Ervaren medewerker financiën backoffice

Gemeente Schiedam

Stadserf 1, 3112 DZ Schiedam, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 24 - 28 Zuid-Holland

Begindatum:

22 sept 2025

Einddatum:

21 mrt 2026

Uren per week:

24 - 28

Publicatiedatum:

4 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Het behandelen en verwerken van de dagelijkse vragen vanuit de organisatie en daarbuiten, die per mail of telefonisch worden ontvangen. Denk hierbij aan het aanmaken nieuwe factuur- en inkooproutes op verzoek van gemandateerde, aanmaken nieuwe grootboeknummers, Activum, kostensoorten, taaknummers, projectnummers en deze koppelen aan de juiste btw-labels en btw-codes, periodieke aangiftes btw en IV3, verwerken van correctieboekingen volgens het “audit plan memorialen”, controleren en corrigeren foutieve btw-boekingen, WBU-aanvragen verwerken en monitoren status met overzichten aan vak afdelingen. Daarnaast ben je het aanspreekpunt voor vragen vanuit de organisatie over de werking van Key2Finaniën, ons financiële systeem.

Kandidaat omschrijving

Anderen typeren jou als leergierig en nieuwsgierig. Als je iets niet weet ga je zelfstandig op zoek naar het antwoord. Omstandigheden brengen jou niet snel van de wijs, je staat stevig in je schoenen. Kwaliteit is belangrijk voor jou, je wilt je werk zo goed mogelijk en zonder fouten doen. Zowel mondeling als schriftelijk communiceer je makkelijk.

  • Een brede administratieve ervaring binnen Gemeente

  • Kennis van het BBV (Besluit Begroting en Verantwoording provincies en gemeenten)

  • Kennis van btw-regelgeving en IV3 aangiftes

  • Kennis van Key2Financien, inclusief WBU (Productie) en Inkoopmodule (portal)

  • Minimaal MBO 4 denk en werkniveau in financiële richting

Eisen

  • Minimaal MBO 4 werk- en denkniveau in een financiële richting. Dit blijkt uit een afgeronde opleiding en/of een toelichting in het cv;

  • Minimaal 2 jaar brede administratieve ervaring binnen een gemeente;

  • De kandidaat is per direct (uiterlijk 1 oktober) beschikbaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Duurzaamheid
    In het cv is kort beschreven in welke mate en hoe uw bedrijf of uw kandidaat aan duurzaamheid doet;
    1p

  • Minimaal 2 jaar brede administratieve ervaring binnen een gemeente;

    • Meer dan 5 jaar (10 Punten)

    • 3 tot 5 jaar (5 Punten)

    • 2 tot 3 jaar (2 Punten)

    • Minder dan 2 jaar (0 Punten)

  • Kennis van het BBV (Besluit Begroting en Verantwoording provincies en gemeenten);
    10p

  • Kennis van btw-regelgeving en IV3 aangiftes;

    • Beide (10 Punten)

    • Een van beide (5 Punten)

    • Geen van beide (0 Punten)

  • Kennis van Key2Financien, inclusief WBU (Productie) en Inkoopmodule (portal);

    • Ja, inclusief WBU (Productie) en Inkoopmodule (portal) (10 Punten)

    • Ja, maar geen WBU (Productie) en Inkoopmodule (portal) (5 Punten)

    • Nee (0 Punten)

  • Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    5p

Competenties

De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

  • je kunt snel zelfstandig aan de slag

  • leergierig en nieuwsgierig. Als je iets niet weet ga je zelfstandig op zoek naar het antwoord.

  • omstandigheden brengen jou niet snel van de wijs, je staat stevig in je schoenen.

  • kwaliteit is belangrijk voor jou, je wilt je werk zo goed mogelijk en zonder fouten doen.

  • zowel mondeling als schriftelijk communiceer je makkelijk.


    Keuzemogelijkheden:

    • Uitstekend (15 Punten)

    • Goed (10 Punten)

    • Voldoende (6 Punten)

    • Matig (3 Punten)

    • Onvoldoende (0 Punten)

Organisatie en team

Schiedam is een authentieke, levendige en vernieuwende stad aan de Schie met grootstedelijke opgaven én buurtgerichte vraagstukken. De gemeente Schiedam telt ruim 82.500 inwoners en grenst aan Rotterdam, het dynamische havengebied en het groene Midden-Delfland. Wij zijn een wendbare, flexibele organisatie die openstaat voor vernieuwing, onderdeel uitmaakt van de samenleving en die nieuwe oplossingen daadwerkelijk tot uitvoering brengt. Dit doen we samen met inwoners en ondernemers door volop ruimte te maken voor innovatie, experimenten en initiatieven en door het lef te hebben om onnodige bureaucratie overboord te doen.

Team Administratie Bedrijfsvoering
Het team Administratie Bedrijfsvoering verzorgt de centrale administratieve verwerking van inkomende en uitgaande facturen, bankafschriften, memo’s, de belastingaangiften en de IV3 gegevens voor de rijksoverheid. Wij zorgen voor een snelle verwerking van de ons toegestuurde informatie in financiële administratie en bieden hulp, daar waar nodig, bij het juist verwerken door afdelingen van VPL’s, facturen, nota’s, betalingen en correctieboekingen.

Gespreksinformatie

Gesprekken vinden zo spoedig mogelijk na de sluitingstermijn plaats.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Ja, indien nodig. De totale inhuurduur mag echter nooit langer zijn dan 2 jaar.

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands opgesteld en in Word of PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4.

De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen.

In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. Indien deze informatie ontbreekt, behoudt de externe partij zich het recht de aanbieding ter zijde te leggen.

Aanvullend

  • Akkoord procedure en voorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk);

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.