Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland
Publicatiedatum:
15 jul 2025Sluitingsdatum:
23 jul 2025Begindatum:
1 sept 2025Einddatum:
1 sept 2026Uren per week:
36 - 40Maar liefst 20.000 collega’s bouwen op onze complexe systemen. Jij draagt als Sailpoint Identity Security Cloud specialist bij aan het implementeren van een geautomatiseerde Identity & Access Management omgeving. Identity Security Cloud zorgt ervoor dat de juiste mensen toegang hebben tot de juiste systemen en op het juiste niveau. Een rol met de nodige verantwoordelijkheden, waar je terecht trots op mag zijn!
De kern van je verantwoordelijkheid is het onboarden van applicaties (1000+) en medewerkers (18.000+) binnen Sailpoint Identity Security Cloud en EntraID.
Dit betekent concreet:
Het beheren en onderhouden van de verschillende IAM componenten.
Het inrichten van Sailpoint Identity Security Cloud.
Het samenwerken met, en ondersteunen van collega’s.
Het afstemmen met collega’s om risico’s te voorkomen.
Ben jij die ervaren Sailpoint Identity Security Cloud specialist die het een uitdaging vindt om een enterprise omgeving op de juiste manier te voorzien van een geautomatiseerde Identity & Access Management omgeving?
Je hebt minimaal een afgeronde hbo-diploma.
Je hebt kennis en ervaring met het inrichten van Sailpoint Identity Security Cloud voor een (middel) grote omgeving (1000+ medewerkers).
Je hebt kennis en ervaring met Entra ID.
Je bent bekend met de Baseline Informatiebeveiliging Overheid (BIO).
Je hebt ervaring met het werken bij een overheidsorganisatie.
Je hebt ervaring met ITIL, Agile en DevOps werkmethodes.
Je beschikt over een Sailpoint certificering.
Je beschikt over een EntraID certificering.
Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:
30 % prijs
70 % kwaliteit
De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.
Nauwkeurig werken is jou natuurlijk op het lijf geschreven en ook aan verantwoordelijkheidsgevoel is geen gebrek. Je past je gemakkelijk aan als de situatie daar om vraagt. Constateer je dat er verbeteringen nodig zijn? Dan bespreek je dit. Kortom, je durft het initiatief te nemen om de systemen naar een hoger niveau te tillen. Je bent in staat om eigen werk en dat van collega’s te organiseren. Tegelijkertijd werk je precies volgens de procedures en processen. Je bent resultaat- en klantgericht, waarbij je al samenwerkend verantwoordelijkheid neemt.
Bestuurs- en Concernondersteuning (BCO) is de Haarlemmerolie van de gemeentelijke organisatie. Wij zorgen ervoor dat ruim 14.000 collega’s en het college van burgemeester en wethouders elke dag het beste uit zichzelf kunnen halen voor de stad. We worden vaak de backbone van de gemeentelijke organisatie ‘het concern’ genoemd, in de praktijk is dat misschien zo, maar wij hebben slechts een bescheiden rol. Het zijn onze collega’s van andere organisatieonderdelen die wij in de schijnwerpers willen zetten zodat de stad op hen kan rekenen.
Waar wij van zijn
BCO is misschien wel de meest diverse club van het concern. Bij ons lopen advocaten, accountants, inkopers en IT’ers rond, maar ook loopbaancoaches, recruiters, evenementenorganisatoren, nieuwsmakers, bestuursvoorlichters en communicatieadviseurs. Samen vormen we de staforganisatie van de gemeente Rotterdam. Adviseren en faciliteren zit in ons DNA. Waar nodig innoveren we of stropen we de mouwen op en helpen we een handje mee. Wij zijn dus van heel veel en dat maakt het zo spannend om voor BCO te werken. Je werkt bij ons letterlijk in de haarvaten van de organisatie.
Concreet gaan wij over:
juridische, financiële en personeelszaken
communicatie en bestuursvoorlichting
leveranciersnetwerken en inkoopcontracten
persoonlijke ontwikkeling en carrièrebegeleiding
huisvesting en onderzoek
ondersteunen en adviseren van het bestuur (B&W)
De afdeling
Team IAM Intern gaat de komende jaren aan de slag met het onboarden van alle Rotterdamse medewerkers, applicaties en machines. Momenteel bestaat het team wat zich hiermee bezig houdt uit 6 medewerkers.
Data voor verificatiegesprek
Week 31-2025
Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.
Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.
Aanvullende informatie
Thuiswerkbeleid:
Er wordt hybride gewerkt, een aantal dagen op kantoor en een of twee dagen vanuit huis. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. De fysieke aanwezigheid vindt voornamelijk plaatst op de volgende locatie: Zuiderparkweg 300 Of vindt dit plaats op een gemeentelijke locatie. De inwerkperiode zal fulltime plaatsvinden op locatie.
Verlengingsopties:
1x 12 maanden
Tariefrange:
€95,00 - €105,00
Verhouding prijs/kwaliteit:
30% - 70%
Let op!: Geen ZPP, ook doorleenconstructies zijn niet toegestaan.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.