Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland
Publicatiedatum:
24 jun 2025Sluitingsdatum:
1 jul 2025Begindatum:
-Einddatum:
1 mei 2026Uren per week:
8 - 16Conform de aangepaste afspraken rondom payrolling voor gemeenten, is het niet mogelijk op te reageren via een payroll constructie.
Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Afdeling
De afdeling communicatie/Publieksplein bestaat uit een aantal teams te weten: Communicatie, Burgerzaken, Gemeentelijk informatiepunt en Belastingen. De opdracht zal plaatsvinden bij het team Burgerzaken.
Omschrijving van de opdracht
Onlangs is de Europese aanbesteding voor de applicatie Basisregistratie personen (BRP) afgerond. Dit is een complexe Europese aanbesteding geweest, welke heeft geleid tot een nieuwe applicatie van een andere leverancier. De implementatiefase staat op het punt om te starten.
Dit betreft een implementatie in het Publieke Domein. Werkervaring in het Publieke Domein is een pré. Maar het allerbelangrijkste is dat de projectleider werkervaring heeft met implementaties van IT-applicaties binnen gemeentelijke overheidsinstanties. De projectleider is vooral voor de verbinding tussen de verschillende (vak)afdelingen en moet zorgdragen dat alles op tijd gebeurt en uitgevoerd gaat worden. Voor de inhoud zijn er medewerkers vrijgemaakt.
Als projectleider ben jij verantwoordelijk voor de implementatie van de nieuwe BRP-applicatie, begeleid je de teams in het adoptieproces en ondersteun je hen bij veranderingen in werkprocessen. Tevens ben jij de sparringspartner van de projectleider van de leverancier.
Je bent een ervaren projectleider met sterke organisatorische vaardigheden. Je bent in staat om met tegenstrijdige belangen om te gaan en deze binnen de gemeente te begrijpen, te balanceren en tot besluitvorming te komen.{Tekst over de opdracht}
Vereisten / knock-out criteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider op het gebied van implementaties;
Aantoonbare werkervaring als projectleider met het implementeren van IT-applicaties binnen een gemeentelijke organisatie.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met het implementeren van IT-applicaties binnen een gemeente (30 punten);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider op het gebied van implementaties, duidelijk weergeven in het cv (25 punten);
Aantoonbare werkervaring met BRP applicaties, duidelijk terugkomend in het cv (20 punten);
Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding in de richting van I(C)T (15 punten);
Beschikbaar per 21 juli 2025 voor 8 tot 16 uur per week voor de gehele duur van de opdracht inclusief verlengingsopties (10 punten).
Competenties
Samenwerken/verbindend;
Flexibele werkhouding;
Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
Accuraat;
Stressbestendig;
Proactief.
Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 12 (nieuwe structuur).
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag, vrijdag.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 11 juli 2025 tussen 11:00 uur en 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 4 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.