Project medewerker

Nationale Politie

Doelwater 5, 3011 AH Rotterdam, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 4 dagen
72 32 Zuid-Holland

Publicatiedatum:

18 jul 2025

Sluitingsdatum:

22 jul 2025

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

30 sept 2026

Uren per week:

32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Spoedopdracht
LET OP: In verband met het spoedkarakter van deze opdracht, wordt deze aanvraag verkort uitgezet. Reageren kan tot 22 juli 2024 tot 12.00 uur.


De Dienst Facility Management (FM) maakt onderdeel uit van het Politiedienstencentrum (PDC). Binnen de dienst FM bestaat het programma Fysieke Toegangsbeveiliging (FTB). Een belangrijke doelstelling binnen dit programma is een landelijke toegangspas voor de gehele politie. De politie heeft ervoor gekozen om hiervoor aan te sluiten bij de Rijkspas.

De Rijkspas is een multifunctionele smartcard voor de Nederlandse rijksoverheid. Ze wordt ingezet als interdepartementaal legitimatiebewijs, authenticatiemiddel en toegangspas tot gebouwen en systemen.

Binnen het programma FTB vinden door het project Focusgebied 2 de voorbereidingen en uitrol plaats om de Rijkspas landelijk binnen de politie te implementeren. Het project bevindt zich nu in de voorbereidende fase op deze uitrol. Dit project zoekt momenteel een Project Medewerker.

Doelstelling

Het primaire doel is het waarborgen van de veiligheid en toegankelijkheid van politiepanden- en locaties voor medewerkers, leveranciers en bezoekers. De Project Medewerker draagt bij aan de landelijke implementatie en optimalisatie van de Rijkspas binnen de Nederlandse politieorganisatie.

De Project Medewerker realiseert onder aansturing van de Profiel coördinator de volgende doelen:

  • (door)ontwikkelen van profielen

  • het schouwen van panden in de eenheden/diensten van de politie en opleveren documentatie daarvan

  • (door)ontwikkelen van een profielenhandboek, registreren van afwijkingen

  • advisering aan en ondersteuning van de Werkgroep Profielen.

Succes in deze rol wordt gemeten aan de hand van de kwaliteit van de uiteindelijke profielen, de correcte en adequate vastlegging van de schouwen en een degelijk profielenhandboek.

Verantwoordelijkheden

  • Uitvoeren van schouwen en  verwerking gegevens uit de schouwen van Politiepanden: De IST situatie is geïnventariseerd en in kaart gebracht. Deze IST-situatie moet binnen de gestelde kaders vertaald worden naar de gewenste SOLL-situatie. Over evt. noodzakelijke afwijkingen van de standaard profielen, maakt de Project Medewerker een adviesrapport aan de Profielcoördinator ter besluitvorming. Na besluitvorming worden goedgekeurde nieuwe profielen geregistreerd door de Project Medewerker;

  • (door)Ontwikkelen en inrichten Profielenhandboek; Alle toegangsprofielen (standaard en nieuw) worden door de Project Medewerker mede verwerkt in een Profielenhandboek;

  • Ondersteunen van de Toegangsprofielcoördinator bij diens werkzaamheden en afstemmen met Integraal Beheer Fysieke Beveiliging.

  • Stakeholder Management: Ondersteuning van de Profielcoördinator bij het afstemmen van toegangsprofielen met stakeholders, uitleg geven over bestaande procedures aan stakeholders en indien nodig voorstellen doen ter verbetering van de uitvoeringspraktijk.

  • Bijdragen aan de veiligheid binnen de panden door de juiste ruimte te koppelen aan de profielen, bewust zijnde van de impact op alle politielocaties in Nederland.

  • Zelfstandige Rol: De functie vereist zelfstandigheid binnen de bestaande processen en profielen om te bepalen welke bevoegdheid voor welke ruimte geschikt is. Hierbij is het vermogen om gebouwtekeningen te interpreteren een belangrijke voorwaarde.

  • Kennis en Deskundigheid: Zelfstandig kunnen werken, een goed analytisch vermogen, accuratesse, kwaliteitsgerichtheid en ervaring met het opzetten van een database zijn competenties die belangrijk zijn voor Project Medewerker. Kennis van beveiligingsprocessen, ervaring met inventarisatie en het kunnen interpreteren van gebouwtekeningen, zijn een pré.

Contacten

De te werven Project Medewerker zal nauw samenwerken met de Profielcoördinator en het uitrolteam van het project voor de landelijke implementatie van de Rijkspas, waarbij ze regelmatig afstemmen over voortgang en uitdagingen/of de samenwerking zoeken. De te werven Project Medewerker rapporteert op dagelijks vlak aan de Profielcoördinator. Het werkveld brengt met zich mee dat de Project Medewerker contacten zal onderhouden met Team Integraal Beheer Fysieke Beveiliging, profieleigenaren, maar ook stakeholders, leveranciers en externe partners of leveranciers. Vragen over toegangsprofielen beantwoorden en uitleg te geven over procedures behoren tot het dagelijks werk.

Eisen

  • De kandidaat heeft een afgeronde, erkende en volwaardig diploma op minimaal MBO 3 niveau, bij voorkeur in de richting van beveiliging, facilitair management, logistiek of techniek of gelijkwaardig.
  • De kandidaat heeft minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in facility management.
  • De kandidaat is administratief onderlegd en heeft minimaal 3 jaar werkervaring aantoonbaar met administratief werk.
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met planmatig en gestructureerd te werk gaan.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het (door)ontwikkelen van profielen en profielenhandboeken.
    Gewicht: 25 %

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het opzetten van een database voor toegangsprofielen.
    Gewicht: 20 %

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met beveiligingsprocessen binnen de overheid of vergelijkbare organisaties.
    Gewicht: 20 %

  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen de overheid en/of Politie.
    Gewicht: 15 %

  • De kandidaat heeft een afgeronde, erkende en volwaardig diploma op minimaal Mbo 3 niveau, in de richting van beveiliging, facilitair management, logistiek of techniek of gelijkwaardig.
    Gewicht: 10 %

  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde, erkende en volwaardig diploma op Hbo niveau.
    Gewicht: 10 %

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 80 %
Gewicht van prijs: 20 %

Competenties

  • Gestructureerd werken: Vermogen om taken en projecten op een logische, systematische wijze te benaderen, met een sterke focus op efficientie en effectiviteit. Dit houdt in dat de medewerker in staat is om werkzaamheden te plannen, prioriteren en uit te voeren volgens vastgestelde processen en tijdslijnen.

  • Accuratesse: Hoge mate van nauwkeurigheid bij het verzamelen, verwerken, en documenteren van informatie. Dit is essentieel voor het correct vaststellen en beheren van toegangsprofielen, waarbij fouten tot veiligheidsrisicos kunnen leiden.

  • Klantgericht: Het vermogen om de behoeften en verwachtingen van interne en externe klanten (zoals profieleigenaren en eindgebruikers van de Rijkspas) te begrijpen en hierop in te spelen.

  • Communicatie: Effectief kunnen communiceren op verschillende niveaus binnen en buiten de organisatie, met een empathische benadering die de klanttevredenheid verhoogt en zorgt voor duidelijke, begrijpelijke informatieoverdracht.

  • Kwaliteitsgericht: Voortdurend zoeken naar verbetering van processen, systemen en uitkomsten. Dit omvat het niet alleen voldoen aan de minimumstandaarden, maar ook het streven naar 'best practices' en innovatieve oplossingen die de veiligheid en effectiviteit van toegangsbeveiliging verhogen.

  • Zelfstandigheid: Proactief handelen en beslissingen durven nemen zonder voortdurende begeleiding, terwijl de richtlijnen en doelstellingen van de organisatie worden gerespecteerd. Zelfstandig problemen kunnen identificeren en oplossen, waarbij creatief en kritisch denken wordt ingezet om effectieve oplossingen te vinden.

  • Flexibel: Snel kunnen schakelen tussen verschillende taken en projecten, en effectief omgaan met veranderende omstandigheden, prioriteiten en deadlines.

  • Pragmatisch: Praktisch en resultaatgericht denken, met een focus op het bereiken van doelen op de meest efficiente manier, zelfs als dit betekent dat van de standaardprocedures moet worden afgeweken.

  • Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid: Maakt feiten, meningen en ideeen aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk.

Organisatie en team

De te werven Project Medewerker zal nauw samenwerken met de Profielcoordinator en het uitrolteam van het project voor de landelijke implementatie van de Rijkspas, waarbij ze regelmatig afstemmen over voortgang en uitdagingen/of de samenwerking zoeken. De te werven Project Medewerker rapporteert op dagelijks vlak aan de Profielcoordinator. Het werkveld brengt met zich mee dat de Project Medewerker contacten zal onderhouden met Team Integraal Beheer Fysieke Beveiliging, profieleigenaren, maar ook stakeholders, leveranciers en externe partners of leveranciers. Vragen over toegangsprofielen beantwoorden en uitleg te geven over procedures behoren tot het dagelijks werk.

Gespreksinformatie

Geen gegevens.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Ja, 1x 12 maanden

LFNP functie
Bedrijfsvoering Specialist B, schaal 10

CV-eisen
Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat.

U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Het CV is in het Nederlands opgesteld op basis van ons CV template en in PDF-formaat i.p.v. Word. 

Inhuurdesk Politie behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het cv en/of referentie voorkomen. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (dd-mm-jjjj) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd.

Beschikbaarheid
De Externe is inzetbaar vanaf 01-10-2025 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 30-09-2026 voor 32 uur per week.

Het contract kan door de Opdrachtgever optioneel worden verlengd. Dit zoals wordt aangegeven in het profiel.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Type inzet

  • Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden.

  • Voor deze opdracht is een Betrouwbaarheid Onderzoek (BO) van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.

  • Let op: Vanaf 1 november wijzigt het diensteverleningsmodel van het DAS naar de Intermediaire Dienstverleners, het is mogelijk dat deze overeenkomst wordt gemigreerd. Meer informatie volgt.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.