Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt.  Neem alvast contact op  met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

IAM Engineer

Kadaster

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 9 dagen
36 - 40 Gelderland

Begindatum:

3 nov 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

36 - 40

Publicatiedatum:

8 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Mocht je momenteel een dienstverband invullen bij een advies- of detacheringsbureau, dan kunnen wij (met akkoord van jouw huidige werkgever) jou aanbieden op deze opdracht. Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening. Ook kan je bij ons in dienst om deze opdracht in te vullen.

Omschrijving

Voor de ondersteuning van het Identity & Access Management (IAM) Team is het Kadaster op zoek naar een IAM engineer. Het team staat het komende jaar voor de uitdaging om de producten en daarmee geleverde service middels een lift&shift naar een ander platform te bewegen. Dit zal een primaire taak zijn waaraan de consultant zal werken. Daarnaast werk je mee aan andere projecten waar dit een rol heeft. Voor een efficiente realisatie, is het van belang dat de userstories worden uitgewerkt binnen de concepten en mogelijkheden van de reeds in gebruik zijnde MicroFocus / NetIQ Identity Management en Identity Governance & administration software. Kennis en ervaring met deze MicroFocus software producten is van essentieel belang. Daarnaast is het van belang dat je het team kan vertegenwoordigen binnen het programma dat verantwoordelijk is voor de transitie. Belangrijkste technieken, methoden en tools Microfocus Idm/eDir MicroFocus NetIQ Identity Governance Idmdash en SSPR Entra ID en (Azure) Active Directory Agile werken

Verantwoordelijkheden

  • Identity Management en Governance requirements vertalen naar concrete userstories die direct realiseerbaar zijn op basis van MicroFocus NetIQ Identity Manager en Identity Governance.
  • Inrichten van de MicroFocus NetIQ Identity Governance modules.
  • Bewaken van de functionele en technische samenhang van de te realiseren Identity management en Governance functionaliteit.
  • Ontwerpen van integratieketens voor Account en Access Provisioning.
  • Adviseren van Business, IT en Architectuur m.b.t. inrichtingskeuzes voor het IAM en IGA landschap.
  • Adviseren van de Functionele beheerorganisatie m.b.t. de inrichting van de MicroFocus NetIQ Identity Governance modules op technisch en procesniveau.
  • Analyseren en inrichten van de accounts en Security groups van de (Azure) Active Directory omgeving.
  • Analyseren en inrichten van de accounts en roles van de SAP omgeving.

Eisen

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd.
  • Een maximum uurtarief van 140,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee externe administratieve broker en overige kosten.
  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 paginas A4.
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift.
  • Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring op gebied van integratie software.
  • Minimaal 5 jaar bewezen ervaring in de rol engineer met de NetIQ IAM en IGA Solutions van MicroFocus (Identity Manager, SSPR, Identity Governance, IdmDash, eDir, Imanager).
  • Minimaal 5 jaar ervaring met Business Analyse op het gebied van Identity Management en Governance.
  • Minimaal 5 jaar ervaring met het realiseren van integratieketens voor Identity & Access provisioning.
  • Minimaal 5 jaar ervaring met het werken binnen een complex IAM-landschap.
  • Minimaal 5 jaar Kennis van en ervaring met netwerken, LDAP en operating systemen en technieken als HTTP, Soap, XML, XSLT, Rest, JSON, OpenAPI 3.0, JWT, API, SAML, Oauth en Kerberos.
  • Minimaal 5 jaar Kennis en ervaring met Entra Id en Azure) Active Directory.
  • Minimaal 5 jaar kennis en ervaring met SAP en Afas koppelvlakken.
  • Minimaal 5 jaar kennis van- en ervaring met Agile/Scrum werken.

Wensen en competenties

Wensen

  • Vijf of meer jaren ervaring als IAM engineer (totaal 30 punten).
  • Vijf of meer jaren ervaring met alle genoemde Microfocus producten (totaal 30 punten).
  • Vijf of meer jaren ervaring met Entra ID, Azure AD/AAD (totaal 30 punten).
  • Ervaring met koppelingen van en naar Afas (totaal 10 punten).

Competenties

  • Helicopterview
  • Adviesvaardigheid
  • Overtuigingskracht
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk
  • Kwaliteitsgericht
  • Klantgericht
  • Proactief en initiatiefrijk

Organisatie en team

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen

Externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie van cvs die aan de organisatie worden voorgelegd

Externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever

De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde selectiescriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Verificatiegesprek

In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Datum verificatiegesprekken

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 23 oktober 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 21 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 17 oktober 2025 08:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Tarief

Maximaal 140,00. Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 6 paginas A4, opgesteld in het Nederlands. De motovaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal paginas te worden beantwoord.

Overige informatie

Conceptovereenkomsten

Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1d Detacheringsovereenkomst. Voor deze opdracht gaat een externe administratieve broker een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

Contractpartijen

Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan. Voorwaarden Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. Per leverancier mag een offerte worden ingediend op deze aanvraag.

Geheimhoudingsverklaring

Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

VOG

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

WAADI

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Acquisitie

Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Externe administratieve broker als bemiddelaar

Voor deze opdracht treedt een externe administratieve broker op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van de externe administratieve broker voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met de externe administratieve broker aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van de externe administratieve broker worden vastgelegd. Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- of driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer. Externe administratieve broker zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst externe administratieve broker.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 10 oktober 2025 08:00 de vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 13 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen.

Hoe werkt het?

Onze voordelen
Wil jij als freelance informatieprofessional ook de voordelen en kansen ervaren die wij jou kunnen bieden? Lees hier meer!
Collega's
Je kunt altijd terugvallen op collega informatieprofessionals als je hulp nodig hebt.
Handige formats
Maak gebruik van bewezen formats en voorbeelden die wij beschikbaar stellen.
Relevante kennis
Wij hebben relevante kennis van de markt. Zo blijf jij altijd op de hoogte.
Netwerk
Profiteer van ons netwerk van opdrachtgevers en professionals.
Punten sparen
Gedurende jouw opdracht spaar je voor opleidingspunten, te gebruiken bij GO Opleidingen.
Vakblad abonnement
Krijg gratis een abonnement op het vakblad Informatieprofessional.