Beleids- en Kwaliteitsmedewerker Publiekszaken

Gemeente Veldhoven

Meiveld 1, 5501 KA Veldhoven, Nederland

Sluit over 12 dagen
Opdracht tarief 125Opdracht uren 36Opdracht locatie Noord-Brabant

Begindatum:

17 nov 2025

Einddatum:

17 mei 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

28 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Opdracht omschrijving

Je bent als beleids- en kwaliteitsmedewerker bekend met de nieuwste wet- en regelgeving van burgerzaken. Je zorgt ervoor dat we dit binnen onze gemeente op goede en zorgvuldige manier toe kunnen passen.

Ook ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de zelfevaluaties en treedt op als vraagbaak voor je collega`s en de teamleider.

Daarnaast help je mee bij het organiseren van de verkiezingen en vertegenwoordigt de gemeente in bezwaar- en beroepszaken.

Werkzaamheden:

  • Je schrijft goed onderbouwde adviezen voor ons college en de raad en heldere regelingen en verordeningen;

  • Je vertaalt ons beleid naar heldere werkprocessen en instructies voor collega`s;

  • Je voert de jaarlijkse zelfevaluaties BRP, reisdocumenten en de ENSIA uit;

  • Je actualiseert processen, verordeningen en regelingen;

  • Je bent een vraagbaak voor je collega`s;

  • Je organiseert mede de verkiezingen;

  • Je vertegenwoordigt de gemeente in bezwaar- en beroepszaken;

  • Je controleert uitgevoerde mutaties in de BRP op fouten.

Kandidaat omschrijving

  • Je bent een specialist/senior op het vakgebied. Dienstverlening is de pijler van ons team en staat centraal;

  • Je bent een communicatief vaardig, stressbestendig en kunt ‘klantgericht’ denken en handelen;

  • Je beschikt over inlevingsvermogen, weet je hoofd- en bijzaken te scheiden en bent een teamplayer;

  • Je bent zakelijk en professioneel in het werk met oog voor het persoonlijk contact met zowel inwoners van Veldhoven als collega’s;

  • Je bent handig met het bedienen van administratie- en registratiesystemen (Djuma, Key2Burgerzaken en Centric Burgerzaken);

  • Je beschikt over goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden in de Nederlandse- en de Engelse taal.

Eisen

Zie opdracht omschrijving.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uurtarief
    Weging: 25 %

  • Opleidingsniveau

    • HBO+ (10 %)

    • HBO + Diplomalijnen op NLQF-niveau 6 (15 %)

  • Werkervaring
    Minimaal 5 jaar ervaring met publieksdienstverlening binnen de overheid. Kennis van relevante wet- en regelgeving. Sterke adviesvaardigheden en overtuigingskracht.

    • 5 jaar (5 %)

    • jaar of meer (10 %)

  • CV
    Het CV wordt beoordeeld op volledigheid en duidelijkheid inzake de beschrijving van werkervaring. En op geschiktheid bij de gevraagde ervaring en competenties.
    Weging: 25 %

  • Interview
    Weging: 25 %

Competenties

  • Specialist/senior op het vakgebied;

  • Dienstverlening staat centraal;

  • Communicatief vaardig;

  • Stressbestendig;

  • Klantgericht denken en handelen;

  • Beschikt over inlevingsvermogen;

  • Weet hoofd- en bijzaken te scheiden;

  • Teamplayer;

  • Zakelijk en professioneel in het werk met oog voor het persoonlijk contact met zowel inwoners van Veldhoven als collega's;

  • Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden in de Nederlandse- en de Engelse taal.

Organisatie en team

Je vormt een drieluik met de Adviseur Publiekszaken en Teamleider. Dienstverlening is de pijler van ons team en staat centraal.

Gespreksinformatie

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het gesprek zal de kandidaat beoordeeld worden op geschiktheid.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie verlenging

6 x 6 maanden

Algemene inkoopvoorwaarden gemeente Veldhoven

Onze algemene inkoopvoorwaarden zijn leidend en van toepassing.

G-rekening

De opdrachtnemer verklaart in het bezit te zijn van een G-rekening (indien het bureau geen G-rekening heeft is dit een reden om niet door te mogen).

VOG

Inzet alleen na overleg van een geldige Verklaring Omtrent Gedrag.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.