Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt.  Neem alvast contact op  met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Adviseur Business Control

HECHT

Parmentierweg 49, 2316 ZV Leiden, Nederland

Sluit over 9 dagen
Opdracht tarief 115Opdracht uren 32Opdracht locatie

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

6 apr 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

6 dec 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Opdrachtomschrijving Analyseer, adviseer en richt de rol van business control (BC) verder in en optimaliseer de bijbehorende governance, ICT-systemen, processen en rapportages zodat deze Uniform/ consequent, transparant en voorspelbaar werken ondersteunen. De directie en het RVE-management optimaal faciliteren bij sturing en besluitvorming.

Doel: Een toekomstbestendig business control (BC) dat betrouwbaar, inzichtelijk en efficient bijdraagt aan de strategische en operationele sturing van de organisatie.

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde relevante WO opleiding bijv. (bedrijfseconomie, accountancy of bestuurskunde).
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar relevante werkervaring binnen een publieke of semipublieke organisatie.
  • Je hebt aantoonbare recente leidinggevende ervaring binnen het domein.
  • Je hebt recente kennis van- en hebt gewerkt met Afas Profit en PowerBI.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met BBV is een pre.
  • Relevante recente ervaring binnen een overheids- of gemeentelijke organisatie (weging 15%).
  • Heldere kijk op control; meedenken met directie en managers met de business en activiteiten plaatsen in een organisatie brede context (weging 10%).
  • Aantoonbare ervaring met het ontwikkelen van management rapportages (weging 5%).
  • Aantoonbare kennis en ervaring met Business- en Financial Control-cycli en financiele administraties (weging 10%).

Competenties

  • Snel zelfstandig aan de slag kunnen.
  • Analytisch en communicatief sterk.
  • Het gesprek kunnen voeren met directie en managers over achtergronden en effecten van financiële resultaten.
  • Zich thuis voelen in een politiek-bestuurlijke context en stevig en pragmatisch handelen.
  • Graag samenwerken met collega's uit verschillende disciplines.

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

De interviews worden gepland op donderdag 18 december. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Tijdens het interview toetsen we op kennis, werkervaring en competenties.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: Niets over bekend. Uren zijn flexibel in te delen in overleg met manager.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.