Financial controller Digitale Transformatie

Nationale Politie

Doelwater 5, 3011 AH Rotterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen
108 36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

31 mei 2027

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

17 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Zowel inzet op tijdelijk en/of projectmatige basis.

Opdracht omschrijving

Als financial controller werk je nauw samen met de verschillende spelers binnen het doorsnijdende thema Digitale Transformatie. Jij bent hét control aanspreekpunt voor vragen van de programmadirecteur en projectleiders. Daarbij zorg je dat je weet wat er speelt binnen het thema, heb je kennis van de (bijzondere) financiering van de plannen binnen het thema en weet je wat de financiële impact hiervan is. Daarnaast breng je financiële risico's in beeld en informeer en adviseer je de programmadirecteur en projectleiders gevraagd en ongevraagd.

Ook ben je de verbindende schakel tussen de verschillende afdelingen binnen de politieorganisatie als het gaat om financiële vraagstukken binnen het doorsnijdende thema Digitale Transformatie. Je bent medeverantwoordelijk voor het inregelen, het opstellen, de coördinatie en consolidatie van de bij het doorsnijdende thema behorende financiële planning & control producten. Waar nodig stem je de voortgang regelmatig af het beleidsonderdeel Financiën en Control binnen de Staf Korpsleiding. Omdat het doorsnijdende thema nog volop in ontwikkeling is, draag jij bij aan het verder in control krijgen van de geldstromen op dit onderwerp.

Doelstelling

Als financial controller werk je nauw samen met de programmadirecteur en projectleiders. Jij bent het control aanspreekpunt voor financiële vragen en vragen over de P&C-cyclus en daarbij behorende producten. Daarbij zorg je dat je weet wat er speelt binnen het doorsnijdende thema, de (bijzondere) financiering van het thema en de daarbij behorende plannen en de financiële impact hiervan. Ook breng je financiële risico's in beeld. Je informeert en adviseert de programmadirecteur en projectleiders gevraagd en ongevraagd.

Je bent de verbindende (financiële) schakel tussen de verschillende onderdelen binnen de politieorganisatie en aanspreekpunt voor alle financiële vraagstukken omtrent het doorsnijdende thema. 

Verantwoordelijkheden
Je bent medeverantwoordelijk voor het inregelen, het opstellen, de coördinatie en consolidatie van de bij het doorsnijdende thema behorende financiële planning & control producten. Hiervoor stem je af met verschillende onderdelen binnen de politieorganisatie, waaronder het PDC en het beleidsonderdeel Financiën en Control. Omdat het doorsnijdende thema zich nog volop in ontwikkeling bevindt, heb je een trekkende rol in het verder in control krijgen van (de geldstromen van) het doorsnijdende thema Digitale Transformatie. 

Eisen

  • De kandidaat heeft minimaal 10 jaar werkervaring met financiële planning en control.

  • De kandidaat heeft minimaal twee jaar van de werkervaring zoals in genoemd in eis 4 opgedaan bij een overheidsorganisatie.

  • De kandidaat heeft kennis van en ervaring met een P&C-cyclus.

Wensen en competenties

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 80 %
Gewicht van prijs: 20 %

Wensen

  • De kandidaat is eerder mede verantwoordelijk geweest voor het inregelen, het opstellen, de coördinatie en de consolidatie van een financieel planning & control product.

  • De kandidaat heeft kennis van de bijzondere financieringsstromen (bijzondere bijdragen) van overheidsfinanciën en de verantwoording daarover.

  • De kandidaat heeft aantoonbare affiniteit met het thema Digitale Transformatie.

  • De kandidaat is in het bezit van een HBO diploma in een financiële richting.

  • Je hebt aantoonbare werkervaring bij de (semi)overheid en/of politie.

Competenties

  • Probleemanalyse
    Signaleert problemen, zoekt en herkent belangrijke informatie, rafelt vraagstukken uiteen en legt verbanden tussen gegevens.

  • Accuratesse
    Werkt nauwkeurig en zorgvuldig, heeft oog voor detail en maakt weinig fouten.

  • Doorzettingsvermogen
    Blijft zich inzetten voor het beoogde doel ondanks eventuele weerstand of tegenslag.

  • Initiatief
    Signaleert kansen. Handelt ernaar en durft daarbij risico’s te nemen om uiteindelijk een bepaald herkenbaar voordeel voor de organisatie te behalen. Begint liever uit zichzelf dan passief af te wachten.

  • Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
    Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk.

Organisatie en team

Contacten

Voornamelijk intern in de politieorganisatie.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Ja, 1 x 6 maanden

CV-eisen
Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat.

U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Het CV is in het Nederlands opgesteld op basis van ons CV template en in PDF-formaat i.p.v. Word. 

Inhuurdesk Politie behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het cv en/of referentie voorkomen. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (dd-mm-jjjj) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd.

Beschikbaarheid
De Externe is inzetbaar vanaf 01-12-2025 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-05-2027 voor 36 uur per week.

Het contract kan door de Opdrachtgever optioneel worden verlengd. Dit zoals wordt aangegeven in het profiel.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Type inzet

  • Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden.

  • Voor deze opdracht is een Betrouwbaarheid Onderzoek (BO) van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.

  • Let op: Vanaf 1 november wijzigt het diensteverleningsmodel van het DAS naar de Intermediaire Dienstverleners, het is mogelijk dat deze overeenkomst wordt gemigreerd. Meer informatie volgt.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.