Business Analist DSO-LV

Kadaster

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

LOONDIENST
Sluit over 9 dagen
103 32 - 40 Gelderland

Publicatiedatum:

13 jun 2025

Sluitingsdatum:

23 jun 2025

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32 - 40
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Omschrijving van de opdracht
Het team ontwikkelt en beheert applicaties en voorzieningen voor de Landelijke Voorziening Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO-LV) waaronder Informatiehuis Ruimte, DSO Monitoring, DSO Toolkit, DSO Viewer, OIS, Ozon, Ruimtelijkeplannen.nl en Stelselcatalogus. Als Business Analist heb je een ondersteunende rol binnen dit team. Hierbij werk je nauw samen met de diverse ontwikkelteams, functioneel beheerders en andere collega’s en zorg je dat er maximale waarde wordt geleverd aan onze stakeholders. Als business analist heb je ruime ervaring binnen een Agile omgeving en een duidelijke visie op business analyse. Actuele kennis van het werkveld (Omgevingswetdomein, specifiek de planketen van DSO-LV) met bijbehorende praktijkervaring is een duidelijke pré. Je hebt een kritische blik en schuwt het niet om keuzes te maken waarbij je rekening houdt met de diverse belangen en samenwerkingen.

Belangrijkste technieken, methoden en tools:

  • Agile

  • Scrum

  • Kanban

  • SAFe

  • JIRA

  • XML

Verantwoordelijkheden
Het Kadaster is volop in ontwikkeling en dat geldt ook voor de DSO-LV. Dat biedt jou de kans om een bijdrage te leveren waardoor onze dienstverlening elke dag beter wordt. Je gaat als business analist aan de slag met een aantal diensten ten behoeve van de DSO-LV. Welke diensten dit precies zijn stemmen we af in samenhang met de product owners en de andere business analisten binnen ons team.

Voor de functionele en technische analyses werk je nauw samen met de andere business analisten en adviseurs in het team, de functioneel beheerders en natuurlijk de IT teams die het technische beheer en de ontwikkeling van de diensten uitvoeren.

Alle diensten waarvoor we verantwoordelijk zijn draaien goed en worden continue doorontwikkeld om nog meer functionaliteit te bieden voornamelijk rondom het publiceren en weergeven van Omgevingsdocumenten, het monitoren van het DSO-LV en het publiceren en beheren van metadata. Hiermee zit er de komende jaren nog een hoop dynamiek en uitdaging in deze diensten.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;

  2. Een maximum uurtarief van € 103,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en Fee en overige kosten;

  3. Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 3 pagina’s A4;

  4. De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;

  5. Minimaal een afgeronde (bachelor) hbo-opleiding;

  6. Minimaal 3 jaar ervaring met functionele en technische businessanalyses;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) verdeeld in:

  1. Kennis en ervaring met Omgevingswet, DSO-LV en bijbehorende standaarden. (40 punten);

  2. Certificering op gebied van Informatie voorziening, SaFe, Modellering. (10 punten);

  3. Motivatiebrief (50 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht.

  • Analytisch.

  • Adviesvaardigheid.

  • Overtuigingskracht.

  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk.

  • Kwaliteitsgericht.

  • Klantgericht.

  • Proactief en initiatiefrijk.

Tarief
Maximaal € 103,00 exclusief BTW inclusief Fee.
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
 Maximaal 3 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.

Overige informatie

  • Conceptovereenkomsten

    • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:

      • 1d Detacheringsovereenkomst

    • Voor deze opdracht gaat de externe partij een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

  • Contractpartijen
    Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan. 

  • Voorwaarden 
    Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. 

  • Geheimhoudingsverklaring
    Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden. 

  • VOG 
    De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • WAADI 
    Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). 

  • Planning
    De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 26 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 25 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

LET OP!!
Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent.

Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. 

Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.