Inrichten programmabeheersing

Gemeente Veldhoven

Meiveld 1, 5501 KA Veldhoven, Nederland

Sluit over 10 dagen
100 24 Noord-Brabant

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

15 sept 2025

Omschrijving

Het inrichten van één integrale rapportagestructuur, gekoppeld aan activiteitenadministratie en financiële systemen, zodat team, bestuurder, programmaleider beschikken over actuele en eenduidige informatie om sturing te geven op het programma.

De op te leveren deelproducten zijn:

  1. Integrale rapportage met informatie voor teamoverleg, raad en stuurgroep over:

    • Programma Energietransitie:
      Activiteiten, status (stoplicht), financiën, nieuwe activiteiten, aandachtspunten.

    • Duurzaamheid brede activiteiten.

    • Begroting en indicatoren.

  2. Activiteitenadministratie

    • Centrale lijst met alle activiteiten, basis voor integrale rapportage, Teams en Key2financien.

    • Per activiteit:
      Status (stoplicht), aanspreekpunt, financiën, taak nummer Key2, doelstelling, programma Energietransitie of Duurzaamheid breed.

    • Per activiteit tabblad:
      Focus, deliverables, inkomsten/uitgaven t.o.v. budget.

  3. Werkwijze

    • Procesafspraken met projectleiders en ondersteuner voor actueel houden financiën en administratie.

  4. Systemen & borging

    • Doorvoeren herverdeling activiteiten in Teams en Key2financien.

    • Borgen rapportagestructuur bij programma ondersteuner, incl.:

      • Key2financien, begroting en SIZA.

      • BTW-checks (i.s.m. Fiscaliade).

      • Subsidiebeheer en verantwoording.

      • CO2-monitor (actueel + begeleiding projectleiders).

      • Herverdeling en toewijzing activiteiten/projecten.

      • Actueel houden activiteitenlijst in alle systemen.

Kandidaat omschrijving

Je hebt minimaal vijf jaar ervaring in een vergelijkbare rol. Bij voorkeur in een gemeentelijke organisatie. Je weet snel overzicht te creëren en structuur aan te brengen. Waarbij je een goed oog hebt welke (stuur)informatie de verschillende stakeholders nodig hebben.  

Gewenste competenties:

  • Je hebt tenminste een hbo-diploma in een economische, bestuurlijke of ruimtelijke studierichting; 

  • Je hebt aantoonbare werkervaring in programmabeheersing; 

  • Je hebt een sterk analytisch vermogen en bent daardoor in staat hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden en prioriteiten te stellen; 

  • Je bent niet alleen sterk met cijfers en risicoanalyse, maar ook communicatief vaardig en creatief in het vinden van oplossingen; 

  • Je overtuigt op basis van logische en relevante argumenten en adviseert op basis van jouw kennis; 

  • Het is een pré als je affiniteit en/of ervaring hebt met het ruimtelijk domein. 

Eisen

Zie Omschrijving en Wensen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Prijs
    Weging: 25 %

  • Minimaal opleidingsniveau: MBO+

    • MBO+ (10 %)

    • HBO (15 %)

  • Hoeveel jaar werkervaring: Minimaal 5 jaar

    • 5 jaar (5 %)

    • meer dan 5 jaar (10 %)

  • CV
    Het CV wordt beoordeeld op volledigheid en duidelijkheid inzake de beschrijving van werkervaring.
    Weging: 25 %

  • Interview
    Weging: 25 %

Competenties

  • Je hebt tenminste een hbo-diploma in een economische, bestuurlijke of ruimtelijke studierichting;

  • Je hebt aantoonbare werkervaring in programmabeheersing;

  • Je hebt een sterk analytisch vermogen en bent daardoor in staat hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden en prioriteiten te stellen;

  • Je bent niet alleen sterk met cijfers en risicoanalyse, maar ook communicatief vaardig en creatief in het vinden van oplossingen;

  • Je overtuigt op basis van logische en relevante argumenten en adviseert op basis van jouw kennis;

Organisatie en team

Gemeente Veldhoven

Gespreksinformatie

Interview planning
De interviews vinden plaats begin oktober.

Gesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

In de gesprekken zal nadrukkelijk stil gestaan worden bij de match met de opdracht en het team.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie verlenging
6 x 6 maanden

Uurtarief
€0 - €100 per uur

G-Rekening
De opdrachtnemer verklaart in het bezit te zijn van een G-rekening (indien het bureau geen G-rekening heeft is dit een reden om niet door te mogen). Voor ZZP'ers geldt een G-rekening niet. Die kunnen derhalve op deze vraag ja antwoorden

VOG
Inzet alleen na overleg van een geldige Verklaring Omtrent Gedrag.

ZZP
Deze inhuuropdracht is ook geschikt voor ZZP-ers.
Let op; de ZZP-er dient zich zónder tussenkomst van een bureau in te schrijven op deze opdracht.
Het contract met de ingeschreven ZZP-er wordt verzorgd door Haert B.V.. Het bureau verklaart met inschrijving van een beschikbare kandidaat dat deze kandidaat geen ZZP-er is.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.