Functioneel Beheerder Key2Financien

Gemeente Zoetermeer

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 6 dagen
100 16 Zuid-Holland

Publicatiedatum:

10 jul 2025

Sluitingsdatum:

17 jul 2025

Begindatum:

-

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Voor deze opdracht zoeken we naar een ervaren functioneel beheerder van Key2Financien en urenverantwoording WBU. We zoeken iemand die snel kan schakelen, een helicopterview heeft, gestructureerd kan werken, de handen uit de mouwen wil steken, goed kan communiceren, de inrichting van koppelingen begrijpt en kennis en ervaring heeft met de financiele processen van een gemeente.

De werkzaamheden zijn zowel gericht op het doorvoeren van wijzigingen (updates/upgrades/nieuwe functionaliteiten) als de gebruikersondersteuning, waaronder:

  • Autoriseren;
  • Hulp bij het gebruik van de gebruikte applicaties;
  • Meldingen afhandelen en verstoringen analyseren en oplossen;

Daarnaast word je gevraagd om mee te denken en advies te geven over nieuwe features en ontwikkelingen die de financiele processen raken, denk aan verSAASing, robotisering en data-science, maar ook het oplossen van structurele tekortkomingen.

Verder vinden we het belangrijk dat je, je kennis en ervaring actief deelt met onze functioneel beheerders in vaste dienst.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.)
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als technisch of functioneel beheerder van Key2Financien;
  • Uurtarief van maximaal 100,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon-/ werkverkeer en fee Flextender;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als technisch of functioneel beheerder van Key2Financien bij een gemeentelijke instelling (40 punten)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de financiele processen van een gemeente (30 punten);
  • Uiterlijk per 15 augustus 2025 beschikbaar voor minimaal 16 uur per week (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opleiden en coachen van meer junior functioneel beheerders (10 punten).

Competenties

  • Analytisch, je ziet snel de kern van een vraagstuk
  • Samenwerken, je werkt graag samen met anderen en deelt actief je kennis en ervaring
  • Oplossingsgericht, je probeert zo snel als mogelijk problemen structureel op te lossen
  • Een doener, je levert graag een actieve bijdrage aan het realiseren van de gestelde doelen
  • Communicatief vaardig, je onderhoudt goed contact met stakeholders en treedt graag naar de voorgrond
  • Open persoonlijkheid, je bent benaderbaar en behulpzaam

Organisatie en team

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creeren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeen en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag en morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
Binnen De gemeente Zoetermeer is de afdeling informatie en Automatisering (I&A) verantwoordelijk voor de IV/IT ondersteuning en advies voor de rest van de organisatie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 28 juli 2025 van 08:30 uur tot 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Overige informatie

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.