Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland
Publicatiedatum:
19 mei 2025Sluitingsdatum:
30 mei 2025Begindatum:
1 jul 2025Einddatum:
30 jun 2026Uren per week:
32-40 uurUitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en het Kadaster mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van het Kadaster. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Het Kadaster merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Opdracht
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer DSO, ter versterking van het Alpha team.
Het Alpha team ontwikkelt en beheert drie diensten die worden gebruikt binnen de Omgevingswet. Met de Omgevingswet heeft de overheid de regels voor ruimtelijke ontwikkeling vereenvoudigd en samengevoegd, zodat het bijvoorbeeld makkelijker is om bouwprojecten te starten. De Omgevingswet is een bundeling van 26 wetten en regels over ruimtelijke ordening, wonen, infrastructuur, milieu, water en natuur. Aannemers, ondernemers, overheden en omwonenden kunnen bij één loket snel zien snel wat er mag of mogelijk is in de leefomgeving, Bij hetzelfde loket kunnen meteen vergunningen worden aangevraagd.
Ruimtelijkeplannen is gebouwd voor de WRo, de wetgeving voor bestemmingsplannen die is vervangen door de Omgevingswet. Omdat er nog veel bestemmingsplannen moeten worden vervangen door nieuwe omgevingsplannen, is de voorraad bestemmingsplannen een belangrijke bron voor het DSO. Voor het beheren van de bestemmingsplannen door de bronhouder, biedt Ruimtelijkeplannen een Angular frontend met een beheerportaal en een GEO viewer.
Informatiehuis Ruimte (IHR) zorgt voor ontsluiting van ruimtelijke plannen via services die relevant zijn in het kader van het Digitaal Stelsel Omgevingswet.
OIS (Omgevingsinformatie In Samenhang) haalt data op bij Informatiehuis Ruimte en Ozon en combineert deze tot een eenduidige weerave voor gebruik in de DSO Viewer.
De diensten worden ontwikkeld en beheerd door het Kadaster. Het Kadaster is hierbij ketenpartner in het Digitaal Stelsel van de Omgevingswet (DSO). We zijn samen met andere ontwikkelpartners georganiseerd in operationele beheerorganisaties (OBO’s). De diensten die de verschillende OBO’s ontwikkelen en beheren, vormen de operationele keten van het DSO-LV.
De teams binnen de OBO’s werken nauw samen om de gewenste functionaliteit voor het programma Digitaal Stelsel Omgevingswet te realiseren. In dat programma werken verschillende organisaties op een Agile wijze samen op basis van het SAFe framework. Dat betekent onder andere dat er wordt gewerkt in sprints van 2 weken en Program Increments van een kwartaal.
Je wordt onderdeel van het Alpha team. Wij bestaan uit 7 ontwikkelaars, een informatieanalist een Product Owner. Daarbij worden we ondersteund door een Scrum Master, integratiespecialisten en functioneel beheerders.
Wij werken met Agile Scrum in sprints van 2 weken. Dagelijks hebben we een stand-up, en elke sprint een planning, demo, retrospective en meerdere refinements. We proberen elkaar scherp te houden op ons sprintdoel, en vinden het belangrijk dat een retrospective afwisselend en zinvol is.
We doen DevOps, wat betekent dat we volledig verantwoordelijk zijn voor onze applicaties, van idee tot productie.
Als Full Stack Ontwikkelaar verwachten we dat je actief meedenkt en meebouwt aan onze services. Je bent op de hoogte van de algemeen geldende software principes en technologie en kan deze toepassen. Je voelt je verantwoordelijk voor je eigen, maar ook voor andermans werk. Je neemt initiatief en bent proactief. KISS, SOLID en YAGNI zijn geen geheim voor je.
Belangrijkste technieken, methoden en tools
Java (21);
Spring Boot (3);
Typescript / Angular (13+);
OpenLayers GEO viewer;
Deegree;
PostgreSQL/PostGIS;
OpenAPI;
Swagger;
RESTful/SOAP webservices;
XML/GML, XSLT;
(Geo) JSON;
Robot Framework, Python;
Traefik;
Container technologie (Docker, Kubernetes, Azure Cloud);
CI/CD tooling (Git, Tekton, ArgoCD, Maven, Gatling);
Monitoring tooling (Prometheus, Grafana);
Issue tracking (Jira);
Agile, Scrum, DevOps.
Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
Preppen en schrijven van stories;
Actief meedenken tijdens refinements, hier scherp zijn;
Sparren over software architectuur & ontwerp; de balans vinden tussen YAGNI en toekomstbestendig design;
Optimaliseren van configuratie en performance;
Gedegen code schrijven, van voldoende kwaliteit; op zo 'n manier dat je medeontwikkelaar dit ook begrijpt;
Een ontwikkelaar anno 2025 schrijft niet enkel meer code: hij configureert ook ( configuration-as-code), en past tooling toe daar waar gepast;
Doen van code reviews; delen van kennis tijdens code reviews;
Zorgen voor voldoende testdekking en documentatie;
Analyse van complexe bug en issues;
Het uitvoeren van DevOps beheerwerkzaamheden;
Actief bijdragen aan onze development guidelines;
Deelnemen aan de Java community binnen het Kadaster.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Uurtarief maximaal € 100,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten;
3. Minimaal HBO werk- en denkniveau;
4. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring met Java en API ontwikkeling;
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met minimaal 10 van in de uitvraag genoemde technieken, methoden en tools;
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Angular Typescript;
7. Minimaal 1 jaar recente (binnen de afgelopen 2 jaar) werkervaring met software ontwikkeling in het domein van de Ruimtelijke Ordening en de Omgevingswet en implementatie van de Inspire richtlijn;
8. Het CV dient in het Nederlandste te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 7 pagina's A4.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) verdeelt in:
9. U geeft een beschrijving van uw ervaring met software development voor het DSO en met de daarbij horende informatiemodellen IMRO, TAM-IMRO en IMOW (40 punten).
10. U geeft een beschrijving van uw ervaring met het toepassen van OpenLayers en Deegree in software ontwikkeling (30 punten).
11. U geeft een beschrijving van uw ervaring met DevOps- en beheerwerkzaamheden als monitoring en incidentanalyse en -oplossing (30 punten).
Competenties
Resultaatgericht;
Helicopterview;
Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld;
In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief;
Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
Klantgericht;
Proactief en initiatiefrijk;
Teamspeler;
Analytisch vermogen.
Tarief
Maximaal € 100,00. Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.
CV-eisen
Maximaal 7 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.
Per leverancier mag één offerte worden ingediend op deze aanvraag.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Conceptovereenkomsten
Voor deze opdracht gaat het Kadaster een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: Detacheringsovereenkomst
Voor deze opdracht gaat Flextender een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.
Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.
Flextender als bemiddelaar
Voor deze opdracht treedt Flextender op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van Flextender voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met Flextender aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van Flextender worden vastgelegd.
Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- óf driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer.
Flextender zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Flextender.
Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 22 mei 2025, 09:00 uur de vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 23 mei 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 4 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 2 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Een mooi project of interessante opdracht gevonden? Nadat jij je als freelancer hebt aangemeld kan je je direct op de opdracht inschrijven, waarna wij met jou afstemmen of dit dé volgende uitdaging voor je is.