Project ondersteuner

Gemeente Wassenaar

Johan de Wittstraat 45, 2242 LV Wassenaar, Nederland

Sluit over 7 dagen
65 24 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

22 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Ben jij de enthousiaste, pro-actieve en klantgerichte projectondersteuner die wij zoeken? Ben je een

echte regelaar met een professionele houding? Houd je het resultaat voor ogen en kun je uitstekend communiceren? Heb je affiniteit met duurzaamheid? Dan zijn wij op zoek naar jou.

De groep programma- en projectondersteuning zoekt extra ondersteuning voor het project Duindigt en andere projecten. Je ondersteunt voornamelijk de projectleiders in de organisatie die zich bezig houden met gebiedsontwikkeling. Je ondersteunt op projectbeheersingsaspecten zoals de financiën, planning, risico's en het bijhouden van het zaaksysteem. Je zorgt in het financieel systeem verplichtingen aan te maken, te coderen en de facturatie in het proces te bewaken. Je werkt samen met 2 collega-projectondersteuners. Jullie zijn elkaars back-up en regelen zaken die project ondersteunend zijn voor het hele team. Ook ben je bereid om, zo nodig, aanwezig te zijn bij overleggen die in de avond plaatsvinden.

Dit zijn de werkzaamheden:

  • Als projectondersteuner werk je mee aan ondersteunende en uitvoerende taken binnen Project Duindigt en mogelijk ook bij andere projecten.

  • Meer inhoudelijk omvat je werkpakket o.a. zorgdragen voor verslaglegging, (mede)bewaken van de voortgang van verschillende werkzaamheden/afspraken, verzorgen van de projectadministratie (ook digitaal), voorbereiden en plannen van bijeenkomsten (intern en extern) en verzorgen van de daarbij behorende correspondentie en mailingen, verzorgen van opdrachtbrieven, financiële verplichtingen administratie en de administratieve afwikkeling van opdrachten, onderhouden van contacten met interne en externe partners en de communicatie medewerker helpen actueel houden van projectinformatie op de website.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als project ondersteuner / medewerker;

  • Uurtarief maximaal 65,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten Woon-werk, werk-werk en fee.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau 4 in administratieve richting / in de richting van projectmanagement (35 punten);

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar bij een gemeente als projectondersteuner (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met systemen MS Office en zaaksysteem JOIN (20 punten);

  • Uiterlijk beschikbaar per 13 oktober 2025 voor 24 uur per week voor de gehele duur van de opdracht inclusies eventuele verlengingsoptie(s) (15 punten).

Competenties

  • Organiseren

  • Coördineren

  • Proactief

  • Communicatief vaardig

  • Samenwerken

  • Politiek sensitief

Organisatie en team

Je komt te werken voor een kleine bijzondere gemeente. Een uniek stukje Nederland, waar zo’n 27.000 mensen wonen. Wassenaar ligt midden in het groen aan de Zuid-Hollandse kust, direct naast de bestuurlijke hoofdstad Den Haag met een diverse bevolking; één op de 5 inwoners heeft bijvoorbeeld een internationale achtergrond. Wassenaar is een heel gevarieerde gemeente; met prachtige landgoederen, strand, natuur- en waterwingebied, residenties en de ambassade van de Verenigde Staten.

Spreekt onze werkcultuur met de kernwaarden respectvol, verantwoordelijk en omgevingsgericht jou aan? Als het antwoord ‘ja’ is dan kijken we uit naar jouw reactie. Laat ons weten waarom jíj een aanwinst bent voor Wassenaar.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente Wassenaar zijn gepland op woensdag 1 oktober 2025 van 10:30 uur tot 12:00 uur.

De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 30 september 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Overige informatie

  • Wassenaar zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Een harde vereiste is dat de opdrachtnemer niet meer dan twee opdrachten, waar deze huidige opdracht tevens onder valt, gedurende de inhuurperiode heeft lopen. Geacht wordt om de uren genoemd in de arbeidstijdenwet te handhaven.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Wassenaar mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Wassenaar. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).”

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.