Klantgerichte functioneel beheerder

ICT Rijk van Nijmegen

Nieuwe Dukenburgseweg 21a, 6534 AD Nijmegen, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 8 dagen
85 16 - 20

Publicatiedatum:

17 mei 2025

Sluitingsdatum:

26 mei 2025

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

16 - 20
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Organisatie
iRvN beheert centrale en decentrale ICT-hardware (inclusief netwerk en telefonie), applicaties, basis- en kernregistraties. iRvN is geen doel op zichzelf maar een platform om verdere samenwerking tussen gemeenten, ketenpartners en andere overheden te stimuleren en te faciliteren.
Voor een aantal gemeenten wordt ook (delen van) het functioneel beheer verzorgd door iRvN.

iRvN ontwikkelt zich de komende jaren van een ICT-beheerorganisatie naar een informatie-beheerorganisatie.
We zijn partner- en klantgericht, zorgen voor een uitstekend functionerende werkomgeving voor medewerkers en faciliteren wensen en ontwikkelingen van de aangesloten organisaties.

Omschrijving van de opdracht
Als ICT-bedrijf van Rijk van Nijmegen (iRvN, www.iRvN.nl) ondersteunen wij de gemeenten en hun samenwerkingsorganisaties in het Rijk van Nijmegen met raad en daad op het gebied van ICT-beheer. Daarnaast voeren wij voor een aantal van deze organisaties ook het functioneel beheer uit van grote delen van hun applicatielandschap en we ondersteunen en participeren in projecten van de deelnemende gemeenten.

Voor de gemeente Nijmegen zijn wij op zoek naar een klantgerichte functioneel beheerder voor het beheer van de applicaties Formdesk en AxesWord. Deze formulieren zijn bedoeld voor de inwoners gemeente Nijmegen, en daarom is het essentieel dat deze begrijpelijk en toegankelijk zijn. Mogelijk ga je ook werkzaamheden verrichten (met name accountbeheer) binnen de applicatie Tribe. Plek van werkzaamheden: minimaal 1 dag per week live op kantoor (Nijmegen).

Verantwoordelijkheden:

  • In samenwerking met de collega’s beantwoord je vragen van gebruikers;

  • Je handelt incidenten, wijzigingen en verzoeken af;

  • Je bewaakt de voortgang van afhandeling in TOPdesk;

  • Je maakt eenvoudige en voor de klant begrijpelijke webformulieren;

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als functioneel beheerder binnen een direct vergelijkbare gemeentelijke of overheidsinstelling;

  3. Een aantoonbare afgeronde MBO 3 ICT opleiding;

  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met een van de 3 benoemde applicaties; Formdesk, AzxesWord of Tribe (benoem waar dit is opgedaan);

  5. Een maximum uurtarief van €85 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en Fee.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring met de volgende applicaties; Formdesk, Axesword en Tribe (30 punten);
            a. met geen van de applicaties (0 punten);
            b. met 1 benoemde applicatie (10 punten);
            c. met 2 benoemde applicaties (20 punten);
            d. met alle 3 de benoemde applicaties (30 punten).

  2. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van leesbare en begrijpelijke teksten naar inwoners (40 punten);

  3. Minimaal aantal jaren aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder binnen een 100.000+ gemeente (30);
            a. tot 1 jaar ervaring (0 punten);
            b. tussen de 1 en 2 jaar (10 punten);
            c. tussen de 2 en 3 jaar (20 punten);
            d. meer dan 3 (30 punten).

Competenties

  • je kan goed in een team werken en je bent zeker ook in staat om zelfstandig en pro-actief activiteiten uit te voeren;

  • je bent stressbestendig, je komt afspraken na en signaleert tijdig;

  • je communicatieve en sociale vaardigheden zijn uitstekend ontwikkeld, je communiceert makkelijk en correct op alle niveaus (collega’s, gebruikers, opdrachtgevers);

  • je bent kwaliteitsgericht.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 30 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 29 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen apparatuur.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Nijmegen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Nijmegen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.