Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt.  Neem alvast contact op  met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Platform dienstverlening specialist

Gemeente Rotterdam

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen
Opdracht uren 24 - 32Opdracht locatie Zuid-Holland

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

4 jan 2027

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

3 nov 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Waar ben jij van?

Als specialist bouw je mee aan de digitale dienstverlening waar Rotterdammers dagelijks op kunnen vertrouwen. Jij zorgt dat inwoners snel en eenvoudig hun zaken kunnen regelen. Zo werk je niet alleen voor Rotterdam, maar ook aan een stad waarvan je zelf elke dag het verschil merkt.

Jouw functie

Als Platform voor dienstverlening (PVD) specialist draag je bij aan de Rotterdamse dienstverlening waarvan ruim 650.000 Rotterdammers gebruik kunnen maken. Het kan dus heel goed zijn dat als jij Rotterdammer bent, je te maken krijgt met iets waar je zelf aan hebt gewerkt! Of het nu het gaat om het aanvragen van een parkeervergunning, het maken van een afspraak voor een huwelijk of het doen van een melding als er op straat iets gerepareerd moet worden. Er zijn talloze processen bij de gemeente Rotterdam waarbij jij de uitdaging aangaat om deze zo klantvriendelijk en functioneel mogelijk te maken. Om dit te realiseren is de ambitie om alle processen naar het platform voor dienstverlening te brengen.

In de praktijk betekent dit dat je:

  • Van a tot z betrokken bent gedurende het gehele project, van de analyse tot en met de implementatie;
  • In toenemende mate direct aan tafel zit met de interne klant (proceseigenaren) om de vraag op te halen, mogelijkheden en doelstellingen af te stemmen;
  • Op basis van de analyse een globaal en functioneel ontwerp maakt en deze toetst aan richtlijnen;
  • Zelf bouwt, modelleert en configureert om onderdelen van het PVD in te richten, dit test en bevindingen afstemt met de interne klant;
  • Nauw samenwerkt met een team van functioneel beheerders, procesanalisten en projectleiders;
  • Afhankelijk van complexiteit van het proces een oplevertijd hebt die varieert van enkele weken tot anderhalf jaar.

Eisen

  • Je hebt een hbo denk en werkniveau. Dit is aantoonbaar uit eerdere werkervaring.
  • Je hebt minimaal 1 jaar kennis van en werkervaring met het bouwen, modelleren en configureren in Open Formulieren opgedaan in de afgelopen 2 jaar.
  • Je hebt kennis van en werkervaring met het bouwen, modelleren, configureren en autoriseren in GZAC.
  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring met een OTAP-straat en overdracht aan functioneel beheer opgedaan in de afgelopen twee jaar.
  • Je hebt minimaal twee jaar werkervaring met de principes en modellering rondom het zaakgericht werken.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt kennis van ITIL.
  • Je hebt kennis van Prince2 Agile.
  • Je bent in bezit van een Atos eSuite-editor certificaat.
  • Je hebt aantoonbaar kennis en werkervaring van de te vervangen eSuite als zaaksysteem.
  • Je hebt kennis en werkervaring met het configureren van de rand voorwaardelijke componenten, zoals Open Zaak, Overige registraties, OpenKlant en de bijbehorende API's.
  • Je hebt werkervaring bij een gemeentelijke organisatie met meer dan 250.000 inwoners opgedaan in de laatste twee jaar.

Competenties

Als platform dienstverlening specialist bouw je in deze functie mee aan Rotterdam, zowel letterlijk door te modelleren en configureren, als figuurlijk, door te werken aan betrouwbare dienstverlening voor inwoners en ondernemers. Je bent resultaatgericht en combineert een scherpe analytische blik met een sterk conceptueel vermogen. Daarbij werk je integer en met oog voor het publieke belang. Samenwerken gaat je natuurlijk af. Je communiceert helder, betrekt collega's en klanten bij je werk en toont betrokkenheid bij de organisatie. Je beweegt soepel mee met veranderingen en ziet in elke ontwikkeling een kans om te leren en te groeien. Zo draag je niet alleen bij aan de vooruitgang van de stad, maar ook aan je eigen professionele ontwikkeling.

Organisatie en team

De afdeling

Je gaat aan de slag bij de afdeling klant toepassingen. Wij ondersteunen de clusters o.a. met applicatie gerelateerde vragen en leveren dienstverlening die uiteenlopend is van softwareontwikkeling (maatwerk) tot technisch applicatiebeheer. Daarin kom je terecht in het team functioneel beheer en Testing 010. Je werkzaamheden voer je uit in het subteam Zaakgewijs werken.

Onze organisatie

Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad ook met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. In deze voorhoede werk jij, voor en samen met meer dan 650.000 Rotterdammers. Bij zo'n stad hoort een eigentijdse overheid. Wij bieden je ruimte en kansen om Rotterdam en daarmee jezelf vooruit te blijven helpen. Een stad waar je ruimte ervaart. Bij een organisatie die je vrijheid en verantwoordelijkheid biedt. Voor werk waar je uitdaging voelt. Zodat jij en de stad blijven groeien. Voor alle Rotterdammers. Werken voor IIFO waaronder IT valt betekent dat je voor de grootste gemeentelijke IT-werkgever in Nederland komt te werken. We zijn ambitieus, vooruitstrevend en innovatief.

Gespreksinformatie

Procedure

Weging

Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 20% prijs
  • 80% kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Verificatiegesprek

De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 10 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten

Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Inschrijvingen

Inschrijver kan 5 kandidaten aanbieden. Elke inschrijving is bedoeld voor één kandidaat. Inschrijver dient per kandidaat een aparte offerte in te dienen.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • FSK: 11
  • Afwijkende werktijden: N.V.T.
  • Data voor verificatiegesprek: Week 46/47-2025
  • Verhouding prijs/kwaliteit: 20% - 80%

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.