Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt.  Neem alvast contact op  met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Kwartiermaker Informatiemanagement

Gemeente Zwolle

Lübeckplein 2, 8017 JZ Zwolle, Nederland

Sluit over 9 dagen
Opdracht uren 28Opdracht locatie Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

6 dec 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

In een van de afdelingen van de gemeente Zwolle (afd. Inkomensondersteuning (IO)) is behoefte aan een meer uniforme werkwijze met betrekking tot onderdelen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming, waaronder het inpassen van DPIA. De opdracht betreft het waar nodig inrichten of verbeteren en implementeren van processen in de organisatie, in co-creatie met de medewerkers. De functie betreft een regiefunctie waarbij de kwartiermaker zorgt voor een passende en gedragen aanpak. De kwartiermaker gidst de betrokken interne medewerkers naar de nieuwe processen en werkwijzen, zowel in vastlegging als uitvoering. Van de kwartiermaker wordt een doelgerichte en flexibele houding verwacht waarbij de overdracht naar en uitvoering door de interne medewerkers centraal staat.

De opdracht bestaat uit vier onderdelen:
  • Organiseren dat de processen van afdeling uniform in kaart worden gebracht.
  • Het in co-creatie ontwikkelen en bijsturen van een aanpak om de processen te verbeteren.
  • Stapsgewijze implementatie en overdracht van de ontwikkelde aanpak en werkwijze door ondersteuning en uitbreiding van een intern kwaliteitsteam.
  • Organiseren en inrichten van een efficiente en soepele samenwerking met andere afdelingen zoals IV.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO Bachelor niveau in de richting van Bestuurskunde;
  • Aantoonbare werkervaring met DPIA's in de afgelopen 5 jaar bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeente met implementatie van applicaties;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider op het gebied van Informatie Voorziening bij een overheidsinstelling in de afgelopen 10 jaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met aanbestedingen bij een overheidsinstelling (20 punten);
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding als Product Owner (10 punten);
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal WO master niveau in de richting van Bestuurskunde (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen het Sociaal Domein bij een gemeente (20 punten).

Competenties

  • Analytisch vermogen
  • Heldere communicatieve vaardigheden
  • Kunnen luisteren en kunnen overtuigen
  • Inzichtelijk en toegankelijk maken van complexe materie
  • Ontwikkelen, uitdragen en (doen) implementeren van een visie
  • Oplossingsgericht met zorg voor draagvlak en stakeholdermanagement op zowel beleidsmatig, uitvoerend als bestuurlijk niveau
  • Benaderbaar, verbinder, ondernemend en flexibel

Organisatie en team

In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op kwaliteit van leven. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Gespreksinformatie

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen

Flextender beoordeelt de cvs op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 3 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd

Flextender beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De 3 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn nog niet gepland. De datum hiervoor zal later bekend worden gemaakt. De kandidaten die uitgenodigd worden, zullen tijdig bericht ontvangen. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: 2x 12 maanden De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen. De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf). Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.