Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt.  Neem alvast contact op  met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Business Architect

Kadaster

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 10 dagen
40 Gelderland

Begindatum:

15 okt 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

40

Publicatiedatum:

23 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Het team Architectuur en Informatiemanagement binnen de directie DGV is op zoek naar een Business Architect. Het team Architectuur en Informatiemanagement begeleidt het Kadaster bij het door ontwikkelen en vernieuwen van waardestromen en de ondersteunende diensten. In de voorbereiding, door de solution architectuur te leveren voor de business case. En in de uitvoeringsfase, door samen met de systeem architecten de DevOps teams te begeleiden in de ontwikkeling of het selecteren van een off the shelf product. Het programma Toekomstvast fundament zorgt voor een nieuwe basis (zowel organisatorisch als technisch) van de IT-Dienstverlening binnen het Kadaster. Projecten in het Programma Toekomstvast fundament zijn onder andere de vernieuwing van het outsourcing contract (met onderdelen als b.v. Applicatie ontwikkelplatform, Databases, SAP en Werkplek), contracten met leveranciers en de transformatie naar de Cloud (met o.a. dataclassificatie, Cloud Competence Center, Netwerk Service Hub, SIAM) van onderdelen van de dienstverlening. Het opnieuw in de markt zetten van onderdelen van het contract rekencentrumdiensten (via Europese Aanbestedingen) en de beweging naar de Cloud vindt onder dit programma plaats.

Verantwoordelijkheden, de belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Opstellen en onderhouden Domeinarchitectuur en visie voor de domeinen Connectivity en Workspace.
  • In samenwerking, maar wel vanuit een regie-rol, het functioneel aansturen danwel begeleiden van de implementatie en migratie voor zowel de werkplek als connectivity diensten.
  • Ondersteunen bij de aanbestedin voor werkplek, o.a. opstellen requirements en schrijven van bestek.
  • Coordinatie tussen betrokken DevOps teams, Netwerk&Security team Kadaster, Project/Systeem-Architect en Domeinarchitect m.b.t. andere projecten.

Eisen

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;
  • Een maximum uurtarief van 125,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten;
  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 paginas A4
  • Academisch werk- en denkniveau op het gebied van informatica verkregen door een afgeronde HBO/WO opleiding;
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift (taalniveau minimaal C1; C2 geprefereerd);
  • Engelse taalvaardigheden (taalniveau B2 minimaal; C1 of C2 geprefereerd)
  • Minimaal 5 jaar relevante ervaring in het vakgebied architectuur;
  • Minimaal 5 jaar kennis en ervaring met het opstellen en implementeren van solution- en domein architecturen;
  • Minimaal 3 jaar werkervaring met Informatie voorziening binnen het overheidsdomein, waarin beleid en uitvoering dicht bij elkaar liggen;
  • Minimaal 10 jaar ervaring op Infrastructuur & Cloud specifiek en IT-gebied breed (Azure geprefereerd)
  • Minimaal 3 jaar ervaring als Business-consultant/adviseur, met in het verleden bewezen trackrecord als Infrastructuur en Netwerk-consultant
  • Expert-level IP Networking-certificering; Service-Provider, Enterprise-Networking; NW-Design en NW-architectuur (CCIE, CCDE, JCIE)
  • Kennis/Kunde van SASE/SDWAN, Cloud-Networking, Security algemeen, Netwerk-security specifiek, NetWork-fabrics, NFV/VNF, infra-as-code, etc.
  • Minimaal 3 jaar ervaring met benchmarking/audit/controle door externe markt-neutrale partijen.
  • Ervaring in het werken in een regie-rol, in samenwerking met een IT-Outsourcing partij.
  • Minimaal 5 jaar documentatie ervaring, bijvoorbeeld met: Technisch architectuur design Opstellen Domein en Solution architectuur Functioneel en technisch ontwerp

Wensen en competenties

Wensen

  • U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen/ opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).
  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Helicopterview;
  • Adviesvaardigheid;
  • Overtuigingskracht;
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
  • Kwaliteitsgericht;
  • Klantgericht;
  • Proactief en initiatiefrijk.

Organisatie en team

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.Het Kadaster is steeds meer een datagedreven organisatie en word geconfronteerd met de bijbehorende uitdagingen in deze moderne wereld. Cybersecurity, openbare informatie gecombineerd met de beschikbaarheid van systemen voor de registratie en raadpleging eisen een moderne, veilige en robuuste IT omgeving. In 2025 maken we hier grote stappen in door het gehele IT landschap opnieuw, en bij nieuwe leveranciers op te bouwen en daarbij een beweging richting de cloud te maken. Hierbij kunnen we extra inzet gebruiken en daar kan jij een belangrijke bijdrage aan leveren.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 8 oktober 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 7 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 3 oktober 2025 08:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Belangrijkste technieken, methoden en tools TOGAF, Archimate (BlueDolphin), Novius raamwerk Agile werkwijze

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.