Teamondersteuner RIEC Rotterdam - cluster BCO

Gemeente Rotterdam

Wilhelminakade 179, 3072 MC Rotterdam

Sluit over 7 dagen
Opdracht tarief 59Opdracht uren 32 - 36Opdracht locatie Zuid-Holland

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

5 jul 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

4 dec 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Jij schakelt snel, houdt het hoofd koel en creëert rust in een dynamische omgeving.

Opdracht

Als Teamondersteuner bij het Regionaal Informatie- en Expertise Centrum (RIEC) ben jij de rots in de branding voor het team. Jij ondersteunt het secretariaat én het hele team op secretarieel, organisatorisch en praktisch vlak. Je bent het vaste aanspreekpunt voor uiteenlopende zaken, hebt een neus voor wat er nodig is en weet precies waar jij het verschil kunt maken. Geen dag is hetzelfde en dat vind jij juist leuk. Van het organiseren van vergaderingen en het boeken van ruimtes tot het bestellen van bloemen of het regelen van ICT-faciliteiten: jij regelt het.

Wat deze functie zo interessant maakt? De afwisseling, het vertrouwen om je rol zelfstandig vorm te geven en de inhoudelijke dynamiek van het werk binnen het RIEC: een omgeving waar veiligheid, samenwerking en maatschappelijke impact samenkomen. Je denkt mee, ziet wat beter kan en pakt het aan. Je krijgt de ruimte en het podium om met jouw initiatief en organisatietalent echt van betekenis te zijn.

Een greep uit jouw werkzaamheden:

  • Je scant de gedeelde mailbox en pakt hier proactief zaken uit, plant bijeenkomsten, onderhoudt contact met collega's en externe partners en ondersteunt het team proactief.

  • Je zorgt voor facilitaire ondersteuning zoals het boeken van ruimtes, bestellen van bloemen of regelen van werklunches.

  • Je ondersteunt en ontzorgt onze Opgavemanagers en Projectleiders bij het uitzetten van complex samengestelde vergaderverzoeken;

  • Je verwerkt ziek- en herstelmeldingen en monitort de instroom en uitstroom van medewerkers, en regelt hierbij ook de benodigde faciliteiten (denk aan mobiel, laptop, toegangspas etc.)

  • Je signaleert knelpunten, denkt mee in oplossingen en draagt bij aan het verbeteren van werkprocessen.

  • Samen met de Procesregisseur van het cluster Staf en Ondersteuning bekijk je de verzoeken vanuit het team en overleg je waar jouw prioriteiten komen te liggen voor de week.

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde mbo-opleiding in een secretariële richting;
  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan met de volgende applicaties en systemen: MS Office; Outlook; Oracle; Topdesk.
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in een ondersteunende en/of secretariële rol waarin je in ieder geval de werkzaamheden die bij Jouw Functie staan genoemd, hebt verricht. Deze ervaring is opgedaan in de afgelopen 5 jaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je bent in het bezit van een Schoevers diploma;

  • Je hebt werkervaring met het bestel- en inkoopproces binnen een gemeentelijke organisatie;

  • Je hebt eerder voor een RIEC of LIEC gewerkt of ermee samengewerkt vanuit één van de samenwerkingspartners.

Competenties

Jij bent een proactieve aanpakker met oog voor detail. Jij ziet het werk liggen voordat iemand het benoemt en pakt het meteen op. Je denkt mee met het team en stelt prioriteiten waar nodig. Je bent benaderbaar en behulpzaam waardoor collega’s jou weten te vinden voor allerlei vragen. Je bent initiatiefrijk en weet goed in te schatten wanneer afstemming nodig is. Jouw gevoel voor verhoudingen helpen jou daarbij. Daarnaast beschik je over goede communicatieve vaardigheden, zowel in woord als geschrift.

Organisatie en team

Onze organisatie

Hart voor de samenleving is wat de RIEC's (Regionale Informatie- en Expertise Centra) en het LIEC (Landelijk Informatie- en Expertise Centrum) drijft om hard tegen ondermijning te strijden. Criminele elementen hebben de afgelopen decennia een steeds grotere sociale en economische invloed op de samenleving gekregen. Daarmee ondermijnen ze de rechtstaat en bedreigen ze de veiligheid en integriteit van de samenleving. Om de weerbaarheid tegen de invloed van criminele krachten te versterken moet een brede beweging en samenwerking binnen overheid en samenleving op gang worden gebracht en gedurende tientallen jaren bestendigd blijven. Onze missie is het versterken van maatschappelijke tegenkracht om de criminele ondermijning van onze samenleving te stoppen.

De afdeling

Je komt te werken bij het Regionaal Informatie en Expertise Centrum (RIEC) Rotterdam binnen het cluster Staf en Ondersteuning, waar je bijdraagt aan de integrale aanpak van ondermijnende criminaliteit. We werken samen met 23 gemeenten en diverse partners zoals politie, OM, Belastingdienst en andere overheidsdiensten. Onze missie: voorkomen dat criminelen door de overheid worden gefaciliteerd, vermenging van onder- en bovenwereld tegengaan en economische machtsposities doorbreken die zijn opgebouwd met behulp van op criminele wijze vergaard kapitaal. Als ondersteunend team versterken we het lokale bewustzijn, bieden we inzicht in criminele netwerken en ondersteunen we actief in de aanpak ervan. Je werkt in een gedreven en professioneel team van ongeveer 50 fte.

Gespreksinformatie

Verificatiegesprek

De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.
Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten

Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Data voor verificatiegesprek: 17 december 2025 via MS Teams

Inschrijvingen

Inschrijver kan 1 kandidaat aanbieden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Aanvullende informatie

  • Thuiswerkbeleid:  
    In het kader van Anders werken kan er vanuit huis worden gewerkt. Voor deze functie is dit maximaal 1 dag in de week bij een werkweek van 36 uur. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams.

  • Verlengingsopties:
    1 x 3 maanden

  • Tariefrange:  
    €50 - €59

  • Verhouding prijs/kwaliteit:  
    20% - 80%

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.