Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt.  Neem alvast contact op  met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Manager II

Gemeente Stichtse Vecht

Endelhovenlaan 1, 3601 GR Maarssen, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 14 dagen
36 Utrecht

Publicatiedatum:

8 aug 2025

Sluitingsdatum:

22 aug 2025

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Profiel inhuur recordmanager Als Recordmanager bij onze gemeente speel jij een cruciale rol in het organiseren, beheren, en waarborgen van de kwaliteit van informatie.

Wat ga je doen
Als recordmanager zorg je mede voor een goede inrichting en werking van het informatiebeheer binnen de Gemeente Stichtse Vecht op tactisch en operationeel niveau.
Je krijgt een belangrijke rol bij meerdere projecten, zoals: Implementeren van een bewaarstrategie.Analyse van informatie-uitwisseling tussen informatiesystemen, opstellen verbeterplan en zorgdragen voor implementatie (incl. inrichten van de beheerprocessen).Migratie van informatie uit informatiesystemen. Door je actuele kennis van de geldende wet- en regelgeving ten aanzien van archivering, informatiebeheer en -beveiliging weet je waarom beleidskeuzes zijn gemaakt en wat er zo belangrijk is aan goede werk- en procesafspraken.
In deze opdracht werk je o.a. nauw samen met de andere medewerkerkers binnen team D&I en proceseigenaren en functioneel beheerders in de organisatie.

Eisen

  • Een afgeronde HBO- of WO-opleiding, bij voorkeur in de richting van Informatiedienstverlening en -management, Archiefwetenschap of een vergelijkbare studie;
  • Aantoonbare kennis/ervaring (in CV) met vergelijkbare projecten in andere organisaties.
  • Aantoonbare kennis/ervaring (in CV) als projectleider bij kleinere projecten
  • Aantoonbare kennis en ervaring met procesinrichting
  • Goede communicatieve en organisatorische vaardigheden;
  • Proactieve houding en oog voor detail;
  • Gestructureerde werkwijze
  • Bekendheid met relevante wet- en regelgeving omtrent informatiebeheer (analoog en digitaal) en gegevensbescherming.

Wensen en competenties

Organisatie en team

Bij Gemeente Stichtse Vecht geldt een Bring your own device.

Gespreksinformatie

Start 1 september 2025
Aantal uur: 36
Duur: tot 31 december 2025 met optie tot 2 x verlenging met 6 maanden
Evaluatie in november 2025

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.