Subsidie Adviseur - cluster BCO

Gemeente Rotterdam

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 5 dagen
64 36 - 40 Zuid-Holland

Publicatiedatum:

15 jul 2025

Sluitingsdatum:

22 jul 2025

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 sept 2026

Uren per week:

36 - 40
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

De functie is ontstaan doordat de gemeente Rotterdam begin 2025 een nieuw financieel pakket in gebruik heeft genomen. Per heden stellen wij vast dat een aantal onderdelen extra aandacht behoeven. Eén daarvan is de Subsidiemodule.

De Subsidie Adviseur beschikt over brede kennis van en ruime ervaring met het voeren van een subsidieadministratie. Vanuit deze expertise word je als meewerkend voorman/-vrouw ingezet. Naast de voorkomende administrateurswerkzaamheden verricht de Subsidie Adviseur een aantal specifieke werkzaamheden/taken, bijvoorbeeld op gebied van rapportages, controles en beheer.

Denk hierbij ook aan:

  • Analyseren van administratieve uitval uit Oracle Cloud en oplossingen adviseren om dit te voorkomen.

  • Testen van nieuwe updates/releases van het Oracle Cloud systeem.

  • Adviseren rondom aanvragen van rechten en rollen in de subsidiemodule van Oracle.

  • Gevraagde en ongevraagde adviezen geven.

  • Nieuwe ideeën voor procesverbeteringen inbrengen.

  • Probleemoplossing.

Kandidaat omschrijving

Jij bent van meters maken. Door jouw proactieve en doelgerichte houding geef je innovatieve boosts aan het bedrijfsleven en burgers van de gemeente Rotterdam door middel van subsidies. Als Subsidie Adviseur ga je iedere uitdaging aan om onze werkprocessen zo optimaal mogelijk te laten verlopen.

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding.

  • Je hebt kennis van en ervaring met Oracle Cloud.

  • Je hebt ervaring met het verlenen van subsidies bij een overheidsorganisatie.

  • Je hebt kennis van de Algemene Wet Bestuursrecht (Awb).

  • Je hebt minimaal 3 jaar kennis en ervaring met financieel administratieve werkzaamheden.

  • Je hebt minimaal 3 jaar kennis en werkervaring met juridische werkzaamheden;

  • Je hebt kennis en ervaring met Office en Cognos.

  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring met digitalisering en automatisering van subsidiewerkprocessen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt kennis van gemeentelijke Subsidieverordening.

  • Je hebt kennis van de BBV-regelgeving (Besluit Begroting Verantwoording).

  • Je hebt minimaal 6 maanden werkervaring bij een gemeente van minimaal 180.000 inwoners.

Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 30 % prijs

  • 70 % kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Competenties

Wij zijn op zoek naar een bevlogen collega die zich thuis voelt bij een temperamentvol team. Je hebt ervaring met Oracle Cloud, subsidieadministraties en wet- en regelgeving hieromtrent. Vanuit het vakgebied weet je mensen te inspireren om te blijven doorontwikkelen. Je bent een echte aanpakker met overtuigingskracht. Ook als een subsidieaanvraag complex blijkt te zijn blijf jij volhoudend en standvastig. Je analytische vaardigheden en financiële rekenvaardigheden zijn immers goed getraind en je verzint altijd wel een creatieve oplossing. Deze weet jij goed te communiceren naar je collega’s, dit doe je zowel mondeling als schriftelijk. Je bent de autoriteit op subsidieprocessen en subsidieverordening en daarom beschik je over een natuurlijk overwicht. Je bent een prettige inspirerende persoonlijkheid en je bent oplossingsgericht. Je beweegt je gemakkelijk door het concern en beschikt over een groot omgevingsbewustzijn.

Organisatie en team

Organisatie
Het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning is de spil van de gemeentelijke organisatie en maakt kaders voor het hele concern. Zij zorgt enerzijds dat het college van burgemeester en wethouders de stad kan besturen en de schakel is tussen de burgers, het stadsbestuur en de gebieden. Anderzijds is het cluster de schakel met de overige (beleids)clusters op het gebied van bedrijfsvoering. ICT, HR, Facilitaire Zaken, Juridische Zaken, Onderzoek, Financiën, Inkoop en Communicatie zijn gebundeld. Zo levert het cluster haar bijdrage die de organisatie nodig heeft bij het uitvoeren van haar werk voor de stad.

Het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning biedt vakmanschap en kwaliteit, en speelt flexibel in op de vraag. Tegelijkertijd staat de positie van de medewerkers centraal. Bij de gemeente Rotterdam krijg je de kans jezelf te ontwikkelen en te werken aan je persoonlijke ambities. Hiermee maak je het verschil in een organisatie die werkt voor de stad Rotterdam.

De afdeling
De afdeling Accounting maakt onderdeel uit van de directie Financiën, Juridische Diensten en Inkoop. Binnen deze afdeling is het Subsidiebureau ondergebracht. Zij ondersteunen concern breed de beleidsafdelingen van de clusters in het registreren, administratief bewaken, afhandelen en rapporteren over de door de gemeente verstrekte subsidies. Het Subsidiebureau heeft de taak het subsidieproces te beheersen, in gang te zetten en te bewaken. Alle subsidieaanvragen worden ontvangen en geregistreerd. Naast het completeren van de aanvragen, is het Subsidiebureau sterk in termijnbewakingen en het geven van managementinformatie ter verbetering van het proces. Het Subsidiebureau verstuurt de beschikkingen en rappelleert wanneer informatie niet tijdig wordt aangeleverd. Om het subsidieproces vlot te doen verlopen, is er nauw contact met de clusters. De clusters blijven verantwoordelijk voor de inhoudelijke toetsing van de aanvragen. Er werken 26 medewerkers bij het Subsidiebureau.

Gespreksinformatie

Data voor verificatiegesprek
Week 32-2025

Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten

Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Aanvullende informatie

  • Thuiswerkbeleid:  
    In het kader van Anders werken wordt er voornamelijk vanuit huis gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. Wanneer fysieke aanwezigheid benodigd is vindt dit voornamelijk plaatst op de volgende locatie: Wilhelminakade 179 of vindt dit plaats op een gemeentelijke locatie.

  • Verlengingsopties:
    2 x 6 maanden

  • Tariefrange:  
    €57,00 - €64,00

  • Verhouding prijs/kwaliteit:  
    30% - 70%

Let op!: Geen ZPP, ook doorleenconstructies zijn niet toegestaan.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.