Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt.  Neem alvast contact op  met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Medewerker beheer

Gemeente Zundert

Markt 1, 4881 CN Zundert, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 10 dagen
36 Noord-Brabant

Publicatiedatum:

4 aug 2025

Sluitingsdatum:

14 aug 2025

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Werkzaamheden Functioneel Beheerder

Als Functioneel Beheerder bij een gemeente ben je de schakel tussen de gebruikers van gemeentelijke informatiesystemen en de technische ICT-afdeling of externe leveranciers. Je zorgt ervoor dat de applicaties die binnen de gemeente worden gebruikt optimaal aansluiten op de behoeften van de organisatie en goed blijven functioneren binnen het werkproces.

Werkzaamheden:

1. Gebruikersondersteuning
Ondersteunen van eindgebruikers bij het gebruik van applicaties.
Beantwoorden van vragen en oplossen van incidenten of doorzetten naar de juiste partij.
Verzorgen van gebruikersinstructies, handleidingen en trainingen.

2. Beheer en onderhoud van applicaties
Bewaken van de werking en betrouwbaarheid van (de keten van) applicaties en signaleren van storingen of knelpunten.
Testen van nieuwe functionaliteiten, updates of releases.
Coordineren en doorvoeren van wijzigingen of verbeteringen in applicaties (change management).

3. Informatievoorziening
Vertalen van informatiebehoeften vanuit de organisatie naar functionele specificaties.
Maken en beheren van rapportages en dashboards.
Adviseren over de inrichting van processen in de systemen.

4. Samenwerking en afstemming
Fungeren als aanspreekpunt tussen gebruikers, ICT, leveranciers en projectteams.
Deelnemen aan (of leiden van) projecten gericht op implementatie of optimalisatie van informatiesystemen.
Afstemmen met beleidsafdelingen over toekomstige behoeften en ontwikkelingen.

5. Beveiliging en gegevensbeheer
Uitvoeren van en toezien op juiste gebruikers- en autorisatiebeheer binnen applicaties.
Zorgen voor naleving van wet- en regelgeving (zoals AVG en BIO).
Inrichten en bewaken van data-kwaliteit, applicatiegebruik en gegevensstructuren.

Eisen

  • Kennis van gemeentelijke processen en wetgeving
  • Ervaring met informatiesystemen en applicatiebeheer
  • Kennis en ervaring met Microsoft 365
  • Analytisch vermogen en procesmatig inzicht
  • Communicatief vaardig, klantgericht en proactief

Wensen en competenties

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.