Frontoffice medewerker vergunning verlenen

Gemeente Waalwijk

Taxandriaweg 6, 5141 PA Waalwijk, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 9 dagen
70 27 Noord-Brabant

Publicatiedatum:

10 mei 2025

Sluitingsdatum:

19 mei 2025

Begindatum:

16 jun 2025

Einddatum:

16 dec 2025

Uren per week:

27
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Opdrachtomschrijving
Als Frontoffice medewerker vergunning verlenen vervul je de rol van DSO beheerder en ben je eerste aanspreekpunt voor initiatiefnemers.

Werkzaamheden behorende bij deze functie zijn o.a. :

  • Beheer van het DSO en het omzetten van beleid naar toetsbare regels in het DSO

  • Begeleidt initatiefnemers in de eerste vervolgstappen van initatieven en eerste aanspreekpunt voor klanten

  • Voert een eerste quickscan uit over aanvragen en de haalbaarheid van initatieven

  • Tot slot heb je voldoende kennis van de Omgevingswet (en de Wabo).

Kandidaat omschrijving

  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring als frontoffice medewerker omgevingsloket of beginnend adviseur vergunningen (Omgevingswet, Wabo onderdeel bouwen/of ruimtelijke ordening). Deze ervaring is opgedaan bij een gemeente of andere overheidsinstelling (zoals omgevingsdienst).

  • Je hebt aantoonbare ervaring met het DSO en bent in staat beleid om te zetten naar toepasbare regels in het DSO. Toon aan met het CV. 

  • Je bent communicatief vaardig in het klantcontact en in staat initatiefnemers te begeleiden in vervolgstappen ten behoeve van de uitwerking van het intiatief en een quick scan uit te voeren op haalbaarheid van een initiatief. 

  • Je hebt aantoonbare werkervaring met VTH software

    • Centric Leefomgeving

    • Djuma

    • DigEplan

    • MS Office

    • Teams

  • Je hebt bij voorkeur recente werkervaring opgedaan bij een middelgrote gemeente in een vergelijkbare rol.

Eisen

  1. Minimaal 1 jaar werkervaring als frontoffice medewerker omgevingsloket/omgevingswet of als junior adviseur vergunningen.

  2. Je hebt aantoonbare ervaring bij een gemeente of overheidsdienst

  3. Kennis van het programma Centric Leefomgeving en Microsoft Teams.

Gunningscriteria

  1. Bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring als medewerker front office of junior adviseur Vergunningen Omgevingswet (Wabo) en aantoonbare ervaring met het DSO (beheer).
    Weging: 20 %

  2. Afgeronde opleiding in het kader van omgevingswet en DSO.
    Weging: 10 %

  3. Je bent vanaf 16 juni voor minimaal 24 uur per week inzetbaar, bij voorkeur 27 uur.
    Weging: 10 %

  4. Je hebt aantoonbare kennis en ervaring met CLO, Djuma en/of DigEplan.
    Weging: 15 %

  5. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de gewenste competenties.
    Weging: 25 %

Aanvullende informatie

  • De interviews zullen worden gehouden in week 23. 

  • (gedeeltelijke) aanwezigheid op locatie is gewenst en in afstemming.

Wet DBA
In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is er beoordeeld of er sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een ZZP’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk / realistisch is, is de Aanbestedende dienst van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een ZZP’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip ZZP’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/grootaandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de detacheren persoon. Indien een ZZP’er voor deze opdracht in aanmerking wil komen, is dit mogelijk via detachering waarbij het detacheringsbedrijf niet louter een kassiersfunctie heeft. Het detacheringsbureau dient dan de offerte in. Een andere mogelijkheid om (direct) voor de opdracht in aanmerking te komen is om in dienst te treden bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau of payrollbedrijf dat de offerte indient. Dit detacheringsbureau of payrollbedrijf dienen op het moment van publiceren van deze opdracht al wel voor de betreffende categorie in het DAS te zijn toegelaten. Een ZZP’er / DGA als hierboven bedoeld kan niet zelf / rechtstreeks inschrijven op de opdracht.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.