RAD|Mendix Expert Business Engineer Medior - cluster BCO

Gemeente Rotterdam

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 6 dagen
Opdracht tarief 105Opdracht uren 40Opdracht locatie Zuid-Holland

Begindatum:

5 dec 2025

Einddatum:

4 dec 2026

Uren per week:

40

Publicatiedatum:

28 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Jouw functie

Als RAD | Mendix Expert Business Engineer werk je mee aan de ontwikkeling van de RAD dienstverlening binnen Rotterdam. De product owner is je belangrijkste sparringpartner en je werkt samen met kennishouders van de klant. Je werkt volgens afgesproken (Rotterdamse) standaarden en beleidslijnen en stemt werkzaamheden af. Je signaleert problemen en adviseert proactief over oplossingen. Je verplaatst je in de rol van de klant en vraagt je altijd af of jouw oplossing aan zijn/haar doelstelling bijdraagt.

Dit ga je doen:

Vanuit je Medior Mendix Expert ervaring en je kennis van agile/scrum werken lever je een bijdrage aan het ontwikkelen van diverse applicaties, in een cluster scrumteam, ondersteund door een ervaren scrummaster, met andere ervaren Mendix Business Engineers. Omdat je vanuit het centrale RAD Expert team werkt lever je ook een bijdrage aan generieke bouwblokken en het uitdragen en toepassen van de ontwikkelconventies van Rotterdam. Wij zoeken Business Engineers voor verschillende RAD projecten bij onze business units (clusters).

Deze uitvraag gaat specifiek over een (lead) rol op het gebied van Mendix Native ontwikkeling.

Kandidaat omschrijving

Jij bent van het ontwikkelen van applicaties. Wil jij als Medior Mendix Expert Business Engineer het verschil maken in de ontwikkeling van de dienstverlening van een wereldstad? Dan hebben wij de perfecte klus voor jou.

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding;

  • Minimaal 3 jaar ervaring met Mendix, waarvan minstens 2 jaar in Native-ontwikkeling;

  • Je bent in het bezit van een Mendix Expert Developer certificaat;

  • Je bent in het bezit van een Professional Scrum Master 1 certificaat.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt ervaring met het werken bij een gemeente met minimaal 150.000 inwoners;

  • Je hebt concrete en aantoonbare ervaring in het ontwikkelen van Native Mobile applicaties;

  • Je hebt ervaring met:

    • Agile.

    • Android development.

    • REST.

    • iOS development.

    • SSO.

    • Java.

    • JavaScript.

    • CSS.

    • HTML 5.

    • React-Native.

    • DataHub Mendix.

Competenties

Je bent een RAD|Mendix Expert business engineer die denkt in oplossingen. Je beschikt over (probleem) analytisch vermogen. Je kunt actief reageren op vragen en problemen en bent daarbij klant- en resultaatgericht. Collegialiteit en integriteit staan hoog in ons vaandel en passen ook bij jou. Je bent een echte teamspeler en wilt graag gezamenlijk resultaten behalen. Je hebt het vermogen om collega’s op sleeptouw te nemen om hen ook naar een hoger niveau te brengen. Verder ben je communicatief vaardig in woord en geschrift en heb je een goede beheersing van de Nederlandse en de Engelse taal.

Organisatie en team

Onze organisatie

De backbone van de organisatie. Dat zijn wij.
Bestuurs- en Concernondersteuning (BCO) is de Haarlemmerolie van de gemeentelijke organisatie. Wij zorgen ervoor dat ruim 15.000 collega's en het college van burgemeester en wethouders elke dag het beste uit zichzelf kunnen halen voor de stad. We worden vaak de backbone van de gemeentelijke organisatie 'het concern' genoemd, in de praktijk is dat misschien zo, maar wij hebben slechts een bescheiden rol. Het zijn onze collega's van andere organisatieonderdelen die wij in de schijnwerpers willen zetten zodat de stad op hen kan rekenen.

Waar wij van zijn
BCO is misschien wel de meest diverse club van het concern. Bij ons lopen advocaten, accountants, inkopers en IT'ers rond, maar ook loopbaancoaches, recruiters, evenementen-organisatoren, nieuwsmakers, bestuursvoorlichters, boswachters, beiaardiers en communicatieadviseurs. Samen vormen we de staforganisatie van de gemeente Rotterdam. Adviseren en faciliteren zit in ons DNA. Waar nodig innoveren we of stropen we de mouwen op en helpen we een handje mee. Wij zijn dus van heel veel en dat maakt het zo spannend om voor BCO te werken. Je werkt bij ons letterlijk in de haarvaten van de organisatie.

De afdeling

Rotterdam heeft de grootste ICT-afdeling in gemeenteland. Honderden collega's houden zich dagelijks bezig met het beheren, beveiligen en (door)ontwikkelen van alle ICT-dienstverlening. Zowel binnen de organisatie als in de stad. We werken met de meest geavanceerde technologieën om Rotterdam beter en innovatiever te maken. Sinds januari 2018 werken we met Rapid Application Development (RAD) op het Mendix platform, waarbij we samen met de business units (clusters) processen modelleren en applicaties maken in meerdere BizzDevOps teams, die worden ondersteund door een centraal RAD Expert team.

Als RAD | Mendix Expert business engineer kom je te werken bij het cluster Stadsbeheer van de gemeente. De functie is onderdeel van de afdeling Klanttoepassingen, team Software Ontwikkeling RAD van de directie IIFO (Informatie, Innovatie, Facilitair en Onderzoek). Je leidinggevende is de teamleider Software Ontwikkeling RAD, de dagelijkse afstemming doe je met de RAD-coördinator.

Gespreksinformatie

Data voor verificatiegesprek

Week 45 via MS Teams

Verificatiegesprek

De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Aanvullende informatie

  • Thuiswerkbeleid:  
    In het kader van Anders werken wordt er voornamelijk vanuit huis gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. Wanneer fysieke aanwezigheid benodigd is vindt dit voornamelijk plaatst op Zuiderparkweg 300.

  • Verlengingsopties:
    1 x 12 maanden

  • Tariefrange:  
    €90,00 - €105,00

  • Verhouding prijs/kwaliteit:
    10% - 90%

  • Deta-vast:
    Ja, kosteloze overname mogelijk na 12 maanden

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.