Stadserf 1, 3112 DZ Schiedam, Nederland
Begindatum:
22 sept 2025Einddatum:
21 mrt 2026Publicatiedatum:
4 sept 2025Het behandelen en verwerken van de dagelijkse vragen vanuit de organisatie en daarbuiten, die per mail of telefonisch worden ontvangen. Denk hierbij aan het aanmaken nieuwe factuur- en inkooproutes op verzoek van gemandateerde, aanmaken nieuwe grootboeknummers, Activum, kostensoorten, taaknummers, projectnummers en deze koppelen aan de juiste btw-labels en btw-codes, periodieke aangiftes btw en IV3, verwerken van correctieboekingen volgens het “audit plan memorialen”, controleren en corrigeren foutieve btw-boekingen, WBU-aanvragen verwerken en monitoren status met overzichten aan vak afdelingen. Daarnaast ben je het aanspreekpunt voor vragen vanuit de organisatie over de werking van Key2Finaniën, ons financiële systeem.
Anderen typeren jou als leergierig en nieuwsgierig. Als je iets niet weet ga je zelfstandig op zoek naar het antwoord. Omstandigheden brengen jou niet snel van de wijs, je staat stevig in je schoenen. Kwaliteit is belangrijk voor jou, je wilt je werk zo goed mogelijk en zonder fouten doen. Zowel mondeling als schriftelijk communiceer je makkelijk.
Een brede administratieve ervaring binnen Gemeente
Kennis van het BBV (Besluit Begroting en Verantwoording provincies en gemeenten)
Kennis van btw-regelgeving en IV3 aangiftes
Kennis van Key2Financien, inclusief WBU (Productie) en Inkoopmodule (portal)
Minimaal MBO 4 denk en werkniveau in financiële richting
Minimaal MBO 4 werk- en denkniveau in een financiële richting. Dit blijkt uit een afgeronde opleiding en/of een toelichting in het cv;
Minimaal 2 jaar brede administratieve ervaring binnen een gemeente;
De kandidaat is per direct (uiterlijk 1 oktober) beschikbaar.
Duurzaamheid
In het cv is kort beschreven in welke mate en hoe uw bedrijf of uw kandidaat aan duurzaamheid doet;
1p
Minimaal 2 jaar brede administratieve ervaring binnen een gemeente;
Meer dan 5 jaar (10 Punten)
3 tot 5 jaar (5 Punten)
2 tot 3 jaar (2 Punten)
Minder dan 2 jaar (0 Punten)
Kennis van het BBV (Besluit Begroting en Verantwoording provincies en gemeenten);
10p
Kennis van btw-regelgeving en IV3 aangiftes;
Beide (10 Punten)
Een van beide (5 Punten)
Geen van beide (0 Punten)
Kennis van Key2Financien, inclusief WBU (Productie) en Inkoopmodule (portal);
Ja, inclusief WBU (Productie) en Inkoopmodule (portal) (10 Punten)
Ja, maar geen WBU (Productie) en Inkoopmodule (portal) (5 Punten)
Nee (0 Punten)
Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
5p
De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
je kunt snel zelfstandig aan de slag
leergierig en nieuwsgierig. Als je iets niet weet ga je zelfstandig op zoek naar het antwoord.
omstandigheden brengen jou niet snel van de wijs, je staat stevig in je schoenen.
kwaliteit is belangrijk voor jou, je wilt je werk zo goed mogelijk en zonder fouten doen.
zowel mondeling als schriftelijk communiceer je makkelijk.
Keuzemogelijkheden:
Uitstekend (15 Punten)
Goed (10 Punten)
Voldoende (6 Punten)
Matig (3 Punten)
Onvoldoende (0 Punten)
Schiedam is een authentieke, levendige en vernieuwende stad aan de Schie met grootstedelijke opgaven én buurtgerichte vraagstukken. De gemeente Schiedam telt ruim 82.500 inwoners en grenst aan Rotterdam, het dynamische havengebied en het groene Midden-Delfland. Wij zijn een wendbare, flexibele organisatie die openstaat voor vernieuwing, onderdeel uitmaakt van de samenleving en die nieuwe oplossingen daadwerkelijk tot uitvoering brengt. Dit doen we samen met inwoners en ondernemers door volop ruimte te maken voor innovatie, experimenten en initiatieven en door het lef te hebben om onnodige bureaucratie overboord te doen.
Team Administratie Bedrijfsvoering
Het team Administratie Bedrijfsvoering verzorgt de centrale administratieve verwerking van inkomende en uitgaande facturen, bankafschriften, memo’s, de belastingaangiften en de IV3 gegevens voor de rijksoverheid. Wij zorgen voor een snelle verwerking van de ons toegestuurde informatie in financiële administratie en bieden hulp, daar waar nodig, bij het juist verwerken door afdelingen van VPL’s, facturen, nota’s, betalingen en correctieboekingen.
Gesprekken vinden zo spoedig mogelijk na de sluitingstermijn plaats.
Optie tot verlenging
Ja, indien nodig. De totale inhuurduur mag echter nooit langer zijn dan 2 jaar.
CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands opgesteld en in Word of PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4.
De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen.
In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. Indien deze informatie ontbreekt, behoudt de externe partij zich het recht de aanbieding ter zijde te leggen.
Aanvullend
Akkoord procedure en voorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk);
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.