ICT-servicedeskmedewerker

Gemeente Wageningen

Markt 22, 6701 CZ Wageningen, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 32 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

8 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Op dit moment is er bij Gemeente Wageningen een tijdelijke behoefte aan extra kennis, ervaring en capaciteit voor de ICT-Servicedesk. We werken momenteel aan de verbetering van procedures en processen van de Service Desk in samenhang met die van de andere teams & afdelingen en onze nieuwe externe ICT-dienstverlener. Daarom zijn we op zoek naar een tijdelijke, ervaren Medewerker ICT-servicedesk.

Opdracht 
Als ICT-servicedeskmedewerker ben jij het eerste aanspreekpunt voor gemeentemedewerkers op het gebied van ICT. Je fungeert als het visitekaartje van de I&A-dienstverlening en biedt eerstelijns ondersteuning met een klantgerichte en sensitieve benadering. Van het beheren van ICT-meldingen en het oplossen van storingen tot het uitreiken van werkplekapparatuur en mobiele telefoons—jij draait er je hand niet voor om.

Je registreert en beheert meldingen zorgvuldig in TOPdesk, draagt bij aan voorraadbeheer en faciliteert het onderhoud van werkplekken en mobiele apparaten op diverse locaties. Door incidenten goed vast te leggen en grondoorzaken te onderzoeken, lever je een waardevolle bijdrage aan probleemmanagement. Bij complexe vraagstukken zorg je voor een efficiënte overdracht naar de juiste ICT-specialist of leverancier, uiteraard nauwkeurig gedocumenteerd.

Daarnaast informeer je gebruikers over beschikbare informatie en procedures, stel je instructies op en ondersteun je bij het verbeteren van de digitale dienstverlening. Je onderhoudt intensief contact met leveranciers en bent flexibel inzetbaar, ook in de avonduren of het weekend indien nodig.

Samen met je collega’s vorm je ‘het gezicht’ van Team I&A. Jouw proactieve houding, technische kennis en dienstverlenende instelling maken jou onmisbaar in het ondersteunen van een moderne, betrouwbare ICT-omgeving.

Jij bent een oplossingsgerichte, stressbestendige en klantvriendelijke collega met uitstekende communicatieve vaardigheden. Nauwkeurigheid en het snel doorgronden van problemen zijn jouw sterke punten. Je aarzelt niet om hulp te vragen aan directe collega's of specialisten. Je bent leergierig en gedreven om jezelf te blijven ontwikkelen in een dynamische omgeving.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Een aantoonbare afgeronde mbo 4 opleiding ICT;

  • Beschikbaar per uiterlijk 1 november 2025 tot maart 2026 voor minimaal 32 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlengingen;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als ICT servicedesk medewerker;

  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente in de afgelopen 3 jaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met processen in TOPdesk, benoem minimaal 1 concreet voorbeeld (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met de volgende systemen in de afgelopen 3 jaar (activer directory, windows, microsoft 365, outlook, office en Teams) benoem dit concreet in de werkervaring (20 punten);

    • 3 van 7 (5 punten);

    • 5 van de 7 (15 punten);

    • 7 van de 7 (20 punten);

    • minder dan 3 ( 0 punten).

  • Aantoonbaar in het bezit van een ITIL foundatiion V3 certificering (25 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met Citrix en Microsoft Azure (benoem waar dit is toegepast) (20 punten);

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (15 punten). 

Competenties

  • Denkt vanuit een klantbeleving

  • Sensitief

  • Initiatiefrijk

  • Tijdig communiceert in geval van escalaties

  • Stressbestendig

  • Empathisch vermogen

  • Samenwerken

  • Klantgericht

  • Teamwerker

  • Zelfstarter

  • Analytisch vermogen, scherp, kritisch, oog voor detail

  • Resultaatgericht

  • Actieve werkhouding, nieuwsgierig, pakt aan, en hands-on mentaliteit

  • Oplossingsgericht

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden

  • Nauwkeurigheid

  • Snel doorgronden van problemen

  • Leergierig en gedreven om jezelf te blijven ontwikkelen

Organisatie en team

Wageningen is al jarenlang een van de beste overheidsorganisaties! Wageningen is de stad van de vrijheid met een sociaal gezicht en trotse inwoners. Typerend voor de werkcultuur is het eigenzinnige karakter en het werken vanuit het hart. Wageningen bied je een omgeving waar je je werk met plezier kunt doen. Binnen de organisatie wordt veel gedaan aan vitaliteit en duurzaamheid. Bij ons krijg je de ruimte om je werk op jouw manier in te vullen. Of je nu nieuwe ideeen hebt voor een duurzamer beheer van de buitenruimte, of actief mee wilt denken over hoe we onze wijken nog mooier maken: jouw bijdrage doet ertoe. Kom werken in Wageningen, waar vrijheid en betrokkenheid samenkomen.

Het IT-landschap van gemeente Wageningen is naar aanleiding van interne en externe ontwikkelingen - zoals de overstap naar een IaaS platform bij een externe ICT-dienstverlener en Microsoft365 met MS Teams volop in ontwikkeling. De ICT-Servicedesk is het eerste aanspreekpunt voor IT-gerelateerde vragen en problemen en is daarmee een belangrijk visitekaartje van het Team I&A. Samen met je collega's vorm je het gezicht van Team I&A.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 20 oktober 2025, 13.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag16 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. 

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.  

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ja 
Is hybride werken mogelijk: In overleg maandag t/m vrijdag 

Overige informatie   

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Eigen laptop 

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

Uitvoeringsvoorwaarde 
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de . Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.