Ervaren medewerker burgerlijke stand

Gemeente Zeist

Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 5 dagen
85 28 - 32 Utrecht

Publicatiedatum:

28 jun 2025

Sluitingsdatum:

4 jul 2025

Begindatum:

-

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

28 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

In verband met het organiseren van de Verkiezingen én de implementatie van een nieuwe ICT-applicatie zijn we op zoek naar een collega die zorgt dat het werk aan de balie en in de burgerlijke stand gewoon doorloopt. Je werkzaamheden zijn divers, daarom zijn we op zoek naar een ervaren medewerker burgerlijke stand. Wij hebben geen behoefte aan invulling op front office burgerzaken.

Je hebt een open en servicegerichte houding en kunt je goed verplaatsen in inwoners en hun diverse achtergronden. Je bent stressbestendig, oplossingsgericht en digitaal vaardig. Je werkt zorgvuldig en spreekt en schrijft correct Nederlands. Je communiceert moeiteloos met klanten en hebt uitstekende sociale vaardigheden. 

Eisen

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Kandidaat is in het bezit van een diploma BOBZ of BABZ / basisopleiding burgerzaken;

  3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als medewerker burgerlijke stand bij een gemeentelijke organisatie;

  4. Aantoonbare werkervaring met het behandelen van aanvragen huwelijk, partnerschap en omzetting; verwerken van persoonsgegevens (registreren en muteren in BRP) en het opmaken van (buitenlandse) aktes.

Wensen en competenties

Wensen

  1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als medewerker burgerlijke stand bij een gemeentelijke organisatie (20 punten);

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het behandelen van aanvragen huwelijk, partnerschap en omzetting; verwerken van persoonsgegevens (registreren en muteren in BRP) en het opmaken van (buitenlandse) aktes (35 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Key2Burgerzaken (25 punten);

  4. Beschikbaar per uiterlijk per 14 juli 2025, voor tenminste 28 uur per week (10 punten);

  5. Uurtarief maximaal €85,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk, werk-werk en Fee (10 punten).

Competenties

  • Flexibel;

  • Nauwkeurig;

  • Samenwerken;

  • Kwaliteitsgerichtheid;

  • Resultaatgerichtheid.

Organisatie en team

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!    

In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.   

Team
Het team Publiekszaken bestaat uit 40 medewerkers verdeeld over burgerzaken, het klantcontactcentrum en receptie. We verwachten best veel van je, maar dat doe je uiteraard niet alleen! Je komt te werken in een leuk en gedreven team. Samen met je collega’s werken we aan de doorontwikkeling van onze dienstverlening waarbij verbinding maken en vertrekken vanuit de ander altijd centraal staat.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 8 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 7 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  Nee

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Overige informatie

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij de externe partij.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Uitvoeringsvoorwaarde
    Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zeist mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Zeist. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.