Gauke Boelensstraat 2, 9203 RM Drachten, Nederland
Begindatum:
1 nov 2025Einddatum:
30 apr 2026Publicatiedatum:
13 okt 2025Gemeente Smallingerland is voor het team Sociaal Ondersteunend tijdelijk op zoek naar een ervaren Financieel administratief medewerker. Het team bestaat uit circa 45 collega’s en ondersteunt de dienstverlenende teams en Carins met de financiële administratie, cliëntenadministratie, sociaal juridische dienstverlening en doorontwikkeling van de bedrijfsvoering. Jouw inzet draagt direct bij aan een betrouwbare uitvoering van de financiële administratie binnen het sociaal domein (Participatiewet, Jeugdwet, Wmo en SMI Kinderopvang).
Werkzaamheden / Verantwoordelijkheden:
Controleren, verwerken en archiveren van facturen en betaalruns binnen de Jeugdwet, Wmo, SMI Kinderopvang en Participatiewet.
Beheren van debiteuren en onderhouden van contacten met zorgaanbieders.
Uitvoeren van journaalposten, specificeren van tussenrekeningen en doorbelasten van zorgkosten aan derden.
Aanleveren en controleren van betaalruns richting team Financiën.
Verwerken van productieverantwoordingen en creditrapportages (Cognos) en zorgen voor correcte communicatie met betrokken partijen.
Samenwerken met Carins en cliëntenadministratie bij vragen over indicaties en betalingen.
U voegt een cv van maximaal 4 pagina's A4 toe.
U bent in dienst bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau en geen ZZP-er of BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder. De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking.
Beschikt over minimaal een afgeronde MBO-opleiding in een relevante richting (bijvoorbeeld administratie of financieel) en aantoonbaar werk- en denkniveau op dat niveau.
Minimaal 3 jaar recente werkervaring met financiële administratie binnen het sociaal domein (Participatiewet, Jeugdwet, Wmo of vergelijkbaar).
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 90 %
Gewicht van prijs: 10 %
Ervaring met Suite, Key2Financiën, Cognos en Excel.
Gewicht: 50 %
Aantoonbare ervaring met debiteurenbeheer en verwerking van complexe betaalstromen.
Gewicht: 50 %
Nauwkeurigheid
Analyserend vermogen
Communicatieve vaardigheden
Samenwerkingsgerichtheid
Gemeente Smallingerland is voor het team Sociaal Ondersteunend tijdelijk op zoek naar een ervaren Financieel administratief medewerker. Het team bestaat uit circa 45 collegas en ondersteunt de dienstverlenende teams en Carins met de financiele administratie, clientenadministratie, sociaal juridische dienstverlening en doorontwikkeling van de bedrijfsvoering.
De hoogst gerankte inschrijver(s) ontvangen een uitnodiging voor het interview. Wij behouden ons het recht voor om zelf te bepalen welk aantal inschrijvers wij uitnodigen. De niet geselecteerde aanbieders ontvangen een afwijzing via deze applicatie.
Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is, en dus daadwerkelijk voldoende aansluit op de door ons gestelde eisen en wensen, wordt de kandidaat verder beoordeeld op basis van criteria. Die criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling wordt de gunning of afwijzing aan u onderbouwd per telefoon of per e-mail en ontvangt u een afwijs- of gunningsbericht via deze applicatie.
Max 2x de initiële periode
Minimaal: € 45,00
Maximaal: € 65,00
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 4 pagina's A4.
De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
De kandidaat is inzetbaar voor een initiële periode van 6 maanden vanaf 1-11-2025 tot en met 30-04-2026 voor 32-36 uur per week. Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiële contractperiode.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Een tijdelijke arbeidskracht mag bij gemeente Smallingerland alleen starten met de werkzaamheden wanneer deze beschikt over een VOG (niet ouder dan 6 maanden). Opdrachtnemer is verantwoordelijk voor de controle of de tijdelijke arbeidskracht over de VOG beschikt en deze dient voor aanvang van de werkzaamheden overhandigt te worden aan de gemeente Smallingerland.
Het uurtarief betreft een all-in tarief, dus inclusief reiskosten en overige kosten, zoals een thuiswerkvergoeding. Dergelijke kosten mogen niet separaat worden gedeclareerd. Kosten voor werk-werkvervoer zijn hierop een uitzondering en kunnen wel separaat worden gedeclareerd tegen € 0,31 per kilometer.
De algemene voorwaarden van inschrijver zijn uitdrukkelijk niet van toepassing. Uitsluitend de algemene voorwaarden van de gemeente Smallingerland, die u kunt inlezen en downloaden onder de deze link, zullen van toepassing zijn.
Het uurtarief kan in geval van verlenging eenmaal per kalenderjaar, voor het eerst 12 maanden na de ingangsdatum van de eerste initiële inhuurperiode, na akkoord van Opdrachtgever worden geïndexeerd. Indexering vindt plaats conform CBS Dienstenprijzen, categorie 78: arbeidsbemiddeling en personeel, uitgaande van het meest recente kwartaalcijfer van het lopende kalenderjaar. Het is Opdrachtnemer nadrukkelijk niet toegestaan om andere indexeringen (bijvoorbeeld cao verhogingen) door te voeren.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.