.

Het Projectbureau is de spin in het web wanneer het gaat om de projecten die hoofdzakelijk vanuit de afdeling IM&P worden uitgevoerd. Door de medewerkers van het Projectbureau worden projecten en programma's ondersteund bij de inrichting, advisering, bemensing en rapportages.
Vanuit het Projectbureau ga je werken voor het programma RAVE. Hiervoor zijn we op zoek naar een ervaren Implementatiemanager RAVE. Het programma RAVE staat voor Rotterdamse aanpak vervanging e-Suite. Denk je hieraan je bijdrage te kunnen leveren, stuur ons dan snel je motivatie.

Onze organisatie
Het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning is de spil van de gemeentelijke organisatie en maakt kaders voor het hele concern. Zij zorgt enerzijds dat het college van burgemeester en wethouders de stad kan besturen en de schakel is tussen de burgers, het stadsbestuur en de gebieden. Anderzijds is het cluster de schakel met de overige (beleids)clusters op het gebied van bedrijfsvoering. ICT, HR, Facilitaire Zaken, Juridische Zaken, Onderzoek, Financiën, Inkoop en Communicatie zijn gebundeld. Zo levert het cluster haar bijdrage die de organisatie nodig heeft bij het uitvoeren van haar werk voor de stad.

Gespreksinformatie

Data voor verificatiegesprek: Week 46 en 47 via MS Teams

Procedure
Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:
  • 30% prijs
  • 70% kwaliteit
De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Inschrijvingen
Inschrijver kan één kandidaat aanbieden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
FSK: 12
Afwijkende werktijden: N.v.t.
Verhouding prijs/kwaliteit: 30% - 70%

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.