Financieel administratief medewerker

gemeente Weststellingwerf

Griffioenpark 1, 8471 KR Wolvega, Nederland

Sluit over 10 dagen
70 24 Friesland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

10 okt 2025

Omschrijving

Als administratief medewerker ben jij een belangrijke schakel in het beheer van de financiële administratie. Je zorgt ervoor dat inkomende facturen correct worden verwerkt en tijdig worden betaald. Je hebt veel contact met zowel interne als externe partijen en draagt bij aan een soepele administratie en een tevreden leveranciersnetwerk.

Globale werkzaamheden

  • Factuurverwerking: Je beheert inkomende facturen en zorgt dat deze tijdig worden doorgeleid naar de juiste gemeente. Hierbij controleer je de juistheid van de facturen en of ze aan de juiste persoon of afdeling zijn gekoppeld. Nieuwe crediteuren zoek je zelfstandig uit.
  • Contact en communicatie: Je onderhoudt regelmatig contact met leveranciers en interne collega's, zoals budgethouders. Dit doe je zowel telefonisch als per e-mail, waarbij je ook verantwoordelijk bent voor het beheer van de mailboxen en portals.
  • Tijdige betaling van facturen: Je zorgt ervoor dat facturen op tijd bij de codeerders terechtkomen en vervolgens tijdig worden betaald. Jouw nauwkeurige werkwijze voorkomt vertragingen in de betaling aan leveranciers.
  • Eerste betalingen uitvoeren: Je voert de eerste handelingen voor betalingen uit door deze in het betaalsysteem te zetten en zorgt ervoor dat alles juist wordt verwerkt.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  • Minimaal twee jaar ervaring als administratief, financieel medewerker

    Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) opdrachten/projecten in uw toelichting, waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal drie jaar voldoet.
    Graag specifiek de naam van de organisatie(s) benoemen.

  • Relevante MBO+ opleiding.
    Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.

Wensen en competenties

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 70 %
Gewicht van prijs: 30 %

Wensen

  • Externe heeft aantoonbaar een opleiding op het gebied van administratie / financiën;
    Gewicht: 40 %

  • Externe beschikt over 3 jaar recente werkervaring op het gebied van financiële administratie;
    Gewicht: 40 %

  • Externe heeft 3 jaar aantoonbare ervaring binnen een gemeente organisatie.
    Gewicht: 20 %

Competenties

  • Analytisch, accuraat en oplossingsgericht;

  • Een goede basis van communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;

  • Financieel administratieve kennis;

  • Communicatieve vaardigheden;

  • Pro actief;

  • Stressbestendig.

Organisatie en team

Werken bij een gemeente suf en saai? Vergeet het maar! De gemeente Weststellingwerf bemoeit zich met de hele lokale samenleving, van afvalcontainer tot zwembad, van thuishulp tot fietspad. Hierdoor werken bij ons veel verschillende mensen met allerlei opleidingen en deskundigheden. Bij de gemeente Weststellingwerf werk je met mensen voor mensen. En kun je echt iets betekenen! De wensen en behoeften, maar ook de mogelijkheden van de inwoners van onze 26 dorpen nemen we graag mee in de plannen die we maken. Mits die passen bij de wetten en regels waar we mee te maken hebben. Dat is complex, enorm interessant en brengt verantwoordelijkheden met zich mee.

Je komt te werken in het team Administratieve Ondersteuning en Verzekeringen. Dit team biedt ondersteuning op het gebied van personeels- en salarisadministratie, financiële administratie en verzekeringen. Het cluster Financiën bestaat uit 10 collega's. In onderling overleg worden de taken verdeeld. De werkzaamheden kunnen plaatsvinden op alle locaties van de drie OWO-gemeenten, maar je standplaats is Wolvega.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4.

De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 november tot en met 31 januari voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Optie tot verlenging: Ja

Opleidingen en diploma's

Indien bij de eisen en/of de gunningcriteria kwaliteit gevraagd wordt naar afgeronde opleidingen, dan dient een kopie diploma en/of certificaat te worden toegevoegd aan de aanvraag. Kunnen Externen dit niet aantonen (op het moment dat hierom wordt gevraagd), dan is definitieve afwijzing het gevolg.

Referenties

Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van minimaal één eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de opdracht en het aantal uren per week. Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever, hetgeen in zijn algemeenheid alleen zal gebeuren als de Externe in aanmerking komt voor een interview.

Geheimhoudingsverklaring

Is van toepassing op alle verkregen informatie gedurende het verblijf bij Gemeente Weststellingwerf. 

VOG

Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een verklaring waaruit blijkt dat gedrag van de Externe in het verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke taak of functie in de samenleving.  Voor aanvang van de opdracht dient er een VOG te worden overlegd. Kunnen Externen dit niet aantonen, dan is definitieve afwijzing het gevolg.

Tarieven

De overeengekomen uurtarieven staan vast voor de duur van de overeenkomst (inclusief alle verlengingen), zijn in euro’s, omvatten alle belastingen (maar exclusief BTW) en betreffen de overeengekomen prestatie, alsmede alle overige kosten, zoals die van training of inwerking van personeel, reis- en verblijf- en voorrijkosten, administratiekosten en de kosten van de verpakking.

Expliciet vermelden wij dat eventuele verblijfskosten en de reisduur voor woon-werkverkeer niet voor vergoeding in aanmerking komen. De opgegeven prijs dient marktconform en reëel te zijn. Marktconform en reëel houdt in dat Leveranciers eerlijke, kostendekkende en in de markt gebruikelijke prijzen dienen op te geven, als basis voor een gezonde Inhuuropdracht. Het doel hiervan is te voorkomen dat prijzen worden ontvangen die te veel afwijken van hetgeen in de markt gebruikelijk is, welke enerzijds de gunningsmethodiek negatief beïnvloeden en anderzijds praktisch niet toepasbaar zijn.

Faciliteiten

De leverancier verleend de nodige faciliteiten aan de Externe wanneer dit noodzakelijk is voor het uitoefenen van de opdracht. Te denken valt aan het beschikbaar stellen van een telefoon. Een laptop wordt ter beschikking gesteld door gemeente Weststellingwerf.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.