Financieel Adviseur

GGD Noord- en Oost-Gelderland

Rijksstraatweg 65, 7231 AC Warnsveld, Nederland

Sluit over 3 dagen
95 32 - 36 Gelderland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

30 apr 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

23 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Een organisatie in beweging zoekt een Financieel adviseur die van aanpakken weet. We zijn volop in ontwikkeling en dat vraagt om een stevige, praktische en betrokken adviseur. Om als organisatie de stap te kunnen maken van ‘hoofdzakelijk verantwoorden naar verantwoorden en decentraal sturen’ is er tijdig en juiste informatie nodig. Hiervoor moet er worden geïnvesteerd in de structurele administratieve kwaliteit en juiste en tijdige aansluitingen op bronsystemen voor ons BI rapportagepakket. Naast de administratieve focus ligt er ook een uitdaging op het gebied van (integrale) processen. Als financial adviseur bewaak je de planning en voer je deze samen met je collega’s uit. Je zorgt ervoor dat afspraken worden gemaakt en opgevolgd en dat ‘de waan van de dag’ wordt doorbroken.

 Samen met je collega financieel adviseur ben je verantwoordelijk voor de juiste, volledige en tijdige verwerking van de informatie in het financiële systeem. Je controleert de boekingen en corrigeert eventuele fouten en zorgt dat de processen up to date zijn en worden nageleefd. Daarnaast fungeer je als aanspreekpunt en adviseur voor financiële vragen van de teams en tactisch managers van de clusters.

Je biedt ondersteuning bij (project) begrotingen, prognoses en managementrapportages van de producten in afstemming met de Financieel Adviseurs en Business Controller. Je bereidt jaarlijks subsidieverantwoordingen aan het Rijk voor en geeft vorm aan de budgettaire spelregels en interne begrotingssystematiek.

Je signaleert kansen om financiële processen te versimpelen en verbeteren en je bent in staat om verbetervoorstellen om te zetten in acties samen met je collega’s binnen team Financiën en waar nodig samen met stakeholders.

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
Analyse, voorstel m.b.t. correcties en structurele verbeteringsvoorstellen m.b.t. juistheid van de administratie en bijhorende processen.

 Om de juistheid van de BI rapportages te waarborgen moeten de verschillende bronsysmen juist zijn en goed op elkaar aansluiten.

Dit houdt in een continue check op aansluiting van de diverse bronsystemen:

  • Financieel pakket Exact – exploitatie kosten en opbrengsten / balans;

  • Salaris uit de personeelsadministratie;

  • Verkoopdossier en inkoopdossier Inconto;

  • Verwerking begroting en prognose;

  • Een referentie van een opdrachtgever m.b.t. het uitvoeren van een relevante en/of vergelijkbare opdracht is een pré.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding bedrijfseconomie of finacial controller;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Financieel adviseur binnen een overheidsorganisatie;

  • Aantoonbare werkervaring met IT en BI aanvullend met gevorderde kennis van Microsoft excel;

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met financieel administratie software en Exact;

  • Aantoonbare werkervaring met BBV in overheidscontext;

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een door de kandidaat zelf geschreven motivatie, waarin hij/zij duidelijk motiveert hoe hij/zij de opdracht juist denkt te kunnen vervullen (15 punten):

  • Een maximum uurtarief exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee (30 punten);     

    • tot €85 (30 punten); 

    • van €85 tot €95 (15 punten);

    • hoger dan €95 (0 punten);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur binnen een overheidsorganisatie (50 punten);

  • Een aantoonbare afgeronde WO bachelor opleiding bedrijfskunde of financiële richting (5 punten).

Competenties

  • Doorzettingsvermogen

  • Resultaatgericht werken

  • Samenwerken

  • Analyserend vermogen

  • Initiatief

  • Nauwkeurig

Organisatie en team

GGD Noord- en Oost-Gelderland (NOG) is de gemeentelijke gezondheidsdienst van 22 gemeenten in onze regio. Wij bieden alle inwoners actief een gezond houvast. Met onze gezamenlijke kennis zetten wij ons in voor het bewaken, beschermen en bevorderen van de gezondheid van de inwoners. Dit doen we met aandacht voor een gezonde fysieke en sociale leefomgeving en een goede mentale gezondheid voor iedereen. Aandacht voor gezondheid brengt ons samen. Zo maken wij het verschil in onze regio.

Je komt te werken in het team Financien die bestaat uit 2 Financieel adviseurs en 1 Business controller en wordt aangestuurd door de Concern Controller.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 29 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 26 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Is hybride werken mogelijk: Ja

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de GGD Noord- en Oost-Gelderland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de GGD Noord- en Oost-Gelderland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). GGD Noord- en Oost-Gelderland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.