Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt.  Neem alvast contact op  met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Functioneel Beheerder Burgerzaken

Gemeente Westland

Verdilaan 7, 2671 VW Naaldwijk, Nederland

Sluit over 6 dagen
Opdracht uren 36Opdracht locatie Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

25 dec 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Als functioneel beheerder Burgerzaken beheer je alle applicaties die te maken hebben en gekoppeld is aan Key2Burgerzaken en Centric Burgerzaken. Voor deze applicaties los je storingen op en voer je wijzigingen door. Verder voer je releasemanagement uit en zorg je voor nauw overleg met de key-users tijdens deze periode. Verder is het creëren van overzicht van alle lopende projecten en aanverwante zaken van Burgerzaken. Ook wordt er van je verwacht dat je de functioneel beheerders van Burgerzaken begeleid bij het effectiever en efficiënter werken om zo in control te komen en te blijven.

Overzicht creëren van alle lopende zaken bij Burgerzaken

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Uurtarief maximaal € 100,00 inclusief reiskosten woon-werk, fee administratieve partner / exclusief btw;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheer;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder binnen een 100.000+ gemeente;
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als functioneel beheerder binnen een 100.000+ gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring bij het begeleiden van functioneel beheerders, duidelijk weergeven in het cv;
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding IT / ICT;
  • Aantoonbare werkervaring met het in gesprek gaan met medewerkers met weinig tot geen technische kennis van applicaties;
  • Aantoonbare werkervaring met de vertaalslag maken van specifieke wensen vanuit de business naar juiste inrichting van applicaties, benoem hiervan een voorbeeld;
  • Uiterlijk per 26 januari 2026 beschikbaar voor 36 uur per week.

Competenties

  • Je hebt overzicht en je kunt vanuit dat overzicht vaststellen wanneer het nodig is prioriteiten te stellen en zorgt er vervolgens voor dat ook daadwerkelijk prioriteiten vastgesteld worden;
  • Je hebt enerzijds de benodigde daadkracht om resultaten te boeken en anderzijds mensgerichtheid en het benodigde geduld om collega’s te uit te leggen van de (on)mogelijkheden van de applicatie;
  • Je hebt een aanpakkersmentaliteit en je bent niet bang om hard te werken. Betrouwbaarheid en inzet zijn belangrijk.

Organisatie en team

Organisatie
Bouw mee met de gemeente Westland. De gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is de gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt de gemeente Westland haar inwoner ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente.

Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!

Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit Concern control en eenheid Bureau gemeentesecretaris.

Gespreksinformatie

Beoordelingsprocedure
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
administratieve partner beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
administratieve partner beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie [of ander aantal] kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 8 januari 2026 tussen 9:00 uur en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 5 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag. Alles graag in overleg.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: 2x 3 maanden

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1 professional

Overig algemeen:

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.

Fee administratieve partner
administratieve partner brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: 36 uur, dagen in overleg

Overige informatie

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Het aantal te declareren uren mag het maximum van 1620 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde.
  • ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
  • De voertaal binnen de gemeente is Nederlands (in taal en geschrift), er word geacht dat de kandidaat hieraan kan participeren.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.